  • 11. Data: 2018-04-12 17:25:13
    Temat: Re: Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-12 o 16:10, Roman Tyczka pisze:

    > SSD atrybutem dobrobytu był z 5 lat temu.

    I co z tego?
    Chcesz zasugerować że u ludzi w domach nie ma pięcioletnich
    i starszych komputerów bez dysku SSD?
    Ja tam nawet młodsze od pięcioletnich widywałem bez SSD.
    Ale ja mam dostęp do wielu różnych komputerów a nie tylko
    do swojego i swoich znajomych oraz bogatych przyjaciół
    czy kolegów z pracy.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2018-04-12 21:40:21
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 13:44, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Marcin G."  napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    > najtańszym laptopem na kredyt (prywatnym, ale do pracy) i wieloma
    > Brajankami i Jessikami, co to komputer od wuja i cioci Halyny na komunię

    Nie jestem urzędnikiem, nauczycielem, nie mam w rodzinie Jessiki ani
    Brajanka i nie dostałem od wuja ani cioci Halyny. W ubiegłym roku
    wymieniłem w laptopie padnięty dysk, kupiłem HDD 500 GB.
    I nie widzę w tym nic dziwnego.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 13. Data: 2018-04-13 12:14:51
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 12 Apr 2018 17:25:13 +0200, RadoslawF wrote:

    > I co z tego?
    > Chcesz zasugerować że u ludzi w domach nie ma pięcioletnich
    > i starszych komputerów bez dysku SSD?

    Nie wiedziałem, że nie da się dysku SSD wpakować do starego kompa.

    > Ja tam nawet młodsze od pięcioletnich widywałem bez SSD.

    W niektórych wioskach dziś jeszcze nie ma kanalizacji, ale to nie powoduje
    powstanie standardu.

    > Ale ja mam dostęp do wielu różnych komputerów a nie tylko
    > do swojego i swoich znajomych oraz bogatych przyjaciół
    > czy kolegów z pracy.

    Tak samo jak mój, Twój punkt widzenia jest jednostkowy.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 14. Data: 2018-04-13 12:16:16
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 12 Apr 2018 21:40:21 +0200, Akarm wrote:

> [...]
    > Brajanka i nie dostałem od wuja ani cioci Halyny. W ubiegłym roku
    > wymieniłem w laptopie padnięty dysk, kupiłem HDD 500 GB.

    Jeśli nie wymagasz od kompa wydajnego działania i sensownej responsywności
    to pewnie, że nic w tym dziwnego.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 15. Data: 2018-04-13 13:00:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-13 o 12:14, Roman Tyczka pisze:

    > Nie wiedziałem, że nie da się dysku SSD wpakować do starego kompa.

    A kto napisał że się nie da?
    Nie każdy chce wydać pieniądze aby mieć SSD, nie każdy wie
    że może, czy taka informacja jest dla ciebie nie do zrozumienia?

    > W niektórych wioskach dziś jeszcze nie ma kanalizacji, ale to nie powoduje
    > powstanie standardu.

    Ale pisanie że wszyscy kanalizację mają oznacza mijanie się z prawdą.
    Podobnie jak pisania że wszyscy SSD mają w swoich kompach.

    > Tak samo jak mój, Twój punkt widzenia jest jednostkowy.

    Ty chyba mylisz mój punkt widzenia z ilością komputerów bez SSD.
    Nie rozmawiamy też o moim punkcie widzenia, rozmawiamy o stanie
    faktycznym. Dalej będziesz zaklinał rzeczywistość że na
    pewno wszyscy mają tak jak ty?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2018-04-13 13:27:41
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 13 Apr 2018 13:00:06 +0200, RadoslawF wrote:

    > Ale pisanie że wszyscy kanalizację mają oznacza mijanie się z prawdą.
    > Podobnie jak pisania że wszyscy SSD mają w swoich kompach.

    Pokaż gdzie napisałem, że wszyscy mają SSD?

> [...]
    > faktycznym. Dalej będziesz zaklinał rzeczywistość że na
    > pewno wszyscy mają tak jak ty?

    Pokaż gdzie napisałem, że wszyscy mają SSD?

    A jeśli nie napisałem to przestań kłamać.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 17. Data: 2018-04-13 15:36:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-13 o 13:27, Roman Tyczka pisze:

    > Pokaż gdzie napisałem, że wszyscy mają SSD?

    Najpierw pokaż gdzie ja napisałem że ty napisałeś że wszyscy mają SSD.
    :-)

    A kiedy ty przestanisz kłamać?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2018-04-14 23:43:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" 118um34vfoj4t$....@t...com

    > Jeśli nie wymagasz od kompa wydajnego działania
    > i sensownej responsywności to pewnie, że nic
    > w tym dziwnego.

    Gdy ktoś zarabia niewiele -- zysk z SSD jest iluzoryczny.
    Ile zyskasz czasu? -- pięć godzin rocznie?
    Ile zarobisz za te 5 godzin?
    Dla mnie mniej niż 1TB to mało.
    Ile kosztuje 1TB SSD?
    I jak długo to wytrzyma, zanim odmówi posłuszeństwa?

    Wywalam to, co zbędne -- mam kilka (nawet tylko 1, lub
    0 -- jeśli wierzyć Menadżerowi Zadań) % aktywności HDD.

    Ile czasu pochłaniają aktualizacje W10?
    Ja aktualizuję 2 partycje. (jedna zapasowa)
    Na razie tylko raz miałem kłopot -- około 20 sierpnia ubr.
    (systemowa partycja została utracona w efekcie aktualizowania)
    Ale czytałem o problemach innych ludzi.

    Zajętość ;) HDD to tylko jeden z masy problemów W10.

    Do SSD raczej ;) warto dać dużo RAMek -- kolejny koszt.

    W pewnym momencie koszt SSD+RAM przerośnie wielokrotnie
    koszt reszty, jeśli nie liczyć w tę resztę wypasionej
    grafiki itp...

    -=-

    M$ mógłby inaczej gospodarować dyskiem -- wówczas HDD nie byłby stale zajęty.
    Ale polityka jest inna -- zmuszanie klientów do inwestowania w SSD.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 19. Data: 2018-04-15 05:56:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-13, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

    > Jeśli nie wymagasz od kompa wydajnego działania i sensownej responsywności
    > to pewnie, że nic w tym dziwnego.

    Kryterium powinno być "stosownie do rzeczywistych wymagać i budżetu".
    Kupowanie czegoś co w sposób wydatny nie przyczyni się do planowej pracy
    (czasowo/ergonomią/kosztem), a za to kosztuje dużo więcej, to jest
    dopiero bezsens.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2018-04-15 20:36:08
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    > Doceniam zalety:
    >
    > - czas dostępu
    > - transfer
    > - ciszę
    > - energooszczędność
    > - mechaniczną odporność
    > - termiczną odporność
    > (brak kondensacji pary
    > wodnej wewnątrz dysku)
    >
    > i wady:
    >
    > - cenę
    > - żywotność...

    No i jeszcze możliwość bezpowrotnej utraty danych z SSD
    w przypadku padnięcia HDD jest jeszcze dość duża szansa ich odzyskania

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem