  • 21. Data: 2010-06-17 20:25:53
    Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    news:hvdold$ij3$1@inews.gazeta.pl...

    > W mieście jest 50km/h i gdyby kierowca mercedesa jechał zgodnie z
    > przepisami, to nikomu by się specjalna krzywda nie stała, choć kierowca
    > mondeo wymusił pierwszeństwo. Mógł nie zauważyć, miał prawo do błędu
    > - ile jechał 'przewóz' o 6 rano? Może to biegli ocenią, ponieważ
    > ślady nie świadczą o jeździe zgodnej z przepisami.

    Nie rozumiem jak możliwy jest śmiertelny wypadek na zwykłym miejskim
    skrzyżowaniu przy prędkościach miejskich. Zniszczenia aut i jak daleko
    poleciała Toyota po strzale tutaj wydają się zbliżone do tego co jest na
    zdjęciach z Żelaznej a nikomu się właściwie nic nie stało

    http://picasaweb.google.pl/przemv/Dzwon_2003?authkey
    =Gv1sRgCMXC3KCm16SpcQ#

    Albo ten Mercedes jechał naprawdę bardzo szybko, albo mama z córką były
    jeszcze nie przypięte ale nawet biorąc pod uwagę, że zderzenie było boczne
    przy prędkości Mercedesa rzędu 70 km/h i zapiętych pasażerach moim zdaniem
    nie powinno było być ofiar śmiertelnych.

    A co do oryginalnego pytania. Na środku z tyłu jest najbezpieczniejszym
    miejscem pod warunkiem, że da się porządnie i stabilnie zamocować fotelik

  • 22. Data: 2010-06-17 20:33:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message

    > ABS bardzo często ZMNIEJSZA Twoje szanse na uniknięcie kolizji. Na 3
    > kolizje jakie miałem daję rękę uciąć że gdyby nie ten wynalazek 2 bym
    > uniknął w 3 nie byłoby różnicy.

    Wnioskuję z tego, żie wiesz do czego ABS służy.

  • 23. Data: 2010-06-17 20:34:32
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Ehem? Nie przeszkadza? Dzięki niemu zatrzymasz się szybciej, pomimo
    > 'dzidowania', ponieważ ciepło i warunki dobre.
    > Taaa - zasadniczo mowa o wypadku z dziś/wczoraj rana (DC, centrum
    > miasta itd.), niemniej nadal prawdziwym będzie, że te Twoje kolizje
    > <cite>
    > To nie była wina ABS, tylko Twoja.
    > </cite>

    Nie znasz sytuacji i niestety bredzisz.

    > Wiesz, ja z tym znienawidzonym ABS jeżdżę ze 20 lat (pierwszy raz
    > jechałem z ABS jakimś MB chyba w 1984) i jakoś w życiu bym nie wpadł
    > na pomysł, by ABS obarczyć winą za własną głupotę. Tak, czasem
    > zachowuje się dziwnie (te dzisiejsze ABS-y to bajka), ale nadal
    > winny jest kierowca...

    A gdy jedziesz szutrową drogą, gdzie po obu stronach masz jakieś krzaczory
    ograniczające widoczność, nagle z boku wyjeżdza narąbany koleś, masz szansę
    zahamować ale oczywiście ten wspaniały wynalazek skutecznie Ci to
    uniemożliwia bo zostal zaprojektowany tak, zeby umożliwić sprawne
    manewrowanie a nie krótką drogę hamowania, ale niestety w tym konkretnym
    przypadku z jednej strony masz solidny betonowy słup a z drugiej pojazd
    który wymusił pierwszeństwo i co moja wina??

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 24. Data: 2010-06-17 20:40:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-17 20:34, Lewis pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > Nie znasz sytuacji i niestety bredzisz.

    Nie, nie bredzę.

> [...]
    > niestety w tym konkretnym przypadku z jednej strony masz solidny
    > betonowy słup a z drugiej pojazd który wymusił pierwszeństwo i co moja

    Nie, no przepraszam. Na 3 kolizje dwa razy jechałeś szutrową drogą
    i wyjechał Ci pijany koleś.
    <cite>
    ABS bardzo często ZMNIEJSZA Twoje szanse na uniknięcie kolizji. Na 3
    kolizje jakie miałem daję rękę uciąć że gdyby nie ten wynalazek 2 bym
    uniknął w 3 nie byłoby różnicy.
    </cite>

    Rozumiem, że innych sytuacji awaryjnych nie miałeś i ten zły ABS
    nie działał.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 25. Data: 2010-06-17 20:45:23
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2010-06-17 20:22, Maciek pisze:

    > Ale o czym dyskusja?? W tym wypadku, przy uderzeniu bocznym, zniknęła
    > 1/3 samochodu. W czym by to dziecko nie siedziało, szanse miało raczej
    > średnie.

    Czy ty się znasz na tym co mówisz czy tylko piszesz ot tak żeby
    nabazgrać bzdury ???

    --
    www.edom.pl - opinie o deweloperach i bankach
    www.just4fun.pl - wyszperane w sieci

  • 26. Data: 2010-06-17 20:46:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-17 20:25, Przemek V pisze:
    (...)
> [...]
    > poleciała Toyota po strzale tutaj wydają się zbliżone do tego co jest na
    > zdjęciach z Żelaznej a nikomu się właściwie nic nie stało

    A tak - pamiętam Twój wypadek z dziećmi na Sobieskiego.

> [...]
    > przy prędkości Mercedesa rzędu 70 km/h i zapiętych pasażerach moim zdaniem
    > nie powinno było być ofiar śmiertelnych.

    Zwróć uwagę co zostało z mondeo - meś mu wjechał prawie do połowy.

    > A co do oryginalnego pytania. Na środku z tyłu jest najbezpieczniejszym
    > miejscem pod warunkiem, że da się porządnie i stabilnie zamocować fotelik

    Ze statystyk, które kiedyś czytałem wynika, że najbezpieczniejsze jest
    miejsce za kierowcą.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 27. Data: 2010-06-17 20:49:33
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

> [...]
    > uniknął w 3 nie byłoby różnicy.
    > </cite>
    > Rozumiem, że innych sytuacji awaryjnych nie miałeś i ten zły ABS

    Jedna była na szutrze, jedna na śniegu i jedna na mokrym asfalcie. Tej na
    mokrym asfalcie bym nie uniknąl bo tu się przyznaję bez bicicia, zagapiłem.
    Na śniegu sprawa wyglądała tak że droga była czarna lekko wilgotna a pobocze
    ośnieżone/oblodzone, koleś którego wyprzedzałem też zaczął wyprzedzać i
    spychać mnie na pobocze. Lewa strona auta znalazła się na śniegu/lodzie i o
    jakimkolwiek hamowaniu nie bylo mowy. Też moja wina? No zobacz to w 66% ABS
    wpłyną negatywnie, to chyba nawet większość.
    Jeżeli chodzi o sytuacje awaryjne to nie miałem takiej w której ABS by w
    czymś mógł pomóc.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 28. Data: 2010-06-17 20:51:55
    Od: to <t...@a...xyz>

    Lewis wrote:

    > Zahamuja autem z ABS na drodze szutrowej i takim samym autem bez tego
    > cuda. Ale ok nie podejmuję flame...

    Sorry, w traktorze ABS może rzeczywiście się nie przyda. Myślałem, że
    mówimy o samochodach.

  • 29. Data: 2010-06-17 20:52:18
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Sorry, w traktorze ABS może rzeczywiście się nie przyda. Myślałem, że
    > mówimy o samochodach.

    Widzę kolega jeździ tylko po wspaniałych autostradach, no no pozazdrościć...

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 30. Data: 2010-06-17 20:55:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 17 Jun 2010 20:49:33 +0200, osobnik zwany Lewis
    wystukał:

> [...]
    > wina? No zobacz to w 66% ABS wpłyną negatywnie, to chyba nawet
    > większość. Jeżeli chodzi o sytuacje awaryjne to nie miałem takiej w

    ABS nie służy do poprawienia hamowania tylko do zachowania kierowalności.
    A z Twoich opisów wynika, że po prostu byłeś za szybki.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?