  • 211. Data: 2019-11-15 13:26:25
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Mozna spojrzec nawet na to USA - tam uczciwy obywatel boi sie
    > uzyc broni, a przestepca nie :-)

    Żaden argument nie trafi do kogoś, kto nie rozumie nawet tego,
    jakie wnioski płyną z podawanych przez siebie przykładów. Rzekomo
    wspierających tezę o pięknie powszechnego posiadania broni, a w
    istocie dobitnie pokazujących bezsens tego stanu.

    Tak jak z tym gościem, co 65 lat temu, mając młotek czy gazrurkę,
    odebrał giwerę milicjantowi, a potem zastrzelił z niej kolejnego.
    Też uzbrojonego i przygotowanego, wspieranego przez kolegów.
    Odebrał szkolonemu mundurowemu, to ze mną by sobie nie poradził?

    Ja wiem, są ludzie, co bez smartfona nie pójdą do sracza, są też
    tacy, co nie rozstają się z pistoletem, noszą go nawet w kieszeni
    piżamy. Ale to nie jest normalne. Normalny uczciwy człowiek nie
    powinien żyć w strachu. Dlatego nie chcę, by u nas było jak w USA,
    bardzo cenię sobie swój spokój.

    Dawno temu jeden z moich znajomych głosił taką tezę: broń w Polsce
    powinna być powszechnie dostępna. Pistolety wraz z amunicją powinny
    być do kupienia nawet w kiosku z gazetami, by nikt nie miał problemu
    z nabyciem. Normalni ludzie na pewien czas się pochowają w bezpieczne
    miejsca i przeczekają ten czas, kiedy wszystkie świry pokupowawszy
    sobie pukawki wzajemnie się wystrzelają. Potem przez jakiś czas będzie
    spokój (podejrzewam, że niektórzy, nawet tutaj, myślą sobie, że Janek
    to wszystko brał na poważnie).

    --
    Jarek

  • 212. Data: 2019-11-15 13:53:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    R-4Y57y6oAA/66Ul1kuvBwAJ

    > Powiedzialbym nawet, ze wiekszosc. Blizsza cialu koszula, jak glosi
    > starozytne przyslowie.
    > Chyba, ze masz na mysli osoby we wladzach.

    > No, u prywatnej osoby niekoniecznie, ale niektorzy istotnie nie
    > potrafia dalej popatrzec ...

    Dlaczego niekoniecznie? Właśnie u prywatnej widzi się najczęsciej
    doraźne cele, tzn zyski.

    > No ale zobacz - w USA zrealizowali szczytne cele spoleczne ... i od
    > 200 lat sie musza z tm meczyc :-)

    Tzn.? :)

    > Albo ta nieliczna grupa tak nazywa ciemny narod :-P

    Proponuję pozostać w świecie ładnie brzmiących wieloznaczności i eufemizmów.

    > Mozna spojrzec nawet na to USA - tam uczciwy obywatel boi sie uzyc
    > broni, a przestepca nie :-)

    W sumie jeśli chodzi o Usiech, to dla mnie najbardziej symptomatyczne
    jest chyba to, że tam uczciwy obywatel boi się policji. Nie, nawet żyjąc
    we Wrocławiu wydaje się to nieporównywalne :)

    --
    Marcin

  • 213. Data: 2019-11-15 14:51:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > W sumie jeśli chodzi o Usiech, to dla mnie najbardziej symptomatyczne
    > jest chyba to, że tam uczciwy obywatel boi się policji. Nie, nawet
    > żyjąc we Wrocławiu wydaje się to nieporównywalne :)

    Bo policja boi się obywateli -- z daleka przecież nie widać, który
    uczciwy, a który nie. To naturalna konsekwencja tego, co trwa u nich
    od wieków. I nikt nie ma pomysłu jak z tego wybrnąć.

    Jarek

    --
    Ach, któż to, ach któż to tak o mnie dba?
    Milicja, milicja!

  • 214. Data: 2019-11-15 15:55:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-11-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    >Dlaczego niekoniecznie? Właśnie u prywatnej widzi się najczęsciej
    >doraźne cele, tzn zyski.

    Owszem - sa ludzie, co kupia nowe buty, nie patrzac, ze zabraknie na
    chleb do pierwszego.
    Czy kupia komputer na raty, nie zastanawiajac sie jak te raty splacic.

    Ale potem przychodzi szara rzeczywistosc i uczy patrzec w przyszlosc.
    Kolejne decyzje sa juz rozwazniejsze, a w skali czasowej ... jak tam
    komu pasuje.

    >Tzn.? :)

    No wpisali "ojcowie zalozyciele" do Konstytucji jak ma wygladac dobre
    dla obywateli panstwo, a tu sie okazuje, ze tak sobie to pasuje do
    sprawnego panstwa ...

    >W sumie jeśli chodzi o Usiech, to dla mnie najbardziej symptomatyczne
    >jest chyba to, że tam uczciwy obywatel boi się policji. Nie, nawet
    >żyjąc
    >we Wrocławiu wydaje się to nieporównywalne :)

    We Wroclawiu tej policji to sie prawie nie widuje.
    Wiec ... przestepcy tez sie ich nie boja :-(

    J.

