  • 101. Data: 2018-11-03 17:59:18
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-11-2018 o 15:38, Marek S pisze:

    > Że co? Może coś źle zrozumiałem. Małe różnice w grzaniu prądem czy
    > gazem? Mówisz o domach? No to powiem Ci konkretnie jakie: gdy
    > wprowadzałem się ponad 10 lat temu w lutym w miejsce, w którym obecnie
    > mieszkam, nie miałem wyboru - musiałem grzać wodę prądem. Kosztowało
    > mnie to miesięcznie ponad 2100zł

    Miałeś basen w domu?
    Czy mówisz o co a nie cwu?
    Ja grzeję wodę bojlerem elektrycznym i nie płacę za to więcej niż
    100-200 zł miesięcznie.

  • 102. Data: 2018-11-03 18:04:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Nov 2018 09:08:50 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > na terenach okolorownikowych. Te tereny od dawna wylaczone sa z wegetacji

    Zenek, weź się nie błaźnij.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 103. Data: 2018-11-03 18:12:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 02 Nov 2018 14:29:40 +0100, Myjk wrote:
    > W OL PHEV jest CVT a i tak silnik głównie zasila prądnice a pracują
    > elektryki, chyba że jest w trybie dużej mocy albo kompletnego braku
    > prądu w aku, to się wtedy ICE podpina bezpośrednio pod koła.

    Brzmi całkiem jak science-fiction :)
    Ale domniemywam że takie cuda muszą kosztować, no i koszt dwóch silników
    zamiast jednego. Czy liczyłeś może po jakim czasie różnica w cenie między
    hybrydą a tym samym modelem ale 100% spalinowym zwróci się dzięki
    mniejszemu spalaniu? To żadna zaczepka z mojej strony, pytam z uczciwej
    ciekawości.

    Mateusz

  • 104. Data: 2018-11-03 18:34:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2018 o 16:25, J.F. pisze:

    > Ten z 3 RC trudno nazwac oscylacyjnym. Wiena tez trudno.

    Gasnące, ale jednak oscylacje.

    > Chodzi mi o pewne "zaindukowanie" oscylacji czy wprowadzenie cyklu.
    > Musialbym matematyczny przyklad napisac ...

    W sumie CO2 i temperatura to ciekawe porównanie do obwodu RC. Masz
    przesunięte CO2 w stosunku do temperatury, tak jak napięcie powoduje
    przepływ prądu w obwodzie (albo na odwrót - zależy w którym miejscu
    zaczynasz). Tylko w kondensatorze przepływ prądu powoduje wzrost
    napięcia, a potem po osiągnięciu max U spadek, a w przypadku CO2 ma niby
    rosnąć i nie spadać. Na tym właśnie polega ta różnica - mam nadzieję, że
    w miarę jasno to opisałem, ale odnoszę wrażenie, że ty akurat powinieneś
    zrozumieć.

    Tak czy inaczej OT, a zgadzamy się, że musi być coś co może powodować
    różnież spadek temperatury (pomijając zmniejszenie stałej słonecznej).

    Shrek

  • 105. Data: 2018-11-03 18:42:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Normalnie. Z baniaka. Miasto mam daleko i rzadko bywam, więc wygodniej mi
    > nakupować 120l benzyny raz na jakiś czas w baniakach po 20l i w stodole
    > tankować kiedy potrzebuję. Przy czym benzyna to nie tylko do samochodu,
    > trochę jej schodzi też do piły oraz do rozłupywarki.

    Ciekawe czy u nas się w ogóle tak da;)

    > Wyżera elektrody. Dlaczego dokładnie to nie wiem - przyjąłem że tak już
    > musi być. Później spostrzegłem się, że dla mojego samochodu producent
    > zaleca dwa różne modele świec: pod benzynę oraz jakieś "szlachetne" pod
    > GPL. Od kiedy wstawiłem te GPL-owe to jest dużo lepiej, tzn. tyle samo
    > trzymają co normalne na benzynie. Tylko ta cena... Model benzynowy
    > kosztuje 2 Eur od sztuki. Model GPL to ok. 15 Eur. O, to dokładnie te:
    >
    > https://www.gsparkplug.com/1x-ngk-copper-core-spark-
    plug-lpg2-1497.html

    To irydiowe - podobno lepsze i dłużej wytrzymują (na benzynie również),
    ale mój mechanik mówi, że ma jeździć na zwykłych, wymiana co 2 lata i
    łaski nie robi. Jak chcę być bardzo w porządku to co rok.

