  • 81. Data: 2018-07-16 17:20:09
    Temat: Re: Fotelik samochodowy z Lidla
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Monday, July 16, 2018, 5:09:24 PM, you wrote:

    > W zorganizowanej kolumnie jeździ się jednak nieco inaczej....

    Nie aż tak blisko, żebym czuł Twój oddech na karku. Jako hetero czuję
    się bardzo nieswojo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 82. Data: 2018-07-16 17:30:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello WS,

    >1 sekunda na reakcja, druga na zahamowanie. Dobre przy małych
    >prędkościach. Przy dużych módl się, żeby poprzednik na wbił się kogoś
    >czołowo i nie stanął w miejscu. Na zatrzymanie się z 50 km/h
    >potrzebujesz ok. 1.5 sekundy i jakiś 10 metrów. W idealnych
    >warunkach.

    Jest niuans - hamowanie moze trwac dluzej czasu, wazne, zeby sie
    odleglosc zgadzala.
    Bo jedziesz juz coraz wolniej.
    zakladajac ze to 15m/s dla rownego rachunku - 1s i 15m tracisz na
    wlaczenie hamulca, zostaje 15m i 1s ... ale 1s liczac poczatkowa
    predkosc.
    1.5s hamowania z 1g to tylko 11.25m, wiec jeszcze prawie 4m zapasu
    zostaje i jestes gosc.

    J.

  • 83. Data: 2018-07-16 18:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

> [...]
    > warunkach.

    > Czyli nie wystarczy. Bo nie możesz liczyć na to, że poprzednik się

    Ten przepis nie dotyczy sytuacji w ktorej poprZednik zatrzmuje sie na
    czołówce.
    Dotyczy tylko standardowej jazdy oraz standardowego hamowania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 84. Data: 2018-07-16 18:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Widac Niemcy maja za malo zdrowego rozsadku, bo im czarno na bialym
    > napisali "nie mniej niz" :-)

    Za stary jestem na takie demagogiczne argumenty sugerujace ze jakies
    uwarunkowania prawne badz ich brak to przejaw zdrowego rozsadku a nie np.
    zaniedbania...

    > To bedziesz mial trzy strefy zgniotu Cie chroniace :-)

    W sumie to mało smieszne...

    > Gorzej, jak on zahamuje przed przejsciem, i bedzie mowil, ze dalby sie
    > rade zatrzymac, ale cos go pchalo ...

    Hamujac przed przejsciem bedzie miał powiedzmy ze 100 na godzine nawet
    hamujac bardzo mocno - 40m drogi hamowania.
    Majac czołówke z tirem moze miec droge hamowania równą minus 10 metrów...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 85. Data: 2018-07-16 18:43:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, July 16, 2018, 5:30:49 PM, you wrote:

> [...]
    > predkosc.
    > 1.5s hamowania z 1g to tylko 11.25m, wiec jeszcze prawie 4m zapasu

    4 metry to rezerwa na ciut łyse opony. Ale to oznacza, że przed
    hamowaniem było 30 metrów odstępu a chodzi w dyskusji o te właśnie 30
    metrów a nie o 4 metry. 30 metrów to wystarczający odstęp, żeby TIR z
    naczepą się zmieścił, nie tylko osobówka. rzy osobówce trzeba na
    chwilę zdjęć nogę z gazu, żeby odstęp odzyskać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2018-07-16 19:06:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, July 16, 2018 at 5:10:15 PM UTC+2, Cavallino wrote:

    > Ale wymaga innego, w zupełności wystarczającego w opisywanej sytuacji.

    Jesli mowisz o odstpie wymaganym do zahamowania, to nie za bardzo. Jesli nawet
    falandyzujac prawo wykazesz, ze musi byc ~30m przy 50km/h, to wjezdzajac w taki
    odstep lamiesz dokladnie ten sam przepis wg Twojej interpretacji. Czyli sie nie da ;)

    WS

  • 87. Data: 2018-07-16 19:31:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-07-2018 o 19:06, WS pisze:

    > Jesli mowisz o odstpie wymaganym do zahamowania,

    Nie - mówię o takim, który pozwala się wmieścić wyprzedzającemu.
    Czyli większą niż długość jego samochodu.

    Cała reszta to już inny temat na inną dyskusję.

  • 88. Data: 2018-07-16 21:28:46
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, July 16, 2018 at 5:18:40 PM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > 1 sekunda na reakcja, druga na zahamowanie.

    To troche nie tak, 1s na reakcje i... tyle wystarcza, bo juz oba pojazdy hamuja z
    tego samego miejsca, czyli wystarcza. Oczywisci zalozenie jst takie, ze ten z przodu
    nie przywali w cos i nie stanie w miejscu. Praktyka pokazuje, ze ludzie tak jezdza i
    w razie "W" mamy karambol...

    Dobre przy małych
    > prędkościach. Przy dużych módl się, żeby poprzednik na wbił się kogoś
    > czołowo i nie stanął w miejscu.

    Dokladnie, dlatego lubie widziec daleeeeko do przodu i nie cierpie jazdy za TIRami,
    busami itp... Jak juz musze, to zwiekszam odstep, a jak tylko si da, to wyprzedzam.

  • 89. Data: 2018-07-16 21:43:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 09.07.2018 o 22:09, LinFanQri pisze:
    > Kolega kupiła z Biedrnoki XBOX'a... i się z niego teraz w pracy śmieją.
    > Nie chcę iść jego śladem dlatego pytam :P

    I ten Biedronkowy jakoś gorszy technicznie? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 90. Data: 2018-07-16 21:49:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.07.2018 o 01:28, Przemyslaw P. pisze:
    > Można ironizować, tylko porozmawiaj kiedyś z osobą, która straciła dziecko w
    wypadku poprzez swoje zaniedbanie, może wtedy temat przestanie być zabawny...

    Jak przez "swoje zaniedbanie" to gdzie tu wina fotelika?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz