  • 11. Data: 2017-10-24 11:40:39
    Temat: Re: Gaśnice - jak zamontować, żeby nie zabiła
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Chyba za szybko przeczytałeś ;)
    >
    > Tomek napisał 40g - jednostka przyśpieszenia. A to niekoniecznie 40kg,
    > chyba że dla "kilówki".

    fakt:) ciut za szybko:)

  • 12. Data: 2017-10-24 22:01:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 24 Oct 2017 01:55:30 +0200, Adam napisał(a):

    > Mocowanie tak.
    > Gorzej z załogą. Przy 25g chyba mogą już być obrażenia wewnętrzne.

    25g to na możliwości motorsportu "pierdnięcie".

    Mniej więcej tyle (14m/s na 40cm) miałem tutaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=TzUy9zEN5wE

    > Bo żeby odbyt wyszedł nosem, to jednak chyba trzeba jeszcze więcej.

    Od kiedy stosuje się kołnierze HANS, to nie słyszałem o obrażeniach
    spowodowanych przeciążeniami, chociaż samochody potrafią się zatrzymać na
    drzewie przy dużo większych prędkościach.

    Jak coś się komuś dzieje, to jednak z powodu urazów z powodu uszkodzeń
    pojazdu, albo przebicia go czymś.

  • 13. Data: 2017-10-24 22:18:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mniej więcej tyle (14m/s na 40cm) miałem tutaj:
    > https://www.youtube.com/watch?v=TzUy9zEN5wE

    Fajnie masz:)
    OT: co z tą zalaminowaną kartką potem robiła małzonka?

    > Od kiedy stosuje się kołnierze HANS, to nie słyszałem o obrażeniach
    > spowodowanych przeciążeniami, chociaż samochody potrafią się zatrzymać na
    > drzewie przy dużo większych prędkościach.
    Obrażenia wewnętrzne wielonarządowe. Jak pizdniesz odpowiednio szybko to
    ci kołnierz nie pomoże.Tfutfutfu

    > Jak coś się komuś dzieje, to jednak z powodu urazów z powodu uszkodzeń
    > pojazdu, albo przebicia go czymś.

    Ale na rajdzie zderzenie chyba zwykle poprzedza hamowanie czy sunięcie w
    poślizgu, a część wypadków cywilnych samochodów to dzwony na pełnej
    prędkości bez hamowania.
    Abstrahując: nie mam wielkich wymagań, chcę tylko nie pogorszyć szans na
    przeżycie dzwona z powodu mojej bojaźliwości czy zapobiegliwości - stąd
    pytanie o sposób zamocowania cięższej gaśnicy.

  • 14. Data: 2017-10-24 23:01:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 24 Oct 2017 22:18:35 +0200, sirapacz napisał(a):

    > Fajnie masz:)
    > OT: co z tą zalaminowaną kartką potem robiła małzonka?

    Biegnie do tyłu pokazywać stronę z "OK" każdej kolejnej nadjeżdżającej
    załodze.

    Jest to element procedury bezpieczeństwa w rajdach.

    Kolejne załogi widząc wpadek przed którym nie ma kogoś kto pokazuje OK,
    musi się zatrzymać, wezwać pomoc i udzielić pomocy.
    Podobnie jak ktoś pokazuje stronę na której jest czerwone SOS.

    > Obrażenia wewnętrzne wielonarządowe. Jak pizdniesz odpowiednio szybko to
    > ci kołnierz nie pomoże.Tfutfutfu

    No ja znam dane, że 18-20g to jest śmiertelne zagrożenie, ale jednak jakoś
    nie ma takich przypadków w motorsporcie, gdzie grubych dzwonów pod
    dostatkiem.
    Urządzenia potrafią zarejestrować ponad 100g, ludzie połamani, a jednak
    tych wewnętrznych obrażeń jakoś nie ma.
    A jeśli ktoś ginie czy jest poważnie ranny to wszystkie znane mi przypadki
    to jest jednak bezpośrednie uderzenie w elementy samochodu albo jakieś
    rzeczy które się w nim znalazły.

    Sądzę że wbicie cała w ciasny, głęboki fotel i bardzo ciasne obwiązanie się
    szerokimi pasami, powoduje że te narządy jakoś nie latają wewnątrz, bo nie
    mają swobody ruchu, jaką mają w sytuacji kiedy jedzie się zwykłym autem
    zapiętym w wąski pas trzypunktowy.
    Wcześniej powszechne były urazy kręgosłupa, ale od kiedy się jeździ w HANS
    to też już te urazy są znacznie rzadsze i mniej groźne.

    I o wewnętrznych obrażeniach słyszy się raczej w cywilnych autach gdzie
    człowiek nagle zderza się z wąskim pasem bezpieczeństwa.

    > Ale na rajdzie zderzenie chyba zwykle poprzedza hamowanie czy sunięcie w
    > poślizgu, a część wypadków cywilnych samochodów to dzwony na pełnej
    > prędkości bez hamowania.

