  • 111. Data: 2019-11-12 09:52:15
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2019-11-12 o 00:23 +0100, jacek napisał:
> [...]

    To odbierasz w poniedzialek rano, w drodze do pracy :-)

    >Tak czytam o tych paczkomatach, bo to dla mnie nieznana rzecz. Widzę,
    >że ludzie się tym zachwycają, a ja nie umiem dostrzec żadnego "wow"
    >- mieć tylko dwa dni na odebranie paczki?

    Zazwyczaj wystarcza.
    A jakie masz alternatywy ?

    Poczta, gdzie co prawda paczka czeka 2 tygodnie, ale czynna 9-18, a
    kolejka na pol godziny ?
    Czy kurier, gdzie masz 15 minut na odebranie, ale kiedy nastapia, to
    nie wiadomo ?
    Ewentualnie "zostawilem u sasiada".

    No i w efekcie kuriera zamawiam do pracy. Ale jak mnie nie ma, a
    wolalbym towar sam odebrac, zeby np uszkodzenie przesylki zglosic, to
    tez musze jechac do siedziby.

    >Do tego problemy z obsługą
    >samego urządzenia (ktoś pisał że często nie widać nic na ekranie)...

    U mnie widac :-)

    Ale pisal tez, ze podstawia telefon z kodem i odbiera w ciemno.

    >No i losowość geograficzna dostarczenie (ktoś inny podawał, że jak
    >nie
    >ma miejsca w najbliższym paczkomacie, to przesyłka trafia do innego).

    Rzadko sie zdarza, i chyba wymaga zgody (smartfonem).
    Tak czy inaczej wygodniej jest mi podjechac samochodem pod inny
    paczkomat, niz ganiac na poczte i calowac klamke :-)

> [...]
    >"normalne" firmy kurierskie oraz standardowa poczta, ale czasem
    >wygodniej sobie zamówić coś poza domem (bo na wakacjach, bo taniej,
    >bo
    >nieobecność dzienna, bo dyskretniej, itd). W takiej sytuacji istnieje
    >sieć punktów, do których można dostarczyć przesyłkę: z reguły są to
    >jakieś Tabaci albo bary, lub wszelkie inne przybytki handlowe o
    >bardzo
    >szerokich godzinach pracy. Podczas zamawiania towaru mogę wybrać
    >punkt
    >docelowy, i kiedy paczka już dojdzie to mam 2 tygodnie na odebranie.

    To u nas tez to jest - paczka w Ruchu, paczka w Zabce.

    >No i tak się zastanawiam - czy taki system nie byłby prostszy i
    >przyjemniejszy od tych nieludzkich paczkomatów?

    Wole paczkomat, chyba, ze przewiduje dluzszy wyjazd ...
    chocby dlatego, ze godziny pracy ma jeszcze dluzsze ...

    Tak nawiasem mowiac, to nie wiem jak to jest na codzien - ale teraz
    ida swieta, to im zalezy na szybkim oproznianiu paczkomatow, bo
    kolejni czekaja.
    W takim sklepiku tez zrezygnuja, jak ich zawala paczkami.

    J.

  • 112. Data: 2019-11-12 09:56:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    [...]
> [...]
    > No i losowość geograficzna dostarczenie (ktoś inny podawał, że jak nie
    > ma miejsca w najbliższym paczkomacie, to przesyłka trafia do innego).

    Odbieram koło setki paczek rocznie, w większości przez paczkomaty.
    Opisane tu problemy to margines marginesu. W ogromnej większości
    przypadków paczka jest w moim paczkomacie następnego dnia po nadaniu.

> [...]
    > jakieś Tabaci albo bary, lub wszelkie inne przybytki handlowe o bardzo
    > szerokich godzinach pracy. Podczas zamawiania towaru mogę wybrać punkt

    W Polsce to się nazywa "odbiór w punkcie" Nigdy nie korzystałem.

