  • 201. Data: 2019-11-14 01:51:18
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To akurat rzeczywistosc.

    Kompulsywne zamawianie rzeczy w tygodniu przed wyjazdem i ze świętami
    skracającymi ilość roboczych dni? :)

    --
    Marcin

  • 202. Data: 2019-11-14 06:03:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-13, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Chce sobie postrzelać dla zabawy?! Siostro, proszę wpisać do kartoteki.
    > I obserwować pacjenta.

    To chyba nie tak. Pewnie można mieć jakąś frajdę ze strzelania i nie ma
    w tym nic patologicznego, ale pewnych rzeczy się nie powinno po prostu
    robić ze względu na to, jakie to może mieć skutki. Nie mówię tu nawet o
    tym, że się kogoś przypadkiem postrzeli, ale ogólnie, czym skutkuje
    powszechny dostęp do broni. Jak można się zwyczajnie godzić na to co się
    wyprawia w usiech i ignorować związki z bronią?

    --
    Marcin

  • 203. Data: 2019-11-14 09:36:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 listopada 2019 20:24:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > To akurat rzeczywistosc.

    Rzeczywistość jest taka że podejrzewam że w samotni nie żyjesz.
    Gdyby mi taka WYJĄTKOWA sytuacja wypadła(jestem na wyjeździe a dostaje info ze paczka
    do wyjęcia z paczkomatu) to na szybka patrząc z 10 osób mi na myśl przychodzi.
    Każdego z nich mógłbym poprosić o wyjęcie paczki. Teściu, szwagier, szwagra córka,
    sąsiad, kolega itp.

    > w zasadzie nic, ale jak widac - byly 3-4 dni na dostawe, a niech sie
    > zdarza takie zwykle, ludzkie obsuwy ... zreszta moze nie planowalem
    > jeszcze wyjazdu, jak kupowalem.
    > I juz ten inpostowy termin troche uwiera ..

    Teoretycznie. Teoretyk jesteś to takie dziwne przypadki wymyślasz. Do mnie
    miesięcznie kilkanaście paczek min przychodzi i takiej sytuacji nie miałem

    > Miejmy nadzieje, choc formalnie to ponad 48h.

    Teoria swoje a praktyka swoje

    > I w zasadzie w sam raz, pod warunkiem ze bedzie mi sie chcialo w
    > niedziele wracajac z wycieczki nie zapomne, i w poniedzialek, zaspanym
    > spieszac sie do pracy, tez nie zapomne :-)

    A do pracy nie zapominasz pojechać?
    Ponoć jakieś specyfiki poprawiające pamięć wymyślili mądrzy ludzie.

    > Przydalby sie trzeci dzien.

    Mam podejrzenie graniczące z pewnością że gdyby był trzeci dzień to dałbyś rade
    wymyślić sytuację że 3 dni to za krótko;)

  • 204. Data: 2019-11-14 10:04:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > powszechny dostęp do broni. Jak można się zwyczajnie godzić na to co się
    > wyprawia w usiech i ignorować związki z bronią?

    Tak, w tym wątku było głównie o tym, co się wyprawia w usiech. O tym, że
    tam powszechny dostęp do broni miał kiedyś swoje przyczyny, być może nie
    dało się inaczej, ale stan ten jest trudno przerwać -- i dzisiaj całe
    społeczeństwo ponosi tego bolesne konsekwencje. To wszystko jest jasne,
    widać w suchych liczbach statystyk, jak i "tak po prostu". Normalni
    Amerykanie z pewną zazdrością patrzą na spokój, jaki mamy w Europie.

    Ale są ludzie, którym nikt nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe
    jest białe -- tu mieliśmy tego przykład. Oni będą żyć wyobrażeniami,
    nie zwracając uwagi na fakty. Nie mam nawet cienia nadziei, że coś
    ich zmieni, a już na pewno nie rzeczowe argumenty i przykłady. Ironia
    i sarkazm tym bardziej -- to jednak nie znaczy, że mam rezygnować
    z takich środków.

    Jarek

    --
    Pistolet pod łóżko
    połóżmy zwyczajnie

  • 205. Data: 2019-11-14 22:27:23
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 14.11.2019 o 06:03, Marcin Debowski pisze:
    > Nie mówię tu nawet o tym, że się kogoś przypadkiem postrzeli, ale
    > ogólnie, czym skutkuje powszechny dostęp do broni.

