  • 11. Data: 2014-12-14 21:44:07
    Temat: Re: Dźwig
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 14:21:26 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Mają. Mózg operatora.

    Tyle lat rozwoju elektroniki i nic ?

    Ja tam widze, ze nawet najmniejszy dzwig Liebherr ma LICCON2

    J.

  • 12. Data: 2014-12-14 22:28:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 21:43:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Tyle lat rozwoju elektroniki i nic ?
    >
    > Ja tam widze, ze nawet najmniejszy dzwig Liebherr ma LICCON2

    Mimo to przewrócony dźwig nie należy do rzadkości. Wiatru nie było, łapy nie
    ugrzęzły, ewidentnie dźwigowy coś popieprzył. Przyjechał drugi, przy podnoszeniu
    pierwszego upuścił go znowu na ten sam dach. Banda gamoni. Cud że nikt nie ucierpiał,
    bo to poddasze mieszkalne.

  • 13. Data: 2014-12-14 23:25:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Dec 2014 13:28:55 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Mimo to przewrócony dźwig nie należy do rzadkości.

    Rzeklbym ze nalezy. Tzn biorac pod uwage ilosc tych dzwigow, codzienna
    prace, to wywracaja sie rzadko.
    Solidnie przewymiarowane, czy dobre zabezpieczenia ?

    Bo w starannosc dzwigowych jakos nie wierze - Ty jak widac tez nie :-)

    J.

  • 14. Data: 2014-12-15 00:06:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Mimo wszystko jest to jednak dość prosta maszyna, w sensie że operator intuicyjnie
    przewiduje reakcję na to co robi. Przewrócenie dźwigu musi być podparte wyjątkowym
    matołectwem dźwigowego, więc mimo że zdarza się raz na jakiś czas, to owszem masz
    rację że rozkłada się na dużą ilość dźwigów w eksploatacji, co jakoś kompletnie nie
    hańbi tego zawodu :-)
    Tak czy siak, ja kiedykolwiek jestem w zasięgu dźwigu, odruchowo wybieram sobie
    miejsce najbezpieczniejsze na ewentualną okoliczność podobnego zdarzenia. W jednej
    stoczni jakieś głąby podnosiły duży zwój grubej blachy, tak na oko z 10 ton, na
    najwyższy pokład prawie wykończonej nadbudówki ogromnej platformy wydobywczej.
    Przełożyli przez środek elastyczny pas, podnieśli na jakieś 80 metrów i pas się
    przeciął. Blacha spadła na jednego typa, odbiła się od ziemi, poskoczyła na 10 metrów
    do góry i spadła z powrotem na tego samego zawodnika! Byłem niedaleko, ale w "strefie
    zrzutu" odruchowo starałem się nie stać.

  • 15. Data: 2014-12-15 00:16:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    > i spadła z powrotem na tego samego zawodnika! Byłem niedaleko, ale
    > w "strefie zrzutu" odruchowo starałem się nie stać.

    Jak podało Radio Erewań, Chiny zaatakowały Związek Radziecki bombą
    atomową. Zginęło pół miliona ludzi. W odwecie Związek Radziecki
    zrzucił na Chiny bombę gumową. Obserwatorzy donoszą, że zginęło
    przeszło milion Chińczyków, ale bomba nadal podskakuje.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2014-12-15 00:24:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Dec 2014 15:06:11 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Mimo wszystko jest to jednak dość prosta maszyna, w sensie że
    > operator intuicyjnie przewiduje reakcję na to co robi.

    IMO - trudno miec intuicje przy takiej konstrukcji.
    Bedziesz katy i ciezary szacowal na oko ?
    Czy z miarka i kalkulatorem biegal ?

    Na moj gust to oni po prostu zazwyczaj lekkie rzeczy podnosza, wiec
    dzwig wytrzymuje. Albo elektronika pomaga.

> [...]
    > się przeciął. Blacha spadła na jednego typa, odbiła się od ziemi,
    > poskoczyła na 10 metrów do góry i spadła z powrotem na tego samego

    Smierc mu widac byla pisana.

    Ale ... zaloze sie, ze to nie byl pierwszy zwoj blachy na takim pasie,
    i nigdy wczesniej sie nie przecial ..

    J.

  • 17. Data: 2014-12-15 00:31:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Takie nowoczesne dźwigi nie mają zabezpieczenia, przed przekroczeniem
    > punktu ciężkości?
    > http://www.dumpert.nl/mediabase/6630438/4852d99e/mis
    lukt_huwelijksaanzoek_in_ijsselstein.html

    Tu jakaś bardziej skomplikowana akcja była, bo dźwig przed przewróceniem był
    trzymany za drugi segment przez inny dźwig. Zdawali sobie sprawę, że
    przekraczają udźwig, ale próbowali to obejść, jednak bezskutecznie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 18. Data: 2014-12-15 00:37:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Smierc mu widac byla pisana.
    >
    > Ale ... zaloze sie, ze to nie byl pierwszy zwoj blachy na takim pasie,
    > i nigdy wczesniej sie nie przecial ..

    Greccy mnisi z klasztorów Meteory do tych swoich skalnych samotni
    wciągali towary i ludzi (w tym również odwiedzających turystów) na
    powrozach. Powrozy zwykle takie dość powycierane mieli. Gdy który
    z gości pytał, jak często te liny zmieniają, słyszał zwykle "jak
    się która urwie, to bierzemy nową".

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2014-12-15 02:09:26
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 00:16:34 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

> [...]
    > zrzucił na Chiny bombę gumową. Obserwatorzy donoszą, że zginęło
    > przeszło milion Chińczyków, ale bomba nadal podskakuje.

    Niedaleko granicy radziecko chińskiej został ostrzelany z broni maszynowej radziecki
    traktor. Traktor odpowiedział salwą 24 rakiet ziemia ziemia i odleciał w głąb ZSRR.

  • 20. Data: 2014-12-15 02:10:48
    Od: k...@g...com

    Książki zacznij pisać, masz wyobraźnie.