    > Niewykluczone że dużo zależy od samochodu i od tego w jakim stopniu
    > producent przewidział kompatybilność z gazem. Zanim doczytałem o tych
    > dwóch różnych modelach świec też dumałem nad tym co może być, wymieniłem
    > nawet prewencyjnie sondę lambda i moduł zapłonowy mimo że komputer
    > żadnych błędów nie pokazywał. Oczywiście bez zmian. Kiedy zmieniłem
    > świece na ten model produkowany z rdzeni meteorytów - jak ręką odjął.
    > Przestało szarpać samochodem przy większym wysiłku na gazie i świece żyją
    > tyle ile powinny.

    Jak dla mnie to zły skład mieszanki. Ja bym szukał przyczyny u gazownika.

    Shrek

  • 106. Data: 2018-11-03 18:45:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2018 o 17:36, J.F. pisze:

    > Albo urynkowi cene pradu, oblozy akcyza, i da zwrot za 60kWh/mc :-)

    Tak czy inaczej fiskus na tym nie straci i na bogatych (bo elektykami
    jeżdzą bogaci) zrzucą się wszyscy. Jeszcze wam te elektryki bokiem wyjdą.

    Shrek

  • 107. Data: 2018-11-03 19:22:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 18:42:53 +0100, Shrek wrote:
    > Jak dla mnie to zły skład mieszanki. Ja bym szukał przyczyny u
    > gazownika.

    A to kolejny kłopot z gazem który skłania mnie to likwidacji tego
    ustrojstwa - jak coś nie tak, to zwykły mechanik średnio poradny, trzeba
    szukać specjalisty gazowego. A takiego u mnie to ze świecą szukać -
    najbliższy to będzie 100 km drogi.

    Do tego dochodzi problem (psychologiczny, mój) że jak cokolwiek grzebię
    przy silniku to stresa mam aby tylko którejś z tych rurek gazowych nie
    tknąć. Za każdym razem jak luzy zaworów ustawiam to w duchu zdrowaśki
    odmawiam.

    Nie żebym stękał na gaz ogólnie - to generalnie bardzo fajna sprawa, ale
    pod warunkiem że człowiek wystarczająco kilometrów nabija, i że istnieją
    łatwo dostępne infrastruktury lokalne (stacje, warsztaty...). U mnie to
    się zdecydowanie nie sprawdza.

    Mateusz

  • 108. Data: 2018-11-03 19:27:53
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > ustrojstwa - jak coś nie tak, to zwykły mechanik średnio poradny, trzeba
    > szukać specjalisty gazowego. A takiego u mnie to ze świecą szukać -

    A bo zachciało Ci się tej lepszej Europy, u nas w każdej wsi mechaniory
    znają się na LPG. ;)

  • 109. Data: 2018-11-03 19:30:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > pod warunkiem że człowiek wystarczająco kilometrów nabija, i że istnieją
    > łatwo dostępne infrastruktury lokalne (stacje, warsztaty...). U mnie to

    Może na dzieńdobry kup kabelek i zobacz co w sterowniku słychać. ;)

    Shrek

  • 110. Data: 2018-11-03 19:43:51
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 19:27:53 +0100, nadir wrote:
    > A bo zachciało Ci się tej lepszej Europy, u nas w każdej wsi mechaniory
    > znają się na LPG. ;)

    To się zgadza, też mnie zdziwiło na początku że GPL jest tak mało
    popularny. Kiedy mieszkałem na Kaszubach to jeździłem zagazowaną Alfą
    Romeo i żadnego mechanika to nie dziwiło. Tutaj natomiast gaz jest
    traktowany jak jakaś egzotyka dla skrajnej biedoty. Mało stacji,
    praktycznie brak gazowników a mechanicy jak otworzą maskę to za głowy się
    łapią. Co kraj to obyczaj.

    Mateusz