    A czym skutkuje powszechny dostęp do... łomów? Patrz:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Paramonow

    Choć do legendy ludowej przeszło to, że jakoby posługiwał się młotkiem:
    /nóż Kolasowa, młot Paramonowa/!

    Powtarzam: to bandziory mają się bać, a nie ludzie *uczciwi*! I takie
    właśnie stwierdzenie powinno być *zasadą naczelną*! Zerknij też do
    posta, gdzie pisałem o "narzędziach" bandziorów:
    z 13.11.2019, 19:17

    albo tu:
    https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.elektronika/
    R-4Y57y6oAA/66Ul1kuvBwAJ

    Albo, jeśli masz dostosowany do tego "czytnik grup", a ów post nadal na
    dysku, to kliknij w to:
    <5dcc48bf$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    - powinien się otworzyć. Przeczytaj 3 razy, moooże zrozumiesz.

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 206. Data: 2019-11-14 23:06:39
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 13.11.2019 o 15:52, jaNus pisze:
    > baaardzo się zdziwiłem bo kurier był następnego dnie, i to przed...
    > jedenastą!
    >
    > No nie mam tego maila (jakim cudem???), więc Ci nie powiem, jaki to był
    > kurier, ale nie inPostu...

    Znalazłem, to był DPD

  • 207. Data: 2019-11-15 01:27:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-14, jaNus <p...@b...pl> wrote:
> [...]
    > dysku, to kliknij w to:
    ><5dcc48bf$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    > - powinien się otworzyć. Przeczytaj 3 razy, moooże zrozumiesz.

    Ale ja rozumiem. Są uwarunkowania historyczne. Są i społeczne. W każdym
    społeczeńswie istnieje grupa osób, które jesli tylko mogą to nawet ze
    szkodą dla innych realizują własne cele. Przy czym zawsze ważniejszy
    jest doraźny zysk niż długofalowa strata. Są to zazwyczaj osoby, które
    robią duzo szumu w okół czegoś co postrzegają jako swoje świete prawa.
    Oczywiście robią tak długo póki same nie doświadczą skutków swojego
    postepowania. W Polsce od pewnego czasu okresla się taką grupę mianem
    suwerena.

    Tak, że serio rozumiem i szczerze, z reka na sercu, nie chce aby do
    Ciebie coś dotarło jedynym mozliwym sposobem jakim mogłoby (zapewnne)
    dotrzeć.

    --
    Marcin

  • 208. Data: 2019-11-15 07:49:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2019 00:36:20 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
    Każdego z nich mógłbym poprosić o wyjęcie paczki. Teściu, szwagier, szwagra córka,

    No w zasadzie tak.
    Ale gdyby musieli przejechac pol miasta ?

    > Teoretycznie. Teoretyk jesteś to takie dziwne przypadki wymyślasz. Do mnie
    miesięcznie kilkanaście paczek min przychodzi i takiej sytuacji nie miałem

    > Teoria swoje a praktyka swoje

    Poczekamy, zobaczymy. Presja 11zl moze okazac sie silna.

    Zycie dopisalo ciag dalszy.
    - 16:49 - "przyjeta w oddziale Inpost"
    - 2:16 - "przyjeta w oddziale Inpost" - zapewne juz w u mnie w miescie
    - 6:16 - "przekazano do doreczena"
    -12:48 - wsadzono do paczkomatu.

    No, troche dlugo ten doreczyciel jechal ... moze doreczal po drodze ?
    Gdzie jest ten "oddzial Inpost" we Wroclawiu ? Internet milczy.
    https://inpost.pl/pomoc-gdzie-znajduja-sie-oddzialy-
    inpost

    Wiec dostawa z jednej strony szybka, nawet bardzo szybka, z drugiej -
    jak sie sprzedawca spozni, a inpost swoje dolozy, to zahaczy o "ja po
    poludniu wyjezdzam".

    No i uwagi sie nagromadzily:
    -wsadzono do paczkomatu "tymczasowego", bo wybrany byl zapchany.
    akurat jest tuz obok, wiec nie mam co narzekac, regulaminowo
    do 2 km.

