  • 31. Data: 2020-04-08 21:02:30
    Temat: Re: HDMI -> Pendrive
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 08 Apr 2020 18:50:38 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
    <B...@i...invalid> wrote:
    > 1000 lub mniej(MLC >=3000).

    Nie wiem skąd takie dane bierzesz.
    Planar slc ma ok 100000 (P/E) na pojedynczą komórkę.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2020-04-08 23:51:40
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 08 Apr 2020 21:02:30 +0200
    doszła do mnie wiadomość <a...@n...neostrada.pl>
    od Marek <f...@f...com> :

    >Nie wiem skąd takie dane bierzesz.
    >Planar slc ma ok 100000 (P/E) na pojedynczą komórkę.

    SLC może tyle mieć, ale nic o SLC nie pisałem(w domowych zastosowaniach to margines,
    chyba nawet droższy niż Optane, który jest wiele szybszy i 1000x trwalszy).
    Po drodze jest jeszcze pSLC.
    Teraz bardziej liczy się okres gwarancji i DWPD(Drive Write Per Day).
    QLC startują, a na horyzoncie mamy PLC(penta, 5 bit per cell, nie mylić ze
    sterownikami
    PLC), ale to raczej do archiwizacji danych.

  • 33. Data: 2020-04-09 01:44:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 08 Apr 2020 23:51:40 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
    <B...@i...invalid> wrote:
    > chyba nawet droższy niż Optane, który jest wiele szybszy i 1000x
    > trwalszy).

    Ale po co optane? Podobny absurd jak sshd. Kernel ma wbudowane
    buforowanie w _całym_ wolnym ramie najczęściej używanych bloków VFS.
    W ogromnej większości przypadków (i circa od prawie 30 lat) jest to
    wystrczajace i genialne w swojej prostocie. Jak ktoś uparcie chce
    jeszcze więcej może sobie założyć 2TB ram:

    https://youtu.be/7iwgyzX-76g

    --
    Marek

  • 34. Data: 2020-04-09 08:27:15
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 09 Apr 2020 01:44:46 +0200
    doszła do mnie wiadomość <a...@n...neostrada.pl>
    od Marek <f...@f...com> :

    >Ale po co optane? Podobny absurd jak sshd.

    I tu bym się nie zgodził. Optane, przy zapisach małych bloków kosi konkurencję,
    trwałością i okresem przechowywania danych też zostawia wszystkie inne technologie w
    tyle.
    SSHD są zbyt drogie, ale swoje zalety mają(oczywiście mam na myśli te SSHD, których
    obsługa nie wymaga sterowników w systemie operacyjnym, reszta to imho szajs).

> [...]
    >wystrczajace i genialne w swojej prostocie. Jak ktoś uparcie chce
    >jeszcze więcej może sobie założyć 2TB ram:

    Ja się nie wypowiadam na temat tego, co robią systemy ze swoją wolną pamięcią.
    Interesują mnie różnice między technologiami, a tu widać wyraźnie przewagę
    Optane(memrystor).
    Chwilowo Intel trzyma Optane pod butem.

  • 35. Data: 2020-04-09 08:43:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 09 Apr 2020 08:27:15 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
    <B...@i...invalid> wrote:
> [...]
    > wolną pamięcią.
    > Interesują mnie różnice między technologiami, a tu widać wyraźnie

    Ale ten produkt jest jak komunizm, który "dzielnie walczy i wygrywa
    z problemami niestniejqcymi w innych systemach". Zupełnie zbędny.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2020-04-09 09:15:35
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 09 Apr 2020 08:43:16 +0200
    doszła do mnie wiadomość <a...@n...neostrada.pl>
    od Marek <f...@f...com> :

    >Ale ten produkt jest jak komunizm, który "dzielnie walczy i wygrywa
    >z problemami niestniejqcymi w innych systemach". Zupełnie zbędny.

    Zaletą jest stosunkowo prosty kontroler(brakn GC), więc to nie tak, jak z tym
    komunizmem.
    No ale co kto woli, to jego sprawa.

  • 37. Data: 2020-04-09 10:40:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 09 Apr 2020 09:15:35 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
    <B...@i...invalid> wrote:
    > Zaletą jest stosunkowo prosty kontroler(brakn GC), więc to nie tak,
    > jak z tym komunizmem.

    Żaden prosty czy nawet skomplikowany buforujący kontroler IO nie
    będzie szybszy od interfejsu cpu-ram i bufora w ram. Nawet narzut w
    koniecznej warstwa logicznej leżącej nad tym (IO elevator/scheduler)
    nie jest w stanie zredukować transferu do tak niskiego poziomu jakie
    dają wynalazki tego typu. Ale mistrzowie marketingu Intela sprzedadzą
    wszystko.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2020-04-09 10:58:45
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 09 Apr 2020 10:40:31 +0200
> [...]
    >nie jest w stanie zredukować transferu do tak niskiego poziomu jakie
    >dają wynalazki tego typu. Ale mistrzowie marketingu Intela sprzedadzą

    Zawsze można zastosować pendrajwy na kościach pSLC.
    Będzie taniej i bez bełkotu marketingowego.

  • 39. Data: 2020-04-09 21:28:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 17:36, Adam pisze:

    > Ja mam Q60R i na razie nie znalazłem rozwiązania.

    Tyle że nagrywanie w TV to tylko z anteny, tak mam w panasonicu, aby to
    obejść wystarczy byle dekoder DVBT np wiva, tam nagrywanie jest
    niekodowane na usb i można sobie na kompa przegrać.

    --
    Janusz

  • 40. Data: 2020-04-09 21:30:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 15:45, viktorius pisze:

> [...]
    > danej stacji w danym kraju. Tylko z Polski się da, z dowolnego operatora
    > internetu (przynajmniej kiedyś, może teraz zrobili ACLe na swoje IP)
    > Dlatego niektórzy kombinują z VPNem na hameryykańskie IP, żeby Netflixa
    > wersja USA pooglądać, ale łatwo bana za to można dostać.
    >
    > Dawno temu miałem zewnętrzny dekoder DVB-T, który zrzucał strumień do
    > czystego mpega, nawet na pendrive. Byłem tym dość zdziwiony, nie
    > sądziłem, że ktoś jest na tyle bogaty, żeby opłacić wszystkie przegrane
    > sprawy sądowe. Dekoder dość szybko poszedł z dymem, przypadek? ;)
    Chińskie dekodery dvbt mają to w głebokim poważaniu i nagrywają na pena
    niezakