  • 21. Data: 2016-09-21 12:48:53
    Temat: Re: Energooszczędna pamięć
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości grup
    >Słusznie. Z jednym ale: te dane zbiera się nie dla urządzenia, ale
    >dla użytkownika. Więc fakt że SD będzie "wyciągalna" to warunek
    >brzegowy - tak ma być i już.

    >Nota bene, po przepisaniu na kartę SD dane można zweryfikować. Więc
    >jeżeli będzie "niekompatybilna" (niby dlaczego? karty pamięci są
    >zgodne ze standardem), to wyjdzie to natychmiast a nie po 10 latach.

    Kilkoma standardami.
    MMC, SD, SDHC, rozne wielkosci bloku, dwa interfejsy sprzetowe ... jak
    sie pisze standard w czasach kart 16MB, to sie nie ma co dziwic, ze
    128GB wymaga przerobek. A potem urzadzenia nie dzialaja.

    J.

  • 22. Data: 2016-09-21 14:32:50
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Sep 2016 12:48:53 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > 128GB wymaga przerobek. A potem urzadzenia nie dzialaja.

    Nie rozumiesz.

    Byłoby bardzo źle, gdyby np. ktoś włożył kartę pamięci i uruchomił
    urządzenie, które pozornie działałoby, a dopiero po dziesięciu latach
    oznajmiło iż "wszystkie zapisy udawało".

    Jednak sytuacja, w której użytkownik wkłada kartę, a urządzenie
    weryfikuje i od razu odrzuca ją jako niedobrą, jest akceptowalna.
    Owszem, jakiś tam problem jest: albo potrzeba innej karty, albo te
    urządzenie wywalić i zastąpić czymś innym, może jest jakaś trzecia
    możliwość. Jednak bez paniki: właściwa decyzja może być podjęta zanim
    będzie za późno.

    Dodatkowo trzeba rozróżnić dwa scenariusze.

    1. Mało prawdopodobny: użytkownik kupuje urządzenie, chowa do
    szuflady i po dziesięciu latach, chcąc je uruchomić, szuka
    kompatybilnych kart pamięci i baterii.

    2. Bardzo prawdopodobny: użytkownik kupuje urządzenie wraz z kartą i
    bateriami, tak aby od razu moc go używać. Ponieważ może wybrać, to
    wybiera pojemność karty jaka mu akurat najbardziej pasuje do potrzeb.

  • 23. Data: 2016-09-21 15:20:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >Jednak sytuacja, w której użytkownik wkłada kartę, a urządzenie
    >weryfikuje i od razu odrzuca ją jako niedobrą, jest akceptowalna.

    To rozumiem, ale przy mnogosci kart sytuacja sie latwo moze zrobic
    nieakceptowalna.

    Ba - wysyp teraz kart nieakceptowalnych - dzialaja, mozna sprawdzic, a
    po zapisaniu wiekszej ilosci danych przestaja dzialac :-)

> [...]

    >bateriami, tak aby od razu moc go używać. Ponieważ może wybrać, to
    >wybiera pojemność karty jaka mu akurat najbardziej pasuje do potrzeb.

    A zycie dopisuje trzeci - po 5 latach uzytkownik dokupuje druga karte
    i wsadza w urzadzenie :-)

    J.

  • 24. Data: 2016-09-21 15:41:03
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

> [...]
    >
    > Ba - wysyp teraz kart nieakceptowalnych - dzialaja, mozna sprawdzic, a po
    > zapisaniu wiekszej ilosci danych przestaja dzialac :-)

    Fake'i? :)
    Np. takie :)...
    http://allegro.pl/pendrive-128gb-usb-pamiec-flash-no
    wy-promocja-i6103929417.html
    Takie....
    http://allegro.pl/pendrive-256gb-usb-pamiec-flash-no
    wy-promocja-i6161532173.html
    TAKIE.........................
    a... tu już nie znalazłem, ale kiedyś ktoś spylał peniaki 0.5TB po jakieś
    15, czy 25 zyla... Jak się pojawi, dla ciekawości kupię, żeby zobaczyć, jak
    bardzo bym dostał po rzyci, biorąc to nieświadomie.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

  • 25. Data: 2016-09-21 15:55:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Fake'i? :)
> [...]

    Prawde mowiac to dawno nie kupowalem, a ta elektronika tak tanieje, ze
    moze to i dobre :-)

    J.

  • 26. Data: 2016-09-21 16:06:44
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

> [...]
    nowy-promocja-i6103929417.html
    nowy-promocja-i6161532173.html

    > Prawde mowiac to dawno nie kupowalem, a ta elektronika tak tanieje, ze

    To ja bym do środka kompa zapakował, jako zastępnik HDD, czy SSD, jeden
    rympał, choć inne technologie. Albo farmę peniaków, zlepionych w coś a-la
    RAID, że jak jeden zdechnie, to na gorąco się podmieni i zestaw się
    zregeneruje...? Huba jakiegoś się nabędzie, takiego porządnego, bo nie
    ukrywam, kusi wytestować 256 giga za pół stówki... Chyba, że to EPROM i
    programuje go pierwszy zapis... I dla takiego się znajdzie zastosowanie,
    byle odczyt go nie postarzał.
    I znowu, odszczekam, jeśli to okaże się dobre, sprawne, użyteczne...

  • 27. Data: 2016-09-21 19:36:11
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    slawek pisze:
    [..]
    > BTW FRAM ma gwarantowane 8 lat do utraty
    > danych bez zasilania.

    .. i śmieszne pojemności.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 28. Data: 2016-09-21 19:38:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    slawek pisze:

    > Ogniwo słoneczne odpada, bo tam gdzie to będzie działać promieniowanie
    > słoneczne nie dochodzi. (Nie, nie jest to projekt medyczny.)

    To może "parasitic power harvesting" że tak z angielska zawieśniaczę.

  • 29. Data: 2016-09-21 22:07:14
    Od: Maks <b...@b...ble>

    W dniu 20.09.2016 o 15:33, slawek pisze:
    > Jaki rodzaj pamięci potrzebuje najmniej energii na zapis?
    >
    > Potrzebuję notować kilkanaście bajtów co kilka sekund przez parę lat.
    > Oczywiście można np. użyć karty SD,
    > (...)

    Do poczytania odnośnie SD:

    http://superuser.com/questions/17350/whats-the-life-
    expectancy-of-an-sd-card

    Maks

  • 30. Data: 2016-09-22 08:45:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Sep 2016 20:51:04 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > I to jest dobry pomysł. Tylko trzeba wziąć pod uwagę, że
    współczesne
    > pamięci flash są raczej mało trwałe.

    Bo trzeba stosować markowe pamięci. Zdajesz sobie sprawę co by
    powiedział fotoreporter np. takiego Nikona D3X, gdyby mu karta
    pamięci "zgubiła" Bardzo Ważne Zdjęcia?? A taki aparat czochra taką
    karta GB danych dziennie. I w instrukcji aparatu nie ma słowa o tym,
    by nie stosować kart flash, bo są mało trwale.

    --
    Marek