  • 1. Data: 2015-02-27 13:36:52
    Temat: HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Przymierzam się do zakupu dysku zewnętrznego 3,5" jako magazyn danych o
    wielkości 3-4 TB. Pod uwagę biorę dwa modele:
    WD My Book oraz TOSHIBA Stor.E Canvio. Z tym pierwszym miałem do
    czynienia i nie miałem zastrzeżeń, natomiast nie wiem nic o toshibie. Ma
    może ktoś jakieś doświadczenia z tym dyskiem, głośność pracy, grzanie
    się, awaryjność czy inne spostrzeżenia? Jest on tańszy od WD stąd
    zacząłem się nad nim zastanawiać.

    T.

  • 2. Data: 2015-02-27 13:51:06
    Temat: Re: HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
    Od: " 666" <...@...6>

    Jeśli wyjmiesz dysk (z jakiejkolwiek przyczyny) z WD My Book, to dane dadzą się
    odczytać?

    -----

  • 3. Data: 2015-02-27 15:45:06
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2015 13:51:06 +0100, 666 napisał(a):

    > Jeśli wyjmiesz dysk (z jakiejkolwiek przyczyny) z WD My Book, to dane dadzą się
    odczytać?

    Nie da się. Na Seagate też. Na toshibie nie próbowałem.

  • 4. Data: 2015-02-28 10:50:34
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Leszek K. naskrobał(a):

    > Nie da się. Na Seagate też. Na toshibie nie próbowałem.

    IMHO: to nie zależy od dysku czy producenta tegoż a od systemu jaki jest w
    NAS.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    - Wy się, Stirlitz, jeszcze doigracie przez te odciski palców! -

  • 5. Data: 2015-02-28 12:46:27
    Od: Radosław Sokół <r...@g...one.pl>

    W dniu 28.02.2015 o 10:50, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > IMHO: to nie zależy od dysku czy producenta tegoż a od systemu jaki jest w
    > NAS.

    Dokładnie.

    Poza tym odpowiedź "nie da się" jest z definicji błędna.

    W przypadku kieszeni USB dostępnych blokowo system plików
    jest zależny od systemu operacyjnego, do którego podłącza się
    takie urządzenie. W związku z tym możliwość odczytania danych
    z bezpośrednio przyłączonego dysku istnieje zawsze.

    W przypadku NAS oraz kieszeni dostępnych plikowo (SMB, MTP
    i różne inne) często w środku działa jakaś wersja Linuksa
    i dyski są sformatowane w ext4, btrfs lub czymś innym.
    W takim przypadku podłączenie do komputera z Windows nic nie
    da (chyba, że się zainstaluje dodatkowy program obsługi sys-
    temu plików), ale podłączenie do komputera z Linuksem pozwala
    odczytać dane (sam tak ratowałem dane z uszkodzonego dysku
    z NAS Netgeara).

    W przypadku NAS używających RAID (szczególnie 0 lub 3-5)
    może być już gorzej, bo wszystko zależy od użytego systemu
    RAID. Ale też często używany jest linuksowy mddisk lub LVM
    i podłączenie dysków do komputera z Linuksem pozwala odczy-
    tać dane.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 6. Data: 2015-02-28 13:30:07
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Z tym pierwszym miałem do czynienia i nie miałem zastrzeżeń

    My serwisanci mamy taka zasade: "Jak cos dziala to nie
    naprawiaj/poprawiaj". Passporta nie mam, natomiast od poczatku lat 90
    tylko zaden WD mnie nie zawiodl. Mam taki 250MB (tak, MB, nie GB) i
    dziala. Teraz wiekszych jak 2 TB nie mam, ale te co mam, dzialaja
    znakomicie i w NASie i w kompach.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2015-02-28 15:52:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-28 o 12:46, Radosław Sokół pisze:

    > Dokładnie.

    Pod warunkiem że rozmowa dotyczy NASów a nie zwykłych dysków
    zewnętrznych podpinanych przez USB i czasem WiFi,

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2015-02-28 19:51:26
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 28 Feb 2015 10:50:34 +0100, ...:::WISKOLER:::... napisał(a):

    > Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Leszek K. naskrobał(a):

    > IMHO: to nie zależy od dysku czy producenta tegoż a od systemu jaki jest w
    > NAS.

    Ktoś tu mówił o NAS-ie? Ja piszę o WD MyBook i Seagate Expansion Disk.

  • 9. Data: 2015-02-28 22:30:43
    Od: " 666" <...@...6>

    No mnie własnie WD zawiódł (piszę o obudowie, nie o dysku, którego jeszcze nie
    wyjąłem dla odzyskanai danych).
    Kupic sobie dysk, do tego kupić obudowę USB za grosze i miec dysk zewnętrzny, a nie
    jakieś wynalazki do czasu pierwszej awarii.

    -----

  • 10. Data: 2015-02-28 23:56:42
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-28 o 22:30, 666 pisze:
    > No mnie własnie WD zawiódł (piszę o obudowie, nie o dysku, którego
    > jeszcze nie wyjąłem dla odzyskanai danych).

    Przez lata miałem dyski wewnętrzne różnych firm WD, Seagate, Maxtor,
    Samsung i w zasadzie chyba tylko tych dwóch ostatnich firm nie padły.
    Jednak wynikało to z tego, że dwóch ostatnich firm miałem po jednym
    modelu, a seagatów i WD było więcej stąd i statystycznie częściej
    pojawiały się jakieś awarie. Jednak daleki byłbym od stwierdzenia, że
    któraś z tych firm produkuje lepsze a inna gorsze dyski. Ale odbiegam od
    tematu :)

    > Kupic sobie dysk, do tego kupić obudowę USB za grosze i miec dysk
    > zewnętrzny, a nie jakieś wynalazki do czasu pierwszej awarii.

    O jakiej obudowie USB piszesz, bo nie bardzo wiem o co chodzi? Czy dysk
    wówczas zasilasz przez USB czy tez osobny zasilacz?

    T.