  • 101. Data: 2019-11-11 22:52:52
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.11.2019 o 22:25, Krystek pisze:

    > Paczkomat ma jeszcze tę przewagę - nie licząc tego, że można przesyłkę
    > odebrać kiedy nam pasuje, a nie wtedy, gdy nas kurier nas (nie) zastanie
    > pod adresem -

    Za to paczka w paczkomacie bardzo krótko czeka.

    MJ

  • 102. Data: 2019-11-11 23:03:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2019 22:40, Krystek wrote:
    > Te guziki w gniazdku to jak mniemam by-passy do ręcznego
    > włączania/wyłączania urządzenia podłączonego pod takie gnizdo?

    Tak, ale to ma masę innych funkcji, po wrzuceniu Tasmoty masz taki zestaw:

    https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/Button-usage

  • 103. Data: 2019-11-11 23:26:55
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 11.11.2019 o 22:52, Michal Jankowski pisze:
    > Za to paczka w paczkomacie bardzo krótko czeka.

    "Bardzo"? Nie chrzań, 48 h! A jak /nie pasi/ to zamawiaj na PP!
    Wtedy masz 2 tygodnie...

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 104. Data: 2019-11-11 23:40:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jaNus napisał:

    > "Bardzo"? Nie chrzań, 48 h!

    Jak wspomniałem na początku tej dyskusji, z paczkomatów korzystać
    raczej nie zamierzam, więc pytam tylko z ciekawości. Ktoś wspomniał,
    że dostawy do tych pudeł robią również w soboty. Czy to znaczy, że
    jeśli wsadzą tam coś w sobotę rano, to w poniedziałek popołudniu
    już jest po ptokach?

    --
    Jarek

  • 105. Data: 2019-11-12 00:14:08
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-11-11 o 19:04, heby pisze:
    > On 11/11/2019 18:54, jaNus wrote:
    by jakiś stanął na naszym podwórku, minutę, a nie 12 piechotą...

    > Widziałem prywatne "paczkomaty" w tym roku w Grecji. Wyglądało jak
    > szafka wbudowna w ogrodzenie i kolesia którzy ją otwierał i wrzucał
    > paczkę. Wyglądał na typowego kuriera. Klucza nie widziałem, trudno coś
    > więcej wnioskować. Możlwie że to mają.
    >
    > U nas problemem jest jak zwykle białko. Nie da się dostarczyć przesyłki
    > poleconej inaczej niż oddając w moje ręce albo podrabiając podpis i
    > zostawiajac u sąsiada. Wrzucanie do jakiejś dziury jest wbrew prawu, jak
    > wyjaśnił mi kiedyś naczelnik lokalnej poczty, bo przecież każdy mógłby
    > sobie wyjąć. I tyle w temacie unowocześniania poczty.
    U nas w PL możesz złożyć oświadczenie że polecone można dostarczać
    bez podpisu z SMS-em że włożono do skrzynki.
    Wtedy polecone lecą normalnie do skrzynki i są traktowane
    jak odebrane jednak nie dotyczy to poleconych z potwierdzeniem odbioru.
    https://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/r
    -skrzynki/#

    --
    pzdr, j.r.

  • 106. Data: 2019-11-12 00:23:42
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    > że dostawy do tych pudeł robią również w soboty. Czy to znaczy, że
    > jeśli wsadzą tam coś w sobotę rano, to w poniedziałek popołudniu

    Tak, później masz 3 dni robocze do odbioru w oddziale Inpostu lub za
    11zł możesz wysłać SMS-a z przedłużeniem czasu odbioru o kolejne 48h.

    --
    pzdr, j.r.

  • 107. Data: 2019-11-12 00:50:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-11-11 23:26, jaNus pisze:

    > "Bardzo"? Nie chrzań, 48 h! A jak /nie pasi/ to zamawiaj na PP!
    > Wtedy masz 2 tygodnie...

    U mnie ostatnio było 4 dni. Wysłałem z paczkomatu na paczkomat w innym
    mieście zwrot zakupionego produktu, który mi nie przypasował do
    firmy-sprzedawcy. Na kopercie naklejony był mój adres z danymi (także
    e-mail oraz nr tel.) oraz adres z danymi odbiorcy - wydrukowane na drukarce.

    Jako, że sprzedawca nie wyrobił się w terminie z odebraniem paczki to
    dostałem info, że paczka wraca do oddziału regionalnego i tam będzie
    czekać. Jeśli stamtąd również nie zostanie odebrana to wróci do mnie -
    do nadawcy. Za ten towar miałem otrzymać zwrot kasy i nieco się
    wkurzyłem, że paczka została nieodebrana. Czekałem więc, aż wróci do
    mnie, żebym mógł ją wysłać raz jeszcze. Po iluśtam dniach oczekiwania,
    gdy paczka do mnie nie wróciła skontaktowałem się z InPostem i zapytałem
    co z moją paczką.

    Przekazali, że w sytuacji gdy adresat nie odbierze z paczkomatu to
    kurier będzie próbował mu dostarczyć osobiście przesyłkę. I tak też się
    stało. Być może było tak dlatego, że sprzedawca ma podpisaną umowę z
    InPostem (zamawiałem towar korzystając z dostawy InPost) i ich kurierzy
    pojawiają się co jakiś czas u sprzedawcy.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 108. Data: 2019-11-12 04:49:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-11, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Są paczkomaty na osiedlach. Moża się spierać ile musisz dojśc ze swojego
    > miejsca zamieszkania do niego, ale wydaje się to zdeycodwanie lepsze niż
    > "najbliższa stacja Orlen" 5km dalej ponieważ *wybierasz* gdzie i jak
    > chcesz mieć dostarczone i może to wcale nie być najbliżej domu ale np.
    > tam gdzie da się zaparkować o 16.30.

    Rozwiązanie, które znam wyglada tak:
    - paczkomat na osiedlu zamknietym, jakieś 600 mieszkań, maks. odległość ca
    150m (4 bloki w kupie).
    - paczkomat z dostępem dla 5-7 firm kurierskich, dhl, fedex, lokalne -
    jak się nie wyjmie w ciagu 2-3 dni to grożą, a potem odsyłają (do
    centrum dystrubucyjnego chyba) - mozna ten czas przedłuzyć wnosząc
    stosowna opłatę :)

    Nie wiem jaka jest finansowa formuła czegoś takiego, ale nie zdziwiłbym
    się, gdyby koszty były dzielone, pomiędzy te firmy i osiedle, lub koszt
    inwestycji to osiedle, które podnajmuje z kolei firmom.

    Jest też kupa mini-paczkomatów ogólnych dzielonych przez 2-3 firmy i tu
    klarownie wydaje się, że ktoś zbudował infrastrukturę i wynajmuje ją tym
    firmom.

    Generalnie rzecz MZ bardzo pozyteczna, ale też stwarzająca kurierom
    możliwoście olewania dostawy do domu.

    --
    Marcin

  • 109. Data: 2019-11-12 09:38:15
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-12 o 00:23 +0100, jacek napisał:

    > Tak, później masz 3 dni robocze do odbioru w oddziale Inpostu lub za
    > 11zł możesz wysłać SMS-a z przedłużeniem czasu odbioru o kolejne 48h.

    Tak czytam o tych paczkomatach, bo to dla mnie nieznana rzecz. Widzę,
    że ludzie się tym zachwycają, a ja nie umiem dostrzec żadnego "wow"
    - mieć tylko dwa dni na odebranie paczki? Do tego problemy z obsługą
    samego urządzenia (ktoś pisał że często nie widać nic na ekranie)...
    No i losowość geograficzna dostarczenie (ktoś inny podawał, że jak nie
    ma miejsca w najbliższym paczkomacie, to przesyłka trafia do innego).

    Dla porównania, jak to rozwiązują Francuzi: istnieją oczywiście
    "normalne" firmy kurierskie oraz standardowa poczta, ale czasem
    wygodniej sobie zamówić coś poza domem (bo na wakacjach, bo taniej, bo
    nieobecność dzienna, bo dyskretniej, itd). W takiej sytuacji istnieje
    sieć punktów, do których można dostarczyć przesyłkę: z reguły są to
    jakieś Tabaci albo bary, lub wszelkie inne przybytki handlowe o bardzo
    szerokich godzinach pracy. Podczas zamawiania towaru mogę wybrać punkt
    docelowy, i kiedy paczka już dojdzie to mam 2 tygodnie na odebranie.
    Panu/Pani w sklepie/Tabacu pokazuję dowód, ta/ten wręcza mi paczkę i po
    sprawie.

    No i tak się zastanawiam - czy taki system nie byłby prostszy i
    przyjemniejszy od tych nieludzkich paczkomatów?

    Mateusz

  • 110. Data: 2019-11-12 09:39:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>