  • 181. Data: 2018-11-04 18:19:37
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 18:09:02 +0100, J.F. wrote:

    > I sonde lambda ma ?

    Pewnie że ma. Sonda O2 sztuk jedna. Te najnowsze modele to nawet mają
    dwie - jedną normalnie na wylocie z silnika, a drugą za katalizatorem
    (nie wiem po co ta druga, pewno do jakichś ekogłupot).

    > Gazownik juz ci niepotrzebny ... chyba ze zaczna dokladnie badac na
    > kontroli :-)

    Niepotrzebny o tyle że ja i tak na gazie nie jeżdżę :)

    > Jak mlody ? Z jednopunktowym wtryskiem ...

    Ledwo 18 lat. Ja w tym wieku to niemal skrzydła miałem.

    Mateusz

  • 182. Data: 2018-11-04 18:52:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 04 Nov 2018 17:19:37 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Ledwo 18 lat. Ja w tym wieku to niemal skrzydła miałem.

    Ty tak. A guma na membranach niekoniecznie ...

    J.

  • 183. Data: 2018-11-04 19:39:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-03 o 17:59, Cavallino pisze:

    > Miałeś basen w domu?

    Sorki - faktycznie pomyliłem płatności i głupoty napisałem. Znalazłem
    stare rachunki. Prąd kosztował średnio 700zł. Po wymianie systemu
    grzania wody rachunki za prąd spadły do 500zł i to na 2 miesiące. Można
    więc przyjąć, że bojler kosztował 450zł miesięcznie.

    Te 2100 to był koszt ogrzewania zdezelowanym piecem gazowym i to 1
    pokoju. Dlatego ta kwota mi utkwiła w pamięci jako porażająca :-)

    Oba te systemy zastąpiłem jednym urządzeniem gazowym. Sama cwu kosztuje
    obecnie 100-200zł bez jakiegokolwiek oszczędzania - co i tak daje
    3-krotną różnicę na korzyść gazu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 184. Data: 2018-11-04 19:45:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-04 o 16:58, J.F. pisze:

    > Zbiornik na wode ma byc izolowany. Moze byc wata szklana/mineralna pod
    > gipsem.

    Nie odtworzę już faktów ale z pewnością żadnego steropianu nie było. Co
    znaczy "ma być"? Jeśli kupiłem posesję gdzie nie system ogrzewania
    czegokolwiek był fatalny, były takie rozwiązania jakie były, to
    popełniłem wykroczenie? :-D

    > Ale jak sie uparles miec zepsuty termostat, grzac nieizolowany
    > zbiornik do 90 stopni, i trzymac go w dobrze wentylowanej kotlowni i
    > nie zauwazac nieznosnego goraca, to nie narzekaj na rachunki.

    Uparłem się? Robiłeś kiedyś remont instalacji grzewczej w środku zimy w
    dodatku gdy trwały prace wyburzeniowe w celu dostosowania pomieszczeń?
    Podjąłbyś się tego? To był luty i to za czasów kiedy zimą było zimno.

    A co do wysokości rachunków, to faktycznie głupoty napisałem. Wyjaśniłem
    to przed momentem w innej gałązce.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 185. Data: 2018-11-04 19:51:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 19:39:12 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > grzania wody rachunki za prąd spadły do 500zł i to na 2 miesiące. Można
    > więc przyjąć, że bojler kosztował 450zł miesięcznie.

    Biorac pod uwage rozliczanie, to jeszcze by trzeba sprawdzic liczniki.
    Bo oni jakies prognozy, nadplaty, niedoplaty ...

    > Te 2100 to był koszt ogrzewania zdezelowanym piecem gazowym i to 1
    > pokoju. Dlatego ta kwota mi utkwiła w pamięci jako porażająca :-)

    Zdezelowany, ale pewnie palil. I znow cos tu chyba nie tak.

    > Oba te systemy zastąpiłem jednym urządzeniem gazowym. Sama cwu kosztuje
    > obecnie 100-200zł bez jakiegokolwiek oszczędzania - co i tak daje
    > 3-krotną różnicę na korzyść gazu.

    I jakos tak powinno wyjsc

    A teraz trzeba sobie agregat postawic i przy okazji grzania wody
    ladowac elektryka wlasnym pradem :-)

    J.

  • 186. Data: 2018-11-04 20:05:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 19:45:55 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > znaczy "ma być"? Jeśli kupiłem posesję gdzie nie system ogrzewania
    > czegokolwiek był fatalny, były takie rozwiązania jakie były, to

    Tylko przeciw wlasnemu portfelowi :-)

> [...]
    > Podjąłbyś się tego? To był luty i to za czasów kiedy zimą było zimno.
    >
    > A co do wysokości rachunków, to faktycznie głupoty napisałem. Wyjaśniłem

    Ale te 450 zl/mc to tak 1000 litrow dziennie :-)

    Nadal troche duzo, szczegolnie ze pisales o 18m^3/mc.

    J.

  • 187. Data: 2018-11-04 20:10:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 19:39:16 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > Oba te systemy zastąpiłem jednym urządzeniem gazowym. Sama cwu kosztuje
    > obecnie 100-200zł bez jakiegokolwiek oszczędzania - co i tak daje
    > 3-krotną różnicę na korzyść gazu.

    Przy 1 taryfie(g11) mniej więcej tak jest
    Ale rozsadni ludzie mają dwie taryfy(g12, g12W) i przy grzaniu CWU w taryfie nocnej
    róznica w porównaniu z gazem znacząco maleje.
    1kWh z gazu kosztuje poniżej 20gr
    1kWh prądu w "nocnej" taryfie koszztuje ok 30gr
    1kWh prądu w dziennej taryfie kosztuje ok 60gr

  • 188. Data: 2018-11-04 21:04:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 20:10:36 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > 1kWh z gazu kosztuje poniżej 20gr
    > 1kWh prądu w "nocnej" taryfie koszztuje ok 30gr
    > 1kWh prądu w dziennej taryfie kosztuje ok 60gr

    A faktycznie może wyjść bardzo porównywalnie gazem jak i prądem z racji opłat stałych
    za gaz. Coś koło 30 zł pewnie wyjdzie miesięcznie stałej opłaty nawet jak latem tylko
    CWU grzejesz. Więc 1kWh latem przy grzaniu wody może wyjść drożej gazem jak prądem.

  • 189. Data: 2018-11-04 21:45:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-04 o 19:51, J.F. pisze:

    > Zdezelowany, ale pewnie palil. I znow cos tu chyba nie tak.

    Zdecydowanie nie tak było. Dlatego kotłownię zezłomowałem. Nie było
    sensu walczyć z rupieciami.

    > A teraz trzeba sobie agregat postawic i przy okazji grzania wody
    > ladowac elektryka wlasnym pradem :-)

    Jest to jakaś myśl swoją drogą. Ale w to jeszcze nie ten czas na
    elektryki. Pal sześć "paliwo" ale za drogie są po prostu przy zakupie.
    Na trasie dom->praca żadnej ładowarki a np. używany kiedyś przeze mnie
    Leaf nie dawał mi gwarancji powrotu do domu na 1 ładowaniu. A jeśli ktoś
    komfort ceni, to również to nie jest jeszcze ten czas.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 190. Data: 2018-11-04 21:52:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-04 o 20:05, J.F. pisze:

    > Tylko przeciw wlasnemu portfelowi :-)

    Wcale nie: dałem zarobić złomiarzom. Żebyś widział ich szczęśliwe miny
    gdy z 200kg złomu wywozili :-)

    > Ale te 450 zl/mc to tak 1000 litrow dziennie :-)

    Moim zdaniem zła kalkulacja. Licznik zapier... gdy grzałka chodziła. A
    włączała się często. Bierz też pod uwagę temperaturę i słabą izolację a
    także konieczność spuszczania dużej ilości wody by dostać się do
    ciepłej. Wystarczyło na chwilę kran odkręcić by grzałka znów się odpaliła.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek