  • 11. Data: 2014-10-26 20:40:00
    Temat: Re: Garaż megrimsES;)
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-26 20:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Jak było z pogodą? - mocno wiało?, było trochę słońca?
    >
    > TG

    megrims król pl.misc.samochody;]

  • 12. Data: 2014-10-26 22:06:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    .

    > Jak było z pogodą? - mocno wiało?, było trochę słońca?

    Trochę wiało, słońca mnóstwo, nawet kąpiel w morzu dało się skręcić.
    Ale już na Gran Canarii zdarzył mi się dzień z deszczem.

  • 13. Data: 2014-10-26 23:02:00
    Temat: Re: Garaż megrims [OT]
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-26 o 22:06, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Trochę wiało, słońca mnóstwo, nawet kąpiel w morzu dało się skręcić.
    > Ale już na Gran Canarii zdarzył mi się dzień z deszczem.

    byłem parę razy na FV i pare na TF. na GC nigdy.

    Tajlandie polecam, ale bez żony :D
    Może ciężko zachorować psychicznie na widok 12 letnich
    prostytutek.

    a OT:
    http://www.soelden.com/urlaub/DE/SD/WI/aktuell/news/
    wasserkar/index.html

    Silnik nowego wyciągu ma 545kW mocy czyli 740 KM.
    Czy to nie za mało jak na zakręcenie dwoma wielotonowymi
    kołami i ciągnięcie prawie 3km liny?
    2400 osób na godzinę i czas trwania jazdy 5.25 minuty czyli jednocześnie
    na kolejce może być 210 osób jadących pod górę. Ze sprzętem 90kg średnio

    740KM wydaje się być za mało.

  • 14. Data: 2014-10-27 17:50:26
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    W dniu 2014-10-26 o 23:02, megrims pisze:

> [...]
    > 2400 osób na godzinę i czas trwania jazdy 5.25 minuty czyli jednocześnie
    > na kolejce może być 210 osób jadących pod górę. Ze sprzętem 90kg średnio

    Różnica poziomów to 575 m, co daje ~1,8 m/s w pionie:

    90 kG * 210 * 1,8 m/s = 333 kW = ~450 KM

    Lina i krzesełka jeżdżą w pętli i przesuwanie ich bez obciążenia
    wymaga tylko pokonania tarcia w przekładni i kilkudziesięciu łożyskach
    kół prowadzących linę. Jest też zapas mocy na wciąganie bardziej
    otyłych narciarzy.

    T.