    P.P.

  • 113. Data: 2019-11-12 09:59:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Rozwiązanie, które znam wyglada tak:
    >- paczkomat na osiedlu zamknietym, jakieś 600 mieszkań, maks.
    >odległość ca
    150m (4 bloki w kupie).

    Rozumiem, ze czlowiek z zewnatrz tam nie wejdzie i nie odbierze ?

    >- paczkomat z dostępem dla 5-7 firm kurierskich, dhl, fedex,
    >lokalne -
    >jak się nie wyjmie w ciagu 2-3 dni to grożą, a potem odsyłają (do
    >centrum dystrubucyjnego chyba) - mozna ten czas przedłuzyć wnosząc
    >stosowna opłatę :)
    >Nie wiem jaka jest finansowa formuła czegoś takiego, ale nie
    >zdziwiłbym
    >się, gdyby koszty były dzielone, pomiędzy te firmy i osiedle, lub
    >koszt
    >inwestycji to osiedle, które podnajmuje z kolei firmom.

    A gdzie to - w Polsce ?
    Ten dostep dla kilku firm ... musieli sie jakos dogadac ...

    >Jest też kupa mini-paczkomatów ogólnych dzielonych przez 2-3 firmy i
    >tu
    >klarownie wydaje się, że ktoś zbudował infrastrukturę i wynajmuje ją
    >tym
    >firmom.

    I bardzo mozliwe ze tak jest na tym osiedlu - tzn trzecia firma
    ustawila ten paczkomat i swiadczy uslugi kurierom ... bo to jednak
    jakiejs integracji systemow wymaga.

    >Generalnie rzecz MZ bardzo pozyteczna, ale też stwarzająca kurierom
    >możliwoście olewania dostawy do domu.

    Jak ktos pracuje w godzinach dostawy, to mu nie przeszkadza :-)

    J.

  • 114. Data: 2019-11-12 10:11:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Paczkomat ma jeszcze tę przewagę - nie licząc tego, że można
    >przesyłkę odebrać kiedy nam pasuje, a nie wtedy, gdy nas kurier nas
    >(nie) zastanie pod adresem - że paczki dostarczane są do maszyn
    >także w soboty/niedziele. Mnie się parę razy zdarzyło, że towar
    >nadany w piątek był już w sobotę do odbioru. I to na dodatek krócej,
    >niż w 24 h od wysłania.

    Moj rekord to byl towar kupiony gdzies po 12:00, nastepnego dnia rano
    o 8:00 byl juz do odebrania.

    Ale w zasadzie dziwic sie nie ma co - jak sprzedawca sie uwinąl i
    spakował o przyzwoitej porze, wieczorem kurier odebral,
    przez noc z Walbrzycha do Wroclawia dowiezli, posortowali, i gdzies
    tam 6-7 wydali "kurierowi" do wsadzania do paczkomatu.
    I to jest zwykla praca, bez pospiechu, bo po co tu zwlekac.

    Z drugiej strony ciekaw jestem jak Poczta zalatwia "priorytety".
    Rozumiem, ze w dniach spietrzenia, to np listonosz najpierw roznosi te
    listy, ale w inne dni to co ?
    Jakby zwykle dochodzily tak samo szybko, to by ludzie nie placili ...
    czyzby byla gdzies poczekalnia ?

    J.

  • 115. Data: 2019-11-12 10:14:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 11/11/2019 20:07, heby wrote:
    >Lag jest nieobserwowalny. Klik w przycisk On/Off na stronie www,
    >natychmiastowe kliknięcie przekaźnika. Puściłem skrypt on/off w
    >pętli, osiągnął 8Hz, czyli 16 komunikatów / sek, ale jesli w sieci
    >wifi coś się dzieje to znaczaco maleje. Przy naprawdę solidnym ruchu
    >w sieci wifi lag jest około 0.5sek.

    Tak swoja droga, to zdarzalo mi sie widywac pingi w sieci wi-fi po 2-3
    sekundy.

    I tak mnie ciekawi ... jest tam (w sieci wifi) jakis system
    potwierdzen i retransmisji ?
    Przeciez to niemozliwe, zeby tak dlugo czekalo ... no wlasnie, na co ?

    J.

  • 116. Data: 2019-11-12 10:17:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >U mnie też próbował (ja byłem tym sąsiadem). Bardzo się zdziwił, że
    >mu
    >odmówiłem. Nie znam sąsiadów, nie będę do nich biegał potem,
    >sprawdzał czy
    >są, ani brał odpowiedzialności za paczkę.

    Albo druga sprawa - sasiad wyjedzie na weekend, czy zwyczajnie
    zabaluje, a ja liczylem na paczke w piatek ...

    J.

  • 117. Data: 2019-11-12 11:37:49
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 12.11.2019 o 09:56, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W Polsce to się nazywa "odbiór w punkcie" Nigdy nie korzystałem.

    Korzystałem, gdy sprzedawca nie dawał "na paczkomat", bo ten mam duuużo
    bliżej, niż dowolny z takich "odbiorów w punkcie". Ale zaletą tego
    drugiego, w porównaniu z PP, jest szybszy dostęp: nigdy jeszcze nie
    trafiłem "w punkcie" na jakąś kolejkę, zaś w PP rzadko mniej, niż 10
    minut zejdzie. Ostatnio ponad pół godziny!

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 118. Data: 2019-11-12 11:46:07
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Mateusz Viste wrote:

    > Tak czytam o tych paczkomatach, bo to dla mnie nieznana rzecz. Widzę,
    > że ludzie się tym zachwycają, a ja nie umiem dostrzec żadnego "wow"
    Trzeba iść z duchem czasu, nowoczesność, mobilność, apka na smartfonie, itp.
    Inaczej odpadnie się.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 119. Data: 2019-11-12 13:19:34
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    jaNus <p...@b...pl> wrote:

    > ? To coś nie do końca skonfigurowałeś apkę na smarkfonie!

    Dobrze skonfigurowałem :)

    > Mój sm-watch wyświetla nazwisko lub numer dzwoniącego,

    Tak, to pokazuje.

    > a gdy przychodzi $MeS, to nazwisko + treść wiadomości.

    A tego nie pokazuje, bo to wyłączyłem (tzn. treści i tak nie umie
    pokazywać; Mi Band 3 umie, ja mam 2). SMSy czytam wtedy, kiedy wezmę
    telefon do ręki a nie wtedy, kiedy są wysyłane. To nic pilnego (bo jak
    jest pilne, to się dzwoni), a ja nie chcę smyczy pod tytułem "zawsze
    podłączony".

    Często też wyłączam telefon (włączam tryb samolotowy), jak jestem zajęty.
    Świat nie umrze, gdy nie będzie ze mną kontaktu przez parę godzin.

    > Niestety jest do bani jako zegarek: spieszy, a choć mógłby pobierać czas
    > z telefonu, tak, jak to robi przy inicjalizacji, to tego, nie wiedzieć
    > czemu, programiści go nie nauczyli. No a przecież często-gęsto BT się
    > rozłącza, i potem znów łączy, więc i wtedy powinien czas aktualizować,
    > ale... nie! Spartolony soft, ot co.

    Dziwne. Moja opaska pobiera. Widać to przy zmianie czasu, gdy na telefonie
    jest już nowy, a na opasce jeszcze stary... a potem zmienia się na nowy.

  • 120. Data: 2019-11-12 13:20:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

> [...]
    > był już w sobotę do odbioru. I to na dodatek krócej, niż w 24 h od wysłania.

    Tak, to prawda. Jak są święta albo jakieś dłuższe wolne, albo jak mi
    zależy na czasie (ale nie na tyle, żeby brać kuriera), to tylko paczkomat.