    -w tym paczkomacie czekalaby 1 dzien roboczy, po czym dostarczyliby do
    docelowego. Hm, moze to szansa na wydluzenie - jak jest gesto i im na
    zwalnianiu skrytek zalezy, to paczka najpierw i tak trafi do tego
    tymczasowego, a dzieki temu spedzi w paczkomatach trzy dni ... lub
    wiecej, bo przeciez "robocze".
    A jak czas luzniejszy i im tak na skrytkach nie zalezy ... oj, czuje,
    ze nie po to zrobili platne przedluzenie, zeby nie egzekwowac :-)

    -jak tak beda przerzucac paczki, to sie mozemy rozminac ...

    -to juz trzeci typ paczkomatu ... i brak instrukcji obslugi, gdzie ten
    czytnik QR kodow :-)

    -na stronie internetowej sledzenia przesylki brak informacji do
    ktorego paczkomatu przekierowano. A liczylem na mapke :-)
    mapka jest w emailu ... email, sms, strona, apka ... za duzo tego :-)

    -jeszcze jedna opcja dla wyjezdzajacych - skierowac do punktu odbioru.
    tam 72h. Przy czym wydaje mi sie, ze kiedys sami to proponowali w
    sms, teraz jakos nie widze. Tylko oczywiscie godziny pracy ...

    -kiedys sami pisali o mozliwosci przekierowania poki paczka w trasie -
    teraz cos nie

    -po wycofaniu paczki do tajemniczego oddzialu jest 3 dni na odbior ...
    tez moze zabraknac, jak ktos na dluzej wyjechal, a nie dostarczyli w
    terminie.

> [...]
    >
    > Mam podejrzenie graniczące z pewnością że gdyby był trzeci dzień to dałbyś rade
    wymyślić sytuację że 3 dni to za krótko;)

    No oczywiscie - nigdy nie zdarzylo ci sie wyjechac na tydzien, dwa,
    miesiac, rok ?
    No dobra, roku nie wymagam, ale te 4 dni w paczkomacie i 14 w oddziale
    powinno byc. 4 dni w paczkomacie w zasadzie jest, ale 11zl ... ciut
    drogo. No i trzeba pilnowac godzin wyslania SMS ...

    Ale to juz trzeci paczkomat w najblizszej okolicy - widac ludziom sie
    podoba, mimo pewnych wad :-)

    J.

  • 209. Data: 2019-11-15 11:13:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-11-14, jaNus <p...@b...pl> wrote:

> [...]
    >społeczeńswie istnieje grupa osób, które jesli tylko mogą to nawet ze
    >szkodą dla innych realizują własne cele.

    Powiedzialbym nawet, ze wiekszosc. Blizsza cialu koszula, jak glosi
    starozytne przyslowie.
    Chyba, ze masz na mysli osoby we wladzach.

    >Przy czym zawsze ważniejszy jest doraźny zysk niż długofalowa strata.

    No, u prywatnej osoby niekoniecznie, ale niektorzy istotnie nie
    potrafia dalej popatrzec ...
    No ale zobacz - w USA zrealizowali szczytne cele spoleczne ... i od
    200 lat sie musza z tm meczyc :-)

> [...]
    >Oczywiście robią tak długo póki same nie doświadczą skutków swojego
    >postepowania. W Polsce od pewnego czasu okresla się taką grupę mianem

    Albo ta nieliczna grupa tak nazywa ciemny narod :-P

    >Tak, że serio rozumiem i szczerze, z reka na sercu, nie chce aby do
    >Ciebie coś dotarło jedynym mozliwym sposobem jakim mogłoby (zapewnne)
    >dotrzeć.

    Mozna spojrzec nawet na to USA - tam uczciwy obywatel boi sie uzyc
    broni, a przestepca nie :-)

    J.

  • 210. Data: 2019-11-15 11:42:12
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 15.11.2019 o 11:13, J.F. pisze:
    > Mozna spojrzec nawet na to USA - tam uczciwy obywatel boi sie uzyc
    > broni, a przestepca nie :-)

    Tiaaaa, śmichy-chichy. No to przykład z brzegu:
    https://twitter.com/DaveJordanBN9/status/11903111454
    97870336/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etwee
    tembed%7Ctwterm%5E1190311145497870336&ref_url=https%
    3A%2F%2Fnczas.com%2F2019%2F11%2F05%2Fgdy-obywatel-ma
    -prawo-do-posiadania-broni-ciezarna-wyciagnela-karab
    in-i-obronila-rodzine-w-okamgnieniu-poskromila-bruta
    lnych-bandytow%2F

    Pogooglaj trochę, zdarzeń podobnych jest całkiem sporo!