  • 31. Data: 2010-06-17 20:59:17
    Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    news:hvdql8$pfk$1@inews.gazeta.pl...
    > Ze statystyk, które kiedyś czytałem wynika, że najbezpieczniejsze jest
    > miejsce za kierowcą.

    Chyba nie.

    http://grupaimage.pl/?s=prd&i=informacja&id=7484

    Tak na logikę też nie - środkowe jest najdalej od miejsc gdzie złe może
    wjechać i zrobić krzywdę.

  • 32. Data: 2010-06-17 21:00:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-17 20:49, Lewis pisze:

    > Jedna była na szutrze, jedna na śniegu i jedna na mokrym asfalcie.

    Przepraszam - nadal twierdzisz, że miałeś tylko 3 sytuacje awaryjne
    w czasie swej kariery kierowcy? Przepraszam, ale nie ma takiej
    możliwości, chyba, że masz 10 lat, bądź zwyczajnie trollujesz.

    > Tej
    > na mokrym asfalcie bym nie uniknąl bo tu się przyznaję bez bicicia,
    > zagapiłem.

    Każdemu się zdarza - ABS tutaj winy nie ponosi, a wręcz może uratować
    gapowicza. Tak, sam też bywam gapowiczem, zmęczonym itd., a lata
    lecą.

    > Na śniegu sprawa wyglądała tak że droga była czarna lekko wilgotna a
    > pobocze ośnieżone/oblodzone, koleś którego wyprzedzałem też zaczął
    > wyprzedzać i spychać mnie na pobocze. Lewa strona auta znalazła się na
    > śniegu/lodzie i o jakimkolwiek hamowaniu nie bylo mowy. Też moja wina?

    Owszem. Winy ABS w tym nie było.

    > No zobacz to w 66% ABS wpłyną negatywnie, to chyba nawet większość.

    Nie, to tylko opinia mistrzów.

    > Jeżeli chodzi o sytuacje awaryjne to nie miałem takiej w której ABS by w
    > czymś mógł pomóc.

    Ba, ja nie narzekam i pomógł mi wielokrotnie. Nawet w mieście, jak się
    zagapiłem...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 33. Data: 2010-06-17 21:01:23
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
    >
    > Widzę kolega jeździ tylko po wspaniałych autostradach, no no
    > pozazdrościć...

    Pomyśl ile kilometrów pokonałeś procentowo na mokrym asfalcie a ile na
    szutrze.

  • 34. Data: 2010-06-17 21:01:35
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > ABS nie służy do poprawienia hamowania tylko do zachowania kierowalności.
    > A z Twoich opisów wynika, że po prostu byłeś za szybki.

    Ależ ja nigdzie nie napisałem że ABS ma skrócić droge hamowania. On z moich
    doświadczeń w sytuacjach kryzysowych najzwyczajniej uniemożliwia hamowanie.
    A sytuacja jest na tyle kryzysowa że manewrowanie jest już bezskuteczne.
    Za szybki, no nie do końca, w momencie gdy znajdujesz się obok pojazdu,
    którego wyprzedzasz a ten również zaczyna wyprzedzać i Ciebie spycha z
    jezdni, stwierdzenie za szybki raczej nie jest trafne.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 35. Data: 2010-06-17 21:02:31
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-06-17 19:48, Lewis pisze:

    > Temat jest nieśmiertelny :) Zawsze będą spory :)
    > Jeszcze można do tego przy okazji dopiąć kwestię nowego, małego,
    > bezpiecznego, miejskiego auta, i starego wielkiego złoma (tu mercedes) w
    > którym po takiej czołówie bez problemu otwierają się wszystkie drzwi ;)

    Ten drugi, to było Mondeo, czyli nie taki mały, miejski, ani nowy.
    I nie była to czołówka, tylko przywalenie Mercedesem w bok mondeo.
    ...ale poza tym się zgadza.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 36. Data: 2010-06-17 21:06:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-17 20:55, masti pisze:
    (...)
    > ABS nie służy do poprawienia hamowania tylko do zachowania kierowalności.
    > A z Twoich opisów wynika, że po prostu byłeś za szybki.

    Ojej, trzeba było poczekać :) Zwalanie jakiejkolwiek odpowiedzialności
    na ABS to tylko przykład braku świadomości/doświadczenia etc. Kupić
    silny i duży samochód to nie problem. Wdeptywać pedał też nie problem.
    Problem w tym, że na drogach są również inni uczestnicy ruchu i czasem
    trzeba się zatrzymać...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 37. Data: 2010-06-17 21:07:53
    Od: "smiechu" <s...@i...pl>

    > ABS nie służy do poprawienia hamowania tylko do zachowania kierowalności.
    > A z Twoich opisów wynika, że po prostu byłeś za szybki.

    A każy maszynista Ci powie, że tarcie statyczne jest większe od
    dynamicznego. I coś z tego wynika. Podpowiem, że coś przecinego do tego co
    zacytowałem powyżej,
    Pozdr
    smiechu

  • 38. Data: 2010-06-17 21:11:54
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Przepraszam - nadal twierdzisz, że miałeś tylko 3 sytuacje awaryjne
    > w czasie swej kariery kierowcy? Przepraszam, ale nie ma takiej
    > możliwości, chyba, że masz 10 lat, bądź zwyczajnie trollujesz.

    Jakoś muszę przyznać że sytuacji awaryjnych miałem może 5 z tego 2 się udało
    całkowicie opanować, w jednej dałem całkowicie ciała (gapiostwo/zmęczenie) i
    w 2 nie było mowy o uratowaniu.
    Po porstu nie siedzę "na dupie" ,zostawiam spory dystans przed sobą więc nie
    muszę nagle awaryjnie hamować gdy komus przedemną się coś wydarzy, mam tyle
    szczęścia że w mieście mi się nie trafiają zbytnio wymuszenia. Owszem jestem
    młody ale przebiegi 30kkm rocznie uważam za dość duże.

    > Owszem. Winy ABS w tym nie było.

    No chyba raczysz żartować... 2 z 4 koł znajdujące się na nawierzchni o
    znacznej przyczepności mogłyby śmiało hamować gdyby nie ABS

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 39. Data: 2010-06-17 21:13:49
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ten drugi, to było Mondeo, czyli nie taki mały, miejski, ani nowy.
    > I nie była to czołówka, tylko przywalenie Mercedesem w bok mondeo.
    > ...ale poza tym się zgadza.
    > Pozdr,

    Chodziło mi o kwestię nowa Panda czy 10 letnia Eklasa :)

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 40. Data: 2010-06-17 21:15:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 17 Jun 2010 21:01:35 +0200, osobnik zwany Lewis
    wystukał:

> [...]
    > moich doświadczeń w sytuacjach kryzysowych najzwyczajniej uniemożliwia
    > hamowanie. A sytuacja jest na tyle kryzysowa że manewrowanie jest już

    jeżeli jesteś w sytuacji, że nie możesz manewrować to znaczy, że byłeś za
    szybki.

    > Za szybki, no nie do końca, w momencie gdy znajdujesz się
    > obok pojazdu, którego wyprzedzasz a ten również zaczyna wyprzedzać i
    > Ciebie spycha z jezdni, stwierdzenie za szybki raczej nie jest trafne.

    i chcesz powiedzieć, że ABS uniemożliwił Ci zwolnienie o parę kmh, to
    wystarcza by się schować, czyli byłeś za szybki

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?