  • 11. Data: 2016-09-18 19:50:14
    Temat: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-18 o 17:30, Marek pisze:

    > O ile wezmę kredyt hipoteczny na zakup takowego :D
    >
    > SSD nie wchodzi w grę. Tak jak napisałem - chciałbym mieć większy dysk
    > (2TB+) w rozsądnej cenie i przynajmniej tak szybki jak dotychczasowy
    > zwykły, stary HDD z transferem w obie strony przynajmniej 200MB/s
    > (zapisuję często duże pliki). Czy już się takich nie produkuje?

    Dyski przemysłowe SATA lub kontroler i szybkie SAS 15krpm.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-09-18 21:04:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-09-18 o 18:28, ggs pisze:

    > Częsciowo na pewno tak , obszar SSD w praktyce jest moim zdaniem zbyt mały.
    > Zamiast śmiesznych (przy 2 TB) 8GB powierzchni SSD niech dadzą 40GB - wtedy miało
    by to większy sens.

    Może miałoby większy sens, może by nie miało, ale raczej kosztowałoby
    nie taniej, tylko drożej. Miałeś kiedyś dysk SSHD, używałeś, czy tylko
    dywagujesz?

  • 13. Data: 2016-09-18 21:18:47
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-09-18 o 14:37, Marek pisze:

    > brakować mi miejsca na nim i postanowiłem go wymienić. Ze zdumieniem
    > stwierdzam, że nowe dyski SSHD osiągają transfery rzędu 156MB/s a w
    > ramach rozmiaru pamięci statycznej - do 190. Czyli tak czy owak wolniej
    > od mojego starego dysku. Często zapisuję pliki po 2-3GB. Zajmuje to
    > trochę czasu. Zależałoby mi na powiększeniu przestrzeni dysku jak i jego
    > szybkości. Czy jest to wykonalne?

    Tzn. w jaki sposób ze zdumieniem stwierdziłeś te cyfry 156, 190 MB/sek?
    Jakie to są te nowe dyski SSHD konkretnie, które modele testowałeś? Jak
    testowałeś - jak podłączone dyski, jaki komputer itd.
    U mnie zapis pliku 2,5 GB odczytywanego z SSD na Seagate Desktop SSHD
    2TB trwa mgnienie oka nie zdążam kliknąć "Więcej szczegółów" i
    przeczytać, jaka wyświetla się przepustowość kopiowania.

  • 14. Data: 2016-09-18 21:39:30
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message

    > Może miałoby większy sens, może by nie miało, ale raczej kosztowałoby
    > nie taniej, tylko drożej. Miałeś kiedyś dysk SSHD, używałeś, czy tylko
    > dywagujesz?

    Tak miałem. A co do kosztów to temat rzeka czy cos MUSI racjonalnie tyle kosztowac
    ile kosztuje ale to inny temat.

    W innej odpowiedzi piszesz o skopiowaniu pliku 2.5 GB w sekundę. A plik 10GB bedziesz
    miec skopiowany w 4 sek ?

    Wytlumacz wiec autorowi wątku dlaczego on nie ma takich realnych transferów.

  • 15. Data: 2016-09-18 21:49:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-09-18 o 21:39, ggs pisze:

> [...]
    bedziesz miec skopiowany w 4 sek ?

    > Wytlumacz wiec autorowi wątku dlaczego on nie ma takich realnych transferów.

    To, że plik 2,5 GB skopiowało mi w sekundę, to znaczy, że plik 2,5 GB
    skopiowało mi w sekundę i nic więcej. Akurat autor tego wątku pisał o
    zapisywaniu plików 2-3GB, a ja miałem pod ręką plik 2,5 GB do użycia na
    szybki test. Nie znaczy wcale, że plik 10 GB skopiuje w 4 sekundy. Ile
    czasu trwa skopiowanie pliku 10 GB u mnie, to bym mógł stwierdzić,
    gdybym zrobił taką próbę. Ale nie robiłem.
    Nie wiem dlaczego autor wątku nie ma takich transferów. Może ma nie
    włączone AHCI, podłączył dyski pod SATA II, albo i SATA I, a może ma
    kiepski zasilacz, a może program antywirusowy ma włączony, że w locie
    sprawdza kopiowane pliki?

  • 16. Data: 2016-09-18 21:53:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Podaj odczyt linear bo te wszystkie wartości cached , buffered to sobie można w
    teorie powkładać.

    Nie wiem, jak autora wątku, ale mnie interesuje ile czasu trwa od
    kliknięcia do zakończenia kopiowania pliku. Czy to było buffered, cached
    czy linear - nie ma znaczenia.

  • 17. Data: 2016-09-18 21:59:43
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 18 Sep 2016 21:49:28 +0200
    doszła do mnie wiadomość <nrmr48$b9m$1@node2.news.atman.pl>
    od Poldek <p...@i...eu> :

    kosztowac ile kosztuje ale to inny temat.

    bedziesz miec skopiowany w 4 sek ?

    >To, że plik 2,5 GB skopiowało mi w sekundę, to znaczy, że plik 2,5 GB
    >skopiowało mi w sekundę i nic więcej.

    Nawet na SATA 600 przy kopiowaniu 2,5 GiB nie zejdziesz <5 sekund.
    Standard nie przewiduje więcej jak jakieś 550 MiB/s - cache systemu
    napompowałeś.
    --
    ,,To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym,
    że zaczynamy się w niej urządzać!"

  • 18. Data: 2016-09-18 22:05:45
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 18 Sep 2016 21:53:23 +0200
    doszła do mnie wiadomość <nrmrbj$bf2$1@node2.news.atman.pl>
    od Poldek <p...@i...eu> :

    >Nie wiem, jak autora wątku, ale mnie interesuje ile czasu trwa od
    >kliknięcia do zakończenia kopiowania pliku. Czy to było buffered, cached
    >czy linear - nie ma znaczenia.

    Zakończeniem kopiowania pliku jest powstanie pełnej kopii na dysku
    docelowym i zamknięcie pliku. Tu nie przeskoczysz fizycznego
    ograniczenia na interface dysku docelowego.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 19. Data: 2016-09-18 22:06:18
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> wrote in message

    > Nawet na SATA 600 przy kopiowaniu 2,5 GiB nie zejdziesz <5 sekund.
    > Standard nie przewiduje więcej jak jakieś 550 MiB/s - cache systemu
    > napompowałeś.

    A no właśnie . Tylko SSD na PCIe jest bliskie takim osiągom.

    Nie wszczynajmy niepotrzebnych niemiłych dyskusji ale ja uważam , że to co kolega
    Poldek twierdzi to na takim sprzęcie jest niemożliwe do uzyskania.

  • 20. Data: 2016-09-18 22:30:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > To, że plik 2,5 GB skopiowało mi w sekundę, to znaczy, że plik 2,5 GB
    > skopiowało mi w sekundę i nic więcej.

    Jasne. z ramdysku na ramdysk.
    NA sprzętach o których tu piszemy, możesz tyko pomarzyć o takich
    transferach.
    Wątkotwórca ma coś skopane. Raid 0 przyśpiesza najbardziej kopiowanie
    dużych plików. w takich testach ze stoperem - w zadzadzie dwukrotnie. to
    co on pisze, wskazuje na jakieś ograniczenie transferu poza dyskiem, na
    płycie głównej? Ale jak? co tam może być wąskim gardłem - niemam pojęcia.

    ToMasz