  • 21. Data: 2018-07-11 15:27:48
    Temat: Re: Fotelik samochodowy z Lidla
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Odpisywałem na komentarz. Jeżdżę cywilnym samochodem, który jak każdy, nie jest
    dopasowany do przewożenia(bezpiecznego) dzieci. Dlatego istnieją foteliki, które
    można podzielić na lepsze i gorsze pod względem bezpieczeństwa. Ja starałem wybrać
    taki, który będzie najbezpieczniejszy dla cennej dla mnie zawartości. Reszta była
    nieistotna...

  • 22. Data: 2018-07-11 15:40:21
    Od: "Q,E,D." <q...@p...fm>

    On Tue, 10 Jul 2018 04:24:54 -0700, Przemyslaw P. wrote:

    No, ale fotelik i tak zabezpiecza przy kolizji circa 60km/h powyżej można
    liczyć na cud.

    QED

  • 23. Data: 2018-07-11 20:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > https://www.ceneo.pl/65932072
    >
    > A wszystko inne to g* jest, na bezpieczenstwie nie mozna oszczedzac.
    >
    > P.S. Ale nie zapomnijcie do fotelika dokupic bezpiecznego samochodu, a
    > nie taki za 50 tys ...

    Dokładnie. Na bezpieczenstwie nie mozna oszczedzac...
    Czyli co robimy?
    Podatki +20% w góre
    Program 0 ofiar na drogach jak w skandynawii
    Jakie auta beda najbezpieczniejsze? Jakies najbaredziej wypasione volvo?
    I oczywiście co 2-3 lata wymiana na nowe bo przeciez wchodza coraz to
    nowsze systemy bezpieczenstwa!

    Dokładnie - na bezpieczenstwie nie mozna oszczedzac!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 24. Data: 2018-07-11 20:41:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-11 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    No tak, jeszcze postaraj się jakoś udokumentować śmierć dziecka z powodu
    zaniedbania polegającego na wożeniu dziecka w tanim, czyli mało
    bezpiecznym foteliku.

    Hehe, podobnie jest z dyskusjami o kaskach motocyklowych. Według
    niektórych, kask za 4 tys. zł zapewnia nieporównywalnie większe
    bezpieczeństwo, niż kask za 300 zł. :)))

> [...]
    > Jakie auta beda najbezpieczniejsze? Jakies najbaredziej wypasione volvo?
    > I oczywiście co 2-3 lata wymiana na nowe bo przeciez wchodza coraz to

    No bez przesady. Przecież wystarczy zakup super-hiper fotelików. I już
    sprawa bezpieczeństwa załatwiona! :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 25. Data: 2018-07-13 15:31:39
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-07-11 o 15:24, Przemyslaw P. pisze:
    > Przede wszystkim, porządny sprzedawca, niezależnie od sklepu, czy marki fotelika,
    pownien zaproponować przymiarkę fotelika do samochodu, w którym ma być używany. Po
    raz kolejny podkreślam, ten rozmiar fotelika 9-36, ciężko jest dopasować do dziecka,
    bo siłą rzeczy przanaczony jest dla zbyt szerokiego zakresu wagowego.

    Fotelik to pasuje do każdego auta, to raczej dziecko nie pasuje do
    każdego fotelika.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 26. Data: 2018-07-13 22:01:28
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2018-07-13 o 15:31, Chris pisze:

    > Fotelik to pasuje do każdego auta, to raczej dziecko nie pasuje do
    > każdego fotelika.

    oparcie w foteliku, zwłaszcza dla młodszych dzieci, musi być ustawione
    pod odpowiednim kątem, aby dziecku nie opadała głowa jak zaśnie (ZTCW to
    przyjmuje się od około 45stopni dla młodszych dzieci do 30 stopni dla
    starszych). I jeżeli masz fotelik tyłem i dziko nachyloną/ukształtowaną
    kanapę z tyłu to dla danego fotelika:
    a) może być wszystko OK,
    b) może zabraknąć zakresu regulacji nachylenia,
    c) fotelik nie będzie stał stabilnie,
    d) fotelik (lub pasażer z przodu) nie będzie się mieścił dla
    prawidłowego ustawienia fotelika.
    I zanim zapłacisz warto wiedzieć, na który przypadek trafiłeś z danym
    fotelikiem.
    --
    Pozdr.
    Michał

  • 27. Data: 2018-07-13 22:49:50
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2018-07-11 o 01:20, Akarm pisze:

    > Oczywiście!
    > Przecież wiadomo, że o bezpieczeństwie decyduje fotelik. Nie wiedzieć
    > czemu, producenci samochodów całkowicie bezpieczeństwo olewają i nikt
    > nie zdecydował się jeszcze na wyprodukowanie samochodu składającego się
    > wyłącznie z fotelików. Przecież to dawałoby stuprocentową gwarancję
    > bezpieczeństwa, a i ceny mogłyby być wielokrotnie wyższe za taki standard!

    zwróć tylko uwagę na to, że budowa ciała dziecka różni się "trochę" od
    budowy ciała dorosłego, w szczególności zaś stosunek wagi dość ważnej
    części ciała, jaką jest głowa do reszty ciała (czyli też sił
    działających na kręgosłup szyjny - tu dzieci są dużo bardziej narażone
    od dorosłych). A standardowe fotele i pasy bezpieczeństwa są
    projektowane pod kątem ochrony dorosłych.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 28. Data: 2018-07-13 22:55:56
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2018-07-11 o 20:41, Akarm pisze:

    > No tak, jeszcze postaraj się jakoś udokumentować śmierć dziecka z powodu
    > zaniedbania polegającego na wożeniu dziecka w tanim, czyli mało
    > bezpiecznym foteliku.

    musi być aż śmierć? "Zwykłe" obrażenia ciała nie wystarczą?
    nie wiem jak Ty, ale ja osobiście bym się paskudnie czuł, gdybym po
    fakcie wiedział lub choćby podejrzewał, że wydanie 200zł więcej mogłoby
    zaoszczędzić _mojemu_ _dziecku_ cierpień.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 29. Data: 2018-07-14 00:07:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wybierzcie mnie krolem i pierwszego dnia krolowania zlikwiduje mandaty za predkosc i
    inne wykroczenia. A za dwa miesiace bedzie tak bezpiecznie ze fotelik bedzie zakladal
    ten co bedzie chcial.

  • 30. Data: 2018-07-14 09:57:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 lipca 2018 00:07:05 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Wybierzcie mnie krolem i pierwszego dnia krolowania zlikwiduje mandaty za predkosc
    i inne wykroczenia. A za dwa miesiace bedzie tak bezpiecznie ze fotelik bedzie
    zakladal ten co bedzie chcial.

    Cos w tym jest
    Idioci by się sami wyeliminowali ale przy okazji trochę nieidiotów by z sobą wzieli