  • 71. Data: 2018-03-18 11:54:33
    Temat: Re: HDD 3 TB
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-17 o 21:47, knrdz pisze:

> [...]
    > powietrze znad procesora konstruktorzy wpadli w czasach gdy te procesory
    > wytwarzały kilka do kilkunastu wat ciepła."
    > I co się niby nie zgadza? "Od ładnych paru lat standardem" czyli
    > wcześniej był inny standard, który opisałem w kolejnym zdaniu, które w
    > swoim cytacie wyciąłeś.
    > Innymi słowy zasugerowałem, że jeśli ktoś nie zauważył zmiany standardu,
    > to może dlatego że "siedzi pod kamieniem" i dlatego Ameryki nie odkrył,
    > bo zarzucany "konstruktorom" brak tej innowacji od lat jest już
    > zaimplementowany wręcz jako nowy standard w obudowach z innej niż

    Ja nie twierdzę co jest standardem, ja pokazuje że piszesz raz tak
    a innym razem inaczej.

    > Oba te standardy są zasadniczo różne od twojego wyimaginowanego
    > "standardu", który "osobiście sprawdziłeś", polegającego na podgrzewaniu
    > wnętrza obudowy przez gorące powietrze wdmuchiwane do niej przez zasilacz.

    > Czyli pobiera z obudowy jeśli jest to obudowa starego typu, albo spoza
    > obudowy jeśli jest to obudowa nowego typu.
    > Masz jakiś problem z oczami albo czytnikiem news i nie widzisz tego co
    > jest w tym samym zdaniu umieszczone po przecinku?

    Problem to masz ty. Napisałeś co napisałeś a teraz się wijesz.

    > Pomidor.

    I to jest rzeczowa odpowiedź godna trolla internetowego.

    > Leczyć powinien się tu ten, u kogo błędne przekonanie o czymś (np. o
    > kierunku przepływu powietrza w zasilaczu z dużym wentylatorem na
    > spodzie) jest w stanie spowodować taką reakcję organizmu, że wbrew
    > faktom swoją błędną teorię obserwuje w praktyce, albo w żywe oczy łże że
    > zaobserwował.

    A twoje błędne przekonanie że w zależności od miesiąca wentylator
    raz wydmuchuje powietrze z obudowy a innym razem wciąga?
    Jak rozumiem ono leczeniu nie podlega? :-)

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2018-03-18 13:38:25
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 18.03.2018 o 11:54, RadoslawF pisze:

    > Ja nie twierdzę co jest standardem, ja pokazuje że piszesz raz tak
    > a innym razem inaczej.

    Po prostu nie rozumiesz tego co czytasz. Nic na to nie poradzę. Trzeba
    by się cofnąć do szkoły podstawowej, może za dużo lekcji opuszczałeś?

    > Problem to masz ty. Napisałeś co napisałeś a teraz się wijesz.

    j.w.

    > I to jest rzeczowa odpowiedź godna trolla internetowego.

    Nie, to jest prawidłowa odpowiedź dla kogoś kto zaczyna się bawić w
    przekomarzanie "najpierw ty". Skoro chcesz się bawić w "pomidor" to
    usłyszałeś "pomidor".

    > A twoje błędne przekonanie że w zależności od miesiąca wentylator
    > raz wydmuchuje powietrze z obudowy a innym razem wciąga?
    > Jak rozumiem ono leczeniu nie podlega? :-)

    Wskaż mi gdzie napisałem że standardowy zasilacz ATX "wciąga powietrze
    do obudowy" (gdy pod hasłem "obudowa" rozumiemy obudowę komputera). Tak
    twierdziłeś w tym wątku jedynie ty i od początku się z tego śmieję, bo
    to bzdura straszna. Dla mnie oczywistym jest że każdy typowy zasilacz
    ATX wyrzuca powietrze tylną ścianą, nieważne w którym miejscu ma
    zamontowany wentylator. A że w każdej typowej obudowie (starej czy
    nowej) ta tylna ściana zasilacza skierowana jest na zewnątrz obudowy
    komputera, to powietrze zawsze stamtąd wylatuje. Skąd zasilacz pobiera
    powietrze to już zależy od tego jak jest on w obudowie zainstalowany (na
    górze jak się dawniej zwykle montowało, czy na dole, wentylatorem w dół,
    jak się dziś zwykle montuje). Dziecko by zrozumiało, ale jak już
    wspomniałem, widać te braki z podstawówki. Może gdy zobaczysz na
    obrazkach to zrozumiesz. Tak to wygląda w nowych obudowach (zasilacz
    zamontowany jest wentylatorem do spodu, gdybyś miał wątpliwości):
    https://www.scan.co.uk/images/products-extra/65035/5
    .jpg
    A tak w "tradycyjnych" obudowach ATX tower:
    http://cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/p
    roduction/1010284944/original/topfanair.jpg
    Na trzecim obrazku znowu obudowa starego typu (z zasilaczem montowanym
    na górze) i dodatkowo z zasilaczem ATX starego typu, czyli z małym
    głośnym wentylatorem:
    http://cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/p
    roduction/1010283580/original/airflowrear.jpg
    Jak widać we wszystkich trzech opcjach powietrze wylatuje tylną ścianą,
    żaden typowy zasilacz nie ma odwrotnego przepływu powietrza, czyli
    takiego jak ty opisałeś słowami "Aż osobiście sprawdziłem. Ten który mam
    nie wyciąga tak jak piszesz tylko dmucha z zasilacza do wnętrza obudowy
    kompa". "Sprawdziłeś" w takim samym zasilaczu, w którym rzeczywisty
    kierunek przepływu powietrza (kierunek obrotów wentylatora) każdy może
    zaobserwować choćby w umieszczonym już wcześniej w tym wątku filmiku:
    https://www.youtube.com/watch?v=wdn9a-s2qc4

  • 73. Data: 2018-03-18 14:17:08
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 18 Mar 2018 13:38:25 +0100, knrdz wrote:

    > Po prostu nie rozumiesz tego co czytasz. Nic na to nie poradzę. Trzeba
    > by się cofnąć do szkoły podstawowej, może za dużo lekcji opuszczałeś?

    Wow, 2 m-ce minęły a Wy nadal się kopiecie? Po co? W jakim celu? Komu?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 74. Data: 2018-03-18 14:33:10
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 18.03.2018 o 14:17, Roman Tyczka pisze:

    > Wow, 2 m-ce minęły a Wy nadal się kopiecie? Po co? W jakim celu? Komu?

    Troll postanowił zacząć jeszcze raz i tym razem łże że ktoś inny niż on
    twierdzi że zasilacze dmuchają gorącym powietrzem do obudowy. Przypadek
    kliniczny.

  • 75. Data: 2018-03-18 18:08:30
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 18 Mar 2018 14:33:10 +0100, knrdz wrote:

    > Troll postanowił zacząć jeszcze raz i tym razem łże że ktoś inny niż on
    > twierdzi że zasilacze dmuchają gorącym powietrzem do obudowy. Przypadek
    > kliniczny.

    No właśnie, a tu nie klinika, więc mu nie pomożesz, za to podkarmiasz i
    dajesz sens egzystencji.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 76. Data: 2018-03-18 19:07:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-18 o 18:08, Roman Tyczka pisze:

    > No właśnie, a tu nie klinika, więc mu nie pomożesz, za to podkarmiasz i
    > dajesz sens egzystencji.

    Sprowokował wzywając imiennie to ma.
    A ze przy okazji okazało się że zdążył napisać coś odwrotnego niż dwa
    miesiące temu to skorzystałem.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2018-03-19 12:33:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 29 Jan 2018 01:54:29 +0100, w <p4lrc6$914$1@node1.news.atman.pl>, knrdz
    <x...@t...cy> napisał(-a):

    > 2TB się nie opłaca, 50 zł drożej masz 3TB
    >
    > https://www.ceneo.pl/39845621
    > https://www.ceneo.pl/43693496
    > https://www.ceneo.pl/20358840

    Miałem właśnie pytać się o dyski Toshiby 3GB, ale widzę że uzyskałem odpowiedź
    "od ręki" :)
    Pytanie mam jak z niezawodnością Toshib? Seagate czy WD jakoś nie budzą mojego
    zaufania -- w jak wygląda sprawa z Toshibami?
    (Bardziej mi zależy na niezawodności czy 10% lepszej wydajności)