  • 11. Data: 2015-02-28 23:58:29
    Temat: Re: HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 28 Feb 2015 12:46:27 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Dokładnie.
    >
    > Poza tym odpowiedź "nie da się" jest z definicji błędna.
    >
    > W przypadku kieszeni USB dostępnych blokowo system plików
    > jest zależny od systemu operacyjnego, do którego podłącza się
    > takie urządzenie. W związku z tym możliwość odczytania danych
    > z bezpośrednio przyłączonego dysku istnieje zawsze.

    No właśnie piszę, że nie. Dysk wyciągnięty z WD MyBook albo Seagate
    Expansion Disk i podpięty bezpośrednio do sata na płycie jest widziany jako
    dysk bez żadnej partycji. Pewnie po użyciu jakiegoś programu dałoby się te
    dane odzyskać, ale w "na żywca" są niewidoczne. Też mnie to zdziwiło.
    Kieszenie zazwyczaj były zupełnie "przeźroczyste".

  • 12. Data: 2015-03-01 00:48:40
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-02-28 o 23:56, Tom pisze:

    > O jakiej obudowie USB piszesz, bo nie bardzo wiem o co chodzi? Czy dysk
    > wówczas zasilasz przez USB czy tez osobny zasilacz?
    >
    > T.

    Mam już kilka takich ( aukcja tylko jako przykład)
    http://allegro.pl/obudowa-dysku-2-5-usb-sata-alumini
    owa-vaio-etui-i5112218764.html
    Tanie to i dobrze się spisuje. Dyski wkładam do tego różne, używane ze
    starych laptopów, kupione za parę złotych itp.
    Nie miałem z nimi nigdy żadnych problemów, całość działa idealnie i
    tanio mamy fajny dysk zewnętrzny usb.
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2015-03-01 18:35:45
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-01 o 00:48, Dawid pisze:

> [...]
    > starych laptopów, kupione za parę złotych itp.
    > Nie miałem z nimi nigdy żadnych problemów, całość działa idealnie i

    Dzięki za wyjaśnienie. Fajne rozwiązanie ale do dysków przenośnych 2,5".
    Ja planuje kupić 3-4TB, więc w rachubę wchodzą raczej 3,5". Co prawda są
    obudowy USB też dla takich dysków ale cenowo wcale nie wychodzi to
    taniej. Może jedyny plus takiego rozwiązania to mniejsze problemy w
    przypadku jakieś awarii.

    pozdrawiam
    T.

  • 14. Data: 2015-03-01 19:51:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-28 o 23:58, Leszek K. pisze:

> [...]
    > dane odzyskać, ale w "na żywca" są niewidoczne. Też mnie to zdziwiło.
    > Kieszenie zazwyczaj były zupełnie "przeźroczyste".

    E, tam. Za słabo próbowałeś ;)
    A czy wiesz, że w linuksach nie musisz montować partycji (np sdb1) tylko
    można samo urządzenie, np sdb?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2015-03-02 07:49:52
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 01 Mar 2015 19:51:50 +0100, Adam napisał(a):

    > E, tam. Za słabo próbowałeś ;)
    > A czy wiesz, że w linuksach nie musisz montować partycji (np sdb1) tylko
    > można samo urządzenie, np sdb?

    Jaki znowu linux? Jakie montowanie urządzenia? Po prostu interface USB-SATA
    w tych kieszeniach miesza coś po drodze.

  • 16. Data: 2015-03-02 11:59:08
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-02-28 22:30, 666 pisze:
    > No mnie własnie WD zawiódł (piszę o obudowie, nie o dysku, którego
    > jeszcze nie wyjąłem dla odzyskanai danych). Kupic sobie dysk, do tego
    > kupić obudowę USB za grosze i miec dysk zewnętrzny, a nie jakieś
    > wynalazki do czasu pierwszej awarii.

    Teraz są dyski razem z obudowami. Np. Toshiba. Mój ma 500 GB.

    --
    animka

  • 17. Data: 2015-03-02 12:24:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-02 o 07:49, Leszek K. pisze:

    > Jaki znowu linux? Jakie montowanie urządzenia? Po prostu interface USB-SATA
    > w tych kieszeniach miesza coś po drodze.

    Jakim cudem może tam mieszać w zwykłej obudowie USB ?
    Nie dosyć że znasz się tylko na windowsie to jeszcze ta
    znajomość jest niepełna.
    Poszukaj odpowiedniego forum i zapytaj jak znaleźć niewidoczne
    dla ciebie partycje na dysku.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2015-03-02 13:44:47
    Od: " 666" <...@...6>

    Twoje dane, nie nasze.

    -----

    -----

  • 19. Data: 2015-03-02 15:14:24
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-03-02 o 11:59, animka pisze:

    > Teraz są dyski razem z obudowami. Np. Toshiba. Mój ma 500 GB.

    ale odkrycie, normalnie nobel dla tej Pani

  • 20. Data: 2015-03-02 16:56:08
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 02 Mar 2015 12:24:17 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Jakim cudem może tam mieszać w zwykłej obudowie USB ?
    > Nie dosyć że znasz się tylko na windowsie to jeszcze ta
    > znajomość jest niepełna.

    I tu mnie masz! Na windowsie się nie znam. Co to linux to w ogóle nie wiem.
    Dobrze, że piszę tylko o sprzęcie bobym pewnie coś pokręcił. Jak Seagate i
    WD miesza w tych obudowach nie mam pojęcia. Stwierdzam fakt.

    > Poszukaj odpowiedniego forum i zapytaj jak znaleźć niewidoczne
    > dla ciebie partycje na dysku.

    Po co? Czyżbym napisał, że potrzebuje coś odzyskać? Napisałem, że partycja
    jest niewidoczna po przełożeniu dysku bo 666 się pytał. Nie wspominałem
    cobym miał jakiś problem.

    > Pozdrawiam

    Również serdecznie