  • 21. Data: 2017-10-25 08:37:38
    Temat: Re: Gaśnice - jak zamontować, żeby nie zabiła
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 24 Oct 2017 16:09:13 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Amortyzator cierny dlugi na dwa metry i po sprawie. Bedzie tanszy niz spadochron.

    Nagłe hamowanie na końcu byłoby możliwe, ale potrzeba będzie kapsuła, o
    skomplikowanej konstrukcji, zrobiona tak żeby udało się wylądować i w lesie
    i w jeziorze i na twardym terenie.

    I owszem - można by ludzi destantować zrzucając w czymś na kształt
    samochodu z dwumetrową strefą zgniotu.

    Oczywiście nagle zacznie to ważyć tyle, że będzie i tak potrzebowało
    spadochronu żeby nie spadać 500km/h, a wolniej.

    Tylko w samolocie zamiast 100 żołnierzy desantu zmieści się 5.
    I już masz odpowiedź dlaczego nikt nie idzie tą drogą.

  • 22. Data: 2017-10-25 12:19:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odpisal czlowiek lotny jak plyta chodnikowa.

  • 23. Data: 2017-10-25 12:47:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jak zwykle wyciagasz wnioski z czapy. Zaraz Ci wyjdzie ze jak jedna
    >stewardesa spadla z kilku kilometrow i przezyla to kazdy przezyje. I
    >oczywiscie linki i filmy znajdziesz.
    >Ten gosc z jednego z filmow oslepl na jakis czas bo mu popekaly
    >naczynia krwionosne w oczach. Na discovery byl program o nim. Troche
    >wzroku mu wrocilo, tylko troche.

    Wedle linku to jednak caly wrocil. Ale to bylo 83g, 43 i 55g sa
    znacznie bezpiecznieczniejsze.

    No i oni hamowali z 640mph - przyspieszenie bylo wiec stosunkowo
    dlugie, co tez ma znaczenie.

    >Kubica przezyl bo powoli wytracal predkosc.
    >Troche na krawezniku, potem na samochodach , dalej przetarl sie o
    >jakis postument i reszte trac o nawierzchnie.

    Po krawezniku jednak przyp* w bariere zdrowo.
    Akcelerometr odnotowal mu 75g - ale to w szczycie.

    Dobrze piszesz o stopniowym wytracaniu predkosci ... ale 200km/h da
    sie wytracic na 5m przy 30g i 4m przy ~40g.
    A to w swietle powyzszych calkiem bezpieczne.

    30g masz tez po zatrzymaniu z 80km/h na drodze 80cm ... drzewo,
    czolowka ... myslisz, ze auto sie skroci bardziej ?
    No ale poduszka w kierownicy daje

    https://www.youtube.com/watch?v=6qF_fzEI4wU
    https://www.youtube.com/watch?v=u5_ITt2LM0A
    https://www.youtube.com/watch?v=o2xmAWS4akE

    patrzac na to ostatnie ... ciekawe kiedy ktos wpadnie na pomysl, ze
    poslizg na mokrej trawie tez jest dobry :)

    J.

  • 24. Data: 2017-10-25 16:41:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > https://www.youtube.com/watch?v=u5_ITt2LM0A

    A Hanka w kartonach przy prędkości 25 km/h zginęła...
    T.

  • 25. Data: 2017-10-26 01:03:21
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > ze sznureczków są na mój gust nic nie warte bo przy zderzeniu ta gaśnica
    > mająca oryginalnie ze 4kg będzie ważyć 50kg czy więcej.

    Więcej warte, niz Ci się wydaje (i więcej, niż nic). Taka siatka
    spokojnie te 50kg utrzyma, a z pewnością wyhamuje.
    U mnie cały czas założona. Alternatywą byłoby posprzątanie, ale jakoś mi
    się nie chce;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa