  • 51. Data: 2010-06-17 21:41:38
    Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    news:hvdtgu$76f$1@inews.gazeta.pl...
    > W dniu 2010-06-17 21:11, Lewis pisze:
    > (...)
    > Napiszę wprost - nie wierzę. Awaryjne sytuacje zdarzają mi się kilka
    > razy w tygodniu (DC, ale to nieistotne, ponieważ nie tylko tutaj
    > jeżdżę) i nie wierzę, że ktoś z doświadczeniem/przebiegiem miał tylko
    > 5 sytuacji awaryjnych, z których 3 zakończyły się wypadkiem.

    Może mamy różne pojęcie sytuacji awaryjnej? Dla mnie mocniejsze wcisięnie
    hamulca to żadna sytuacja awaryjna...

    > Daj spokój, nie epatuj przebiegami rzędu 30kkm/rok, ponieważ to żaden
    > argument. Siedzenie na "dupie" też jest średnim argumentem - tu
    > wystarczy lekko w pedał wdepnąć.

    No pewnie, lepszym argumentem jest: Panie 20 lat za kółkiem jeżdzę (5kkm
    rocznie)...

    > A co, za szybko było? Wielokrotnie już tak hamowałem i najwyżej wyszła
    > moja głupota, bądź brak rozsądku. Ostatniej zimy tak bym się wpierniczył
    > w tył autobusu, jak chłopaków do szkoły odwoziłem (mam dwóch, bój się, na
    > drogi wylegają ;)). Cóż, do 30 lat praktyki doszła kolejna
    > informacja - przystanek ZTM może być oblodzony :)

    Widzisz skromną różnice między ruchem miejskim a trasą szybkiego ruchu i
    prędkością 50km/h i 110km/h? Obie są dozwolone.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 52. Data: 2010-06-17 21:43:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-17 21:32, Lewis pisze:

    > Gdybym bezmyślnie wcisnął hamulec do oporu i tak go trzymal zaczęloby
    > mnie obracać w prawą stronę, ale chyba nie chcesz mi powiedzieć ze wg
    > Ciebie hamulec wciska się w podłoge i czeka na zatrzymanie...

    No dobra, ale gdzie tu wina ABS?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 53. Data: 2010-06-17 21:43:56
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > no to gdzie tu wina ABS?

    O matko, czy Ty nie rozumiesz ze mając do wyboru świadome sterowanie pedałem
    hamulca jego mocniejszym wciśnięciem przyblokowaniem kół i chwilowym
    odpuszczeniem, a schematycznym działaniem bezmyślnego urządzenie wybrałbym
    to pierwsze?

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 54. Data: 2010-06-17 21:44:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    Lewis wrote:

    > A gdy jedziesz szutrową drogą, gdzie po obu stronach masz jakieś
    > krzaczory ograniczające widoczność, nagle z boku wyjeżdza narąbany
    > koleś (...)

    ABS nie został zaprojektowany do działania na drogach szutrowych, jeśli
    jeździsz głównie po takich to kup sobie Ładę Nivę, a nie auto osobowe.

  • 55. Data: 2010-06-17 21:46:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 17 Jun 2010 21:43:56 +0200, osobnik zwany Lewis
    wystukał:

> [...]
    > pedałem hamulca jego mocniejszym wciśnięciem przyblokowaniem kół i
    > chwilowym odpuszczeniem, a schematycznym działaniem bezmyślnego

    ale może odpowiesz na moje pytanie? co złego zrobił tu ABS?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 56. Data: 2010-06-17 21:47:20
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > ABS nie został zaprojektowany do działania na drogach szutrowych, jeśli
    > jeździsz głównie po takich to kup sobie Ładę Nivę, a nie auto osobowe.

    Zgadzam się nie został, ale jeżeli zdarza mi się wyjechać poza nasze
    wspaniałe autostrady na drogę nieco niższej klasy to chyba nie będe auta
    pakował na lawetę? A skoro jednak w 95% jeżdzę po drogach o nawierzchni
    bitumicznej to nie będe jeździł Nivą. Wypadki to też nałożenie się na siebie
    kilku niesamowitych zbiegów okoliczności.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 57. Data: 2010-06-17 21:48:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    masti wrote:

    > ABS nie służy do poprawienia hamowania tylko do zachowania
    > kierowalności. A z Twoich opisów wynika, że po prostu byłeś za szybki.

    Ależ do skrócenia drogi hamowania też służy i prawie zawsze ją skraca o
    ile układ hamulcowy jest sprawny. Niestety ABS jest dość wrażliwy na
    wszelkie niedomagania w układzie hamulcowym i pewnie stąd większość
    opinii o gorszym hamowaniu z ABS (w szrotach). Drugim powodem jest brak
    pisku opon, dymu itp. podczas hamowania z ABS co też tworzy subiektywne
    wrażenie gorszego hamowania.

    A w rzeczywistości jest jak z przyspieszaniem dieslami. Podobnie jak
    większość diesli przyspiesza jednak najlepiej gdy zmienimy bieg tuż przed
    odcięciem, tak ABS prawie zawsze skraca drogę hamowania.

  • 58. Data: 2010-06-17 21:49:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 17 Jun 2010 19:48:29 +0000, osobnik zwany to wystukał:

    > Ależ do skrócenia drogi hamowania też służy i prawie zawsze ją skraca o
    > ile układ hamulcowy jest sprawny.

    doucz się. EOT bo mam dośc flejmów z kimś kto nie wie o czym pisze.

  • 59. Data: 2010-06-17 21:50:50
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > No dobra, ale gdzie tu wina ABS?

    Już przecież na to odpowiedziałem, całkowite uniemożliwienie jakiegokolwiek
    hamowania, gdyż auto jest starszej generacji i każde z kół nie ma odrębnego
    systemu ABS, a dziala "jeden za wszystkich", jedno się ślizga to sajonara,
    nie hamujemy.
    Coś jeszcze musze wytłumaczyć?

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 60. Data: 2010-06-17 21:52:02
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > ale może odpowiesz na moje pytanie? co złego zrobił tu ABS?

    Koledze Arturowi już napisalem, Tobie oddzielnie też dopisać?

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)