  • 81. Data: 2016-09-23 12:57:40
    Temat: Re: Energooszczędna pamięć
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Sep 2016 11:42:33 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak sie chce robic nowoczesne pamieci, to musi byc i nowoczesna
    linia.

    Ale przecież dyskusja jest o ich kiepskiej jakości, stąd wykazuję
    jaki jest tego powód: tanie linie produkcyjne, brak zarządzania
    jakością, wszystko nastawione.na ilość .a nie jakość.
    Dlatego tak trudno znaleźć dobre produkty w,zalewie kiepskich. Chodź
    można - Zbych podał przykład dobrej karty slc z dobra ceną.

    --
    Marek

  • 82. Data: 2016-09-23 17:57:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Ale przecież dyskusja jest o ich kiepskiej jakości, stąd wykazuję
    >jaki jest tego powód: tanie linie produkcyjne, brak zarządzania
    >jakością, wszystko nastawione.na ilość .a nie jakość.

    Ja sie juz troche pogubilem o czym mowa,
    ale pamieci sa dosc wyzylowane - jak chcesz robic nowoczesna, to musi
    byc nowoczesna linia. Policz jakie wymiary ma dzis 1 bit.

    No ale jesli komus wystarczy cos o parametrach sprzed lat, to
    wystarczy mu i linia sprzed lat.
    Tylko czy taka produkcja sie oplaci ...

    >Dlatego tak trudno znaleźć dobre produkty w,zalewie kiepskich. Chodź
    >można - Zbych podał przykład dobrej karty slc z dobra ceną.

    Akurat IMO, jesli chodzi o polprzewodniki, to sa dobre.
    Tylko nie mozna trafic na oszusta z allegro.

    J.

  • 83. Data: 2016-09-23 19:27:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    >Użytkownik "Marek"

    >I co z tego? Co ta nieistotna informacja tym kontekście sprawy wnosi
    >do wątku?
    >---
    >Bardzo dużo. Zanim tak duży blok zostanie w całości wypełniony może
    >być zapisany np 100 tysięcy razy a taki właśnie ma limit ilości
    >zapisów.

    O to ponoc dba kontroler, przydzielajac za kazdym nowym zapisem inna
    strone.
    Inaczej taki FAT by dlugo nie wytrzymal.

    No ale wlasnie chcialem zwrocic uwage, ze zapisujemy np 512 bajtow w
    programie, a gdzies tam w pamieci trzeba przepisac 256KB, i na ten
    czas pamiec zasilic :-)

    J.

  • 84. Data: 2016-09-23 19:58:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zbych pisze:

    > Czyli potwierdza się, że pamięć jednak bierze więcej prądu w uśpieniu
    > niż wynosi prąd samorozładowania baterii.

    Czym większa pamięć tym więcej prądu, to dość oczywiste że w pewnym
    momencie przekroczy prąd samorozładowania. Urządzenia z którymi miałem
    do tej pory do czynienia miały np 8 kości 2kB każda, a tu masz 8MB.

    > Przecież nie piszę o zasilaniu SD cały czas, tylko w czasie gdy to
    > potrzebne (w czasie zapisu/odczytu).

    Tylko po co to robić z baterii zapasowej?

    > No to źle zrozumiałem. Wydawało mi się, że to ma być jedyne źródło
    > zasilania układu w czasie gdy zbiera on dane.

    To by było nieporozumienie, bateria wystarczyła by może na kilka dni.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 85. Data: 2016-09-24 23:01:17
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 23.09.2016 o 09:44, Marek pisze:

    > Dlaczego od razu zakładasz linie 15nm?? Jak chce się wyprodukować tanio
    > młotek nie musi to być od razu z metalowym trzonkiem, starczy drewniany.
    > Linie pridukcyjne kupuje się tak samo jak domy czy samochody, to też
    > produkt.

    Na taobao jakoś nie widziałem linii do produkcji półprzewodników :-)

    > Jednak proponuję się wybrać do Shenzen na dowolną giełdę hurtową
    > producebtów półprzewodników, gdzie nietzadkim zjawiskiem jest baner z
    > treścią w wolnym tłumaczeniu "pamięci - wyrób, naprawa".

    Tacy sami producenci pamięci jak Wilk Elektronik - co najwyżej lutują
    pamięci na PCB.

  • 86. Data: 2016-09-24 23:19:47
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-09-20 o 23:36, AlexY pisze:

    > To to jeszcze istnieje?

    FRAM?
    jak najbardziej, są i szeregowe FRAM-y, i w prockach MSP430 (MSP430FR
    dokładnie rzecz biorąc) TI od pewnego czasu przestawia się na FRAM-y
    (robią i za pamięć danych, i programu - masz możliwość dynamicznej
    zmiany podziału co na dane, co na program)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 87. Data: 2016-09-25 14:59:07
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Michał Baszyński pisze:

> [...]
    > (robią i za pamięć danych, i programu - masz możliwość dynamicznej
    > zmiany podziału co na dane, co na program)

    FRAM to dość nowa technologia, miałem na myśli NVSRAM.