    Na rajdzie też zdarza się dzwon prawie bez hamowania.
    Albo hamowanie jest ale np. ze 180 do 120 i wtedy dzwon.

    Tu masz gościa co walnął tak jak ja, ale jeszcze szybciej (swoją drogą
    jeden z moich ulubionych zakrętów) - tu już z utratą oddechu i
    prawdopodobnie chociaż na chwilę przytomności
    https://www.youtube.com/watch?v=gGl6G_4ISBo

    > Abstrahując: nie mam wielkich wymagań, chcę tylko nie pogorszyć szans na
    > przeżycie dzwona z powodu mojej bojaźliwości czy zapobiegliwości - stąd
    > pytanie o sposób zamocowania cięższej gaśnicy.

    Gaśnicę (jak i wszystko inne) na pewno warto mieć zamocowane :)

  • 15. Data: 2017-10-24 23:34:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak ludzie wytrzymuja 100g to po chuj spadochrony?

  • 16. Data: 2017-10-25 00:24:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 24 Oct 2017 14:34:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Tak ludzie wytrzymuja 100g to po chuj spadochrony?

    Żeby w spadku swobodnym gdzie prędkość graniczna to jakieś 200km/h,
    zatrzymać się z przeciążeniem 100g, potrzebna jest droga równomiernego
    hamowania około 160cm.

  • 17. Data: 2017-10-25 01:09:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Amortyzator cierny dlugi na dwa metry i po sprawie. Bedzie tanszy niz spadochron. Dla
    wojsk desantowych w sam raz. Latwo zestrzelic spadochroniarzy jak ze spadochronami
    spadaja. A jak by pomykali 200 na godzine to tylko ze srutu z niewielkiej odleglosci
    byla by szansa zeby co dwusetnego trafic. Przecietny czlowiek w dzinsach i koszuli ma
    marna szanse przezyc 25g. Wytrenowany pilot mysliwca w specjalnym kombinezonie do 10g
    przez krotki czas jest w stanie zachowac swiadomosc. Przy 35g zatrzymuje sie serce i
    zeby je uruchomic potrzebny jest elektryczny rozrusznik. 100g odrywaja sie konczyny.
    Sa znane przypadki ze ludzie przezyli wiecej niz 100g. Ale tylko dlatego ze w
    momencie wypadku mieli wsparcie w postaci kombinezonow i dostali natychmiast pomoc
    lekarska. Sa i cuda, stewardesa przezyla upadek z kilku tysiecy metrow.

  • 18. Data: 2017-10-25 01:48:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Oct 2017 16:09:13 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > Amortyzator cierny dlugi na dwa metry i po sprawie.
    >Bedzie tanszy niz spadochron. Dla wojsk desantowych w sam raz.

    Zeby to sie dalo tak prosto ... to pewnie by zrobili :-)

    https://youtu.be/aEb6UI4S3QQ?t=34
    Spadochrony sa - ale koncowe hamowanie to na rakietach.

    Widzisz jakas przeszkode, zeby ludzi zrzucac z samym takim "rakietowym
    hamulcem, odpalanym np 50m nad ziemia ?

> [...]
    > ludzie przezyli wiecej niz 100g. Ale tylko dlatego ze w momencie
    > wypadku mieli wsparcie w postaci kombinezonow i dostali natychmiast

    https://www.youtube.com/watch?v=AtrzvwayniM
    https://www.youtube.com/watch?v=8UXMMCgElKE

    Tylko wiesz - nos pojazdu F1 jest znacznie drozszy niz spadochron :-)

    No i jak spuscisz zolnierzy w takich nosach, to sie na 250km/h nie
    skonczy :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=siau78EFLgc
    https://www.youtube.com/watch?v=DQgq0R77pxU

    J.

  • 19. Data: 2017-10-25 02:19:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zwykle wyciagasz wnioski z czapy. Zaraz Ci wyjdzie ze jak jedna stewardesa spadla
    z kilku kilometrow i przezyla to kazdy przezyje. I oczywiscie linki i filmy
    znajdziesz. Ten gosc z jednego z filmow oslepl na jakis czas bo mu popekaly naczynia
    krwionosne w oczach. Na discovery byl program o nim. Troche wzroku mu wrocilo, tylko
    troche. Kubica przezyl bo powoli wytracal predkosc. Troche na krawezniku, potem na
    samochodach , dalej przetarl sie o jakis postument i reszte trac o nawierzchnie.
    Kazde uderzenie bylo pod katem i kazde nastepne bylo slabsze od poprzedniego.
    Przywalil by w betonowa sciane to z samochodem by go pochowali bo by sie nie dalo
    rozdzielic.

  • 20. Data: 2017-10-25 08:09:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Jak zwykle wyciagasz wnioski z czapy.

    ...Powiedział człowiek, który chwilę temu proponował zrzucać ludzi bez
    spadochronu, skoro jest szansa przeżycia 100g.

    --
    MN