  • 61. Data: 2018-03-16 22:29:08
    Temat: Re: HDD 3 TB
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 20:37, knrdz pisze:

    > Może podobnie jak RadoslawF żyjesz pod kamieniem, gdy spod niego
    > wyjrzysz może zauważysz że od ładnych paru lat standardem w obudowach
    > ATX jest oddzielny obieg powietrza dla zasilacza, umieszczonego w ten
    > sposób by pobierał powietrze bezpośrednio spoza obudowy.

    Pytanie dlaczego w dyskusji ze mną udowadniałeś coś odwrotnego?

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2018-03-17 00:20:35
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 16.03.2018 o 22:29, RadoslawF pisze:

    > Pytanie dlaczego w dyskusji ze mną udowadniałeś coś odwrotnego?

    To ja twierdziłem że dziś większość zasilaczy ATX ma wentylatory 80mm, a
    te nieliczne które maja 120-140mm mają za zadanie podgrzewać obudowę bo
    dmuchają do jej środka?

  • 63. Data: 2018-03-17 13:17:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-17 o 00:20, knrdz pisze:

    > To ja twierdziłem że dziś większość zasilaczy ATX ma wentylatory 80mm, a
    > te nieliczne które maja 120-140mm mają za zadanie podgrzewać obudowę bo
    > dmuchają do jej środka?

    Teraz twierdzisz że "pobierał powietrze bezpośrednio spoza obudowy"
    w dyskusji ze mną twierdziłeś że wydmuchuje z obudowy.

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2018-03-17 14:36:24
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 17.03.2018 o 13:17, RadoslawF pisze:

    > Teraz twierdzisz że "pobierał powietrze bezpośrednio spoza obudowy"
    > w dyskusji ze mną twierdziłeś że wydmuchuje z obudowy.

    Może zacznij czytać zanim zaczniesz dyskutować? Już w pierwszej mojej
    wypowiedzi na ten temat napisałem wprost: "Wentylator 120-140 montowany
    na spodzie zasilacza działa w tej sposób że wciąga do niego powietrze (z
    obudowy, albo w nowych obudowach z zasilaczem montowanym na dole -
    bezpośrednio spod obudowy), które ogrzane opuszcza go perforowaną tylną
    ścianą".

    Chyba dość jasno z tego wynika, że w owych (współczesnych) obudowach, w
    których miejsce na zamontowanie zasilacza przewidziano na samym spodzie,
    poniżej płyty głównej, czasem nawet w oddzielnym "tunelu", współczesne
    zasilacze ATX (czyli takie z jednym dużym wentylatorem umieszczonym na
    spodzie) pobierają powietrze spoza obudowy (spodem) i wydmuchują je poza
    obudowę (tyłem). Taki sam zasilacz zamontowany w obudowie ATX starego
    typu, czyli takich gdzie miejsce na zasilacz przewidziano powyżej płyty
    głównej, oczywiście wyciąga powietrze z obudowy i wydmuchuje na
    zewnątrz. Taki był standard obudów Tower AT i ATX praktycznie od
    początku ich powstania, ale dziś występuje tylko w najtańszym złomie.
    Więc nie ma co krytykować "konstruktorów", bo ci dawno wpadli na to, że
    do chłodzenia zasilacza lepiej nadaje się powietrze chłodniejsze od tego
    nagrzanego przez procesor i inne komponenty, widać producentów "obudów
    po 50 zł" na takich konstruktorów nie stać (najtańszą obudowę z
    zasilaczem montowanym na spodzie znalazłem w cenie ok. 80 zł).

  • 65. Data: 2018-03-17 15:50:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-17 o 14:36, knrdz pisze:

> [...]
    > obudowy, albo w nowych obudowach z zasilaczem montowanym na dole -
    > bezpośrednio spod obudowy), które ogrzane opuszcza go perforowaną tylną

    Może zacznij pisać jednoznacznie.
    Raz u ciebie wyciąga z obudowy a innym razem do niej wciąga.
    Jak na razie jedyne co ci wychodzi to krytyka innych.
    Ale trenuj dalej, kiedyś do czegoś dojdziesz.

