    From: "ggs" <ggs_@_konto.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Date: Sun, 18 Sep 2016 18:28:31 +0200

    "Marek" <p...@s...com> wrote in message news:nrm9jh$ae0$1@news.icm.edu.pl...
    >W dniu 18.09.2016 o 15:00, ggs pisze:

    > Hmmm... to po co powstały dyski SSHD? Znów chodzi o marketing?

    Częsciowo na pewno tak , obszar SSD w praktyce jest moim zdaniem zbyt mały.
    Zamiast śmiesznych (przy 2 TB) 8GB powierzchni SSD niech dadzą 40GB - wtedy miało by
    to większy sens.

    Spróbuj pomiaru dokonac ze 2-3 razy , powinna zadziałac tzw Adaptive Memory
    Technology i moze wtedy bedzie jakis efekt.

    Dawno temu miałem 2.5'' Seagate Momentusa z 4 GB SSD i w benchmarkach byl efekt po
    kilku probach.

    > Niekoniecznie. Gdy dyski miały prędkości rzędu 100MB/s, to różnica była
    > powalająca. Zrezygnowałem z RAID 0 gdy okazało się iż na obecnym dysku
    > przyrost prędkości był zaledwie ok 15%. Kontroler na płycie głównej jak
    > i zewnętrzny również nie robiły istotnych różnic.

    A to ciekawe , w moich zabawach RAIDami 0 zazwyczaj bywał wzrost niemal dwukrotny.
    Jakie to kontrolery były ?

    > O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

    Mówisz o pojemności czy o predkości ?