  • 215. Data: 2019-11-15 21:47:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tak czytam o tych paczkomatach, bo to dla mnie nieznana rzecz. Widzę,
    > że ludzie się tym zachwycają, a ja nie umiem dostrzec żadnego "wow"
    > - mieć tylko dwa dni na odebranie paczki? Do tego problemy z obsługą
    > samego urządzenia (ktoś pisał że często nie widać nic na ekranie)...
    > No i losowość geograficzna dostarczenie (ktoś inny podawał, że jak nie
    > ma miejsca w najbliższym paczkomacie, to przesyłka trafia do innego).

    Paczkomaty mają tę zaletę, że jak ktoś dużo pracuje a dużo musi zamawiać
    to ma szanse odebrać nie marnując czasu. Większość kurierów u mnie się
    już "wychowała" i na moim rejonie już jest ok (nie muszę być, by
    zostawili paczkę). Na poczcie polskiej w mojej okolicy odebranie paczki
    to przeciętnie pół godziny stania (nie przesadzam).

    > Dla porównania, jak to rozwiązują Francuzi: istnieją oczywiście
    <cut>
    > No i tak się zastanawiam - czy taki system nie byłby prostszy i
    > przyjemniejszy od tych nieludzkich paczkomatów?

    Jest i w Polsce - odbiór w punkcie. Mozesz sobie zamówić do kiosku z
    gazetami, na stację paliw, do spożywczaka itd.

  • 216. Data: 2019-11-16 00:53:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-15, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Bo policja boi się obywateli -- z daleka przecież nie widać, który
    > uczciwy, a który nie. To naturalna konsekwencja tego, co trwa u nich
    > od wieków. I nikt nie ma pomysłu jak z tego wybrnąć.

    Policji się też za specjalnie nie dziwię. Pomijając przypadki
    patologiczne, każdy jeden kontrolowany może być uzbrojony i nie dziwota,
    że przy najmniejszych wątpliwościach naciskają na spust.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_killings_by_la
    w_enforcement_officers_by_country

    Parę lat temu czytałem o jakimś dziadku, Hindusie, który odwiedził
    swoich krewnych w Stanach i wybrał się rano na krótką przechadzkę.
    Dzielnica zdaje się była dobra, o on ni w ząb po angielsku to i nie
    wykonał poleceń, po tym jak ktoś wezwał policję.

    --
    Marcin

  • 217. Data: 2019-11-16 00:58:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ale potem przychodzi szara rzeczywistosc i uczy patrzec w przyszlosc.
    > Kolejne decyzje sa juz rozwazniejsze, a w skali czasowej ... jak tam

    A takie decyzje. Bardziej myślałem o decyzjach typu poparcie dla
    posiadania broni lub choćby 500+. Fajnie jest se postrzelać, bo przeciez
    w tych szkołach to giną dzieci innych.

    > We Wroclawiu tej policji to sie prawie nie widuje.
    > Wiec ... przestepcy tez sie ich nie boja :-(

    Czy może jest tak dobrze, że nie ma potrzeby manifestacyjnej
    widocznosci? :)

    --
    Marcin

  • 218. Data: 2019-11-16 02:20:57
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    > (podejrzewam, że niektórzy, nawet tutaj, myślą sobie, że Janek to
    > wszystko brał na poważnie)

    Spokój, to najbardziej ceni sobie... krowa!
    Obywatel *wolny*, ma prawo strzelać, choćby i do "grupy trzymającej
    Władzię", gdy ona przekracza swe prerogatywy!

    No tak, ale jakiego zdanie można oczekiwać, od zadowolonego ze swego
    statusu *niewolnika*! Co to się cieszy, że raz na 4 lata, może wrzucić
    karteczkę do urYny, i w ten sposób ma nadzieję, że kolejny jego Pan
    będzie lepszy? A ten nowowybrany i tak d***e sobie nim wyciera, że o
    okradaniu już żal wspominać...

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 219. Data: 2019-11-16 02:34:02
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 15.11.2019 o 13:53, Marcin Debowski pisze:
    > nawet żyjąc we Wrocławiu wydaje się to nieporównywalne

    Tia, tia, Wrocek, spokojne miast (tam się urodziłem!):
    https://www.facebook.com/wprawoPOLSKA/videos/4563579
    61654667/

    Ktoś wcześniej tu skrobnął, że przybyły tam jakoby "szumowiny" zza Buga.
    Gnojek! Tam społeczeństwo było zżyte, i do Wrocławia przeniesiono ów
    duch obywatelski! Ale policja najwyraźniej "importowana"...

  • 220. Data: 2019-11-16 04:39:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-16, jaNus <p...@b...pl> wrote:

    > Tia, tia, Wrocek, spokojne miast (tam się urodziłem!):
    > https://www.facebook.com/wprawoPOLSKA/videos/4563579
    61654667/

    Wrocławska policja nie ma dobrej ani passy ani prasy, stąd wspomniałem.

    --
    Marcin