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2018-03-17 15:58:12
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 17.03.2018 o 15:50, RadoslawF pisze:

    > Może zacznij pisać jednoznacznie.
    > Raz u ciebie wyciąga z obudowy a innym razem do niej wciąga.

    Może zanim zaczniesz krytykować naucz się czytać, albo rozumieć to co
    czytasz. Nigdzie nie napisałem że jakikolwiek zasilacz "wciąga powietrze
    do obudowy". Chyba że do swojej obudowy, nie do obudowy komputera. To,
    że zasilacz wciąga powietrze, podgrzewa je i wypuszcza do obudowy
    komputera stwierdziłeś w tym temacie wyłącznie Ty sam. Napisałeś nawet
    że stwierdziłeś to organoleptycznie, na własnym zasilaczu Corsair CX500.
    Jesteś zaiste wyjątkowym przypadkiem i dlatego posiadasz wyjątkowy
    zasilacz, bo pozostałe zasilacze tej marki, w tym CX500 pompują
    powietrze w dokładnie przeciwnym kierunku.

    > Jak na razie jedyne co ci wychodzi to krytyka innych.
    > Ale trenuj dalej, kiedyś do czegoś dojdziesz.

    Powiedział co wiedział.

  • 67. Data: 2018-03-17 17:29:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-17 o 15:58, knrdz pisze:

> [...]
    > zasilacz, bo pozostałe zasilacze tej marki, w tym CX500 pompują
    > powietrze w dokładnie przeciwnym kierunku.

    Brniesz dalej w brednie jakie piszesz.
    Napisałeś w jednym poście "pobierał powietrze spoza obudowy",
    post z 16 marca.
    31 stycznia twierdziłeś że "pobiera z obudowy i wydmuchuje na zewnątrz".
    :-)

    > Powiedział co wiedział.

    Prawda powiedziana przez kogoś denerwuje najbardziej.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2018-03-17 20:44:25
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 17.03.2018 o 17:29, RadoslawF pisze:

    > Brniesz dalej w brednie jakie piszesz.

    Raczej ty łżesz, nie rozumiem tylko czemu.

    Ściślej mówiąc napisałem:
    "od ładnych paru lat standardem w obudowach ATX jest oddzielny obieg
    powietrza dla zasilacza, umieszczonego w ten sposób by pobierał
    powietrze bezpośrednio spoza obudowy.
    Na poprzedni wynalazek z zasilaczem pobierającym powietrze znad
    procesora konstruktorzy wpadli w czasach gdy te procesory wytwarzały
    kilka do kilkunastu wat ciepła."
    W oczywisty sposób wymieniam tu dwa standardy, stary, z zasilaczem
    zamontowanym na górze obudowy tower, gdzie powietrze które zasysa
    zasilacz oczywiście pobierane jest z obudowy. Ale wcześniej wspominam że
    to już nie jest standard, bo od paru lat obudowy przemyślane pod tym
    względem skonstruowane są inaczej, zasilacz znajduje się na dole i jego
    obieg powietrza jest niezależny od reszty komponentów komputera,
    pobierane jest spod obudowy i wypuszczane tyłem.

    > 31 stycznia twierdziłeś że "pobiera z obudowy i wydmuchuje na zewnątrz".

    Zwyczajnie łżesz, kompletny cytat z mojego postu z 31 stycznia
    zamieściłem w poprzednim poście, dla porządku zacytuję jeszcze raz:
[...]
    Czyli już wtedy wymieniłem właśnie oba standardy, w obu powietrze
    wydmuchiwane jest przez zasilacz tylną ścianą (tą na której kiedyś
    montowano wentylator 80mm, dziś standardowo jest perforowana, a
    wentylator 120-140mm znajduje się na spodzie). W obudowach starego typu
    z zasilaczem montowanym na górze powietrze pobierane jest z obudowy, w
    nowych obudowach z zasilaczem montowanym na dole pobierane jest spoza
    obudowy, przez perforowaną dolną ścianę tej obudowy, czasem z filtrem
    przeciwkurzowym.
    Oba te standardy wymieniłem po to by przeciwstawić je twojej absurdalnej
    tezie jakoby zasilacze ATX z dużym wentylatorem pobierały powietrze
    przez tylną ścianę spoza obudowy i wydmuchiwały ogrzane powietrze do
    wnętrza obudowy, dodatkowo ją dogrzewając (twój post z 30 stycznia i 31
    stycznia zapewnienie że to "osobiście sprawdziłeś").

    > Prawda powiedziana przez kogoś denerwuje najbardziej.

    Lecz się.

  • 69. Data: 2018-03-17 21:23:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-17 o 20:44, knrdz pisze:

    > Raczej ty łżesz, nie rozumiem tylko czemu.

    Sam łżesz, dlaczego to się tyko domyślam.

    Napisałeś dokładnie to:
> [...]

    > zasilaczem montowanym na dole - bezpośrednio spod obudowy), które
    > ogrzane opuszcza go perforowaną tylną ścianą."

    Czyli pobiera powietrze z obudowy i wydmuchuje na zewnątrz.
    Jakieś problemy ze zrozumieniem słowa pisanego?

> [...]
    > wnętrza obudowy, dodatkowo ją dogrzewając (twój post z 30 stycznia i 31
    > stycznia zapewnienie że to "osobiście sprawdziłeś").

    I łżesz zaczynając zdanie oskarżając mnie o to.

    > Lecz się.

    Najpierw ty.

    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2018-03-17 21:47:13
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 17.03.2018 o 21:23, RadoslawF pisze:

> [...]
    > ATX jest oddzielny obieg powietrza dla zasilacza, umieszczonego w ten
    > sposób by pobierał powietrze bezpośrednio spoza obudowy. "

    A dalej po kropce: "Na poprzedni wynalazek z zasilaczem pobierającym
    powietrze znad procesora konstruktorzy wpadli w czasach gdy te procesory
    wytwarzały kilka do kilkunastu wat ciepła."
    I co się niby nie zgadza? "Od ładnych paru lat standardem" czyli
    wcześniej był inny standard, który opisałem w kolejnym zdaniu, które w
    swoim cytacie wyciąłeś.
    Innymi słowy zasugerowałem, że jeśli ktoś nie zauważył zmiany standardu,
    to może dlatego że "siedzi pod kamieniem" i dlatego Ameryki nie odkrył,
    bo zarzucany "konstruktorom" brak tej innowacji od lat jest już
    zaimplementowany wręcz jako nowy standard w obudowach z innej niż
    najniższa półki cenowej.

    Oba te standardy są zasadniczo różne od twojego wyimaginowanego
    "standardu", który "osobiście sprawdziłeś", polegającego na podgrzewaniu
    wnętrza obudowy przez gorące powietrze wdmuchiwane do niej przez zasilacz.

    > Czyli pobiera powietrze z obudowy i wydmuchuje na zewnątrz.
    > Jakieś problemy ze zrozumieniem słowa pisanego?

    Czyli pobiera z obudowy jeśli jest to obudowa starego typu, albo spoza
    obudowy jeśli jest to obudowa nowego typu.
    Masz jakiś problem z oczami albo czytnikiem news i nie widzisz tego co
    jest w tym samym zdaniu umieszczone po przecinku?

    > Najpierw ty.

    Pomidor.
    Leczyć powinien się tu ten, u kogo błędne przekonanie o czymś (np. o
    kierunku przepływu powietrza w zasilaczu z dużym wentylatorem na
    spodzie) jest w stanie spowodować taką reakcję organizmu, że wbrew
    faktom swoją błędną teorię obserwuje w praktyce, albo w żywe oczy łże że
    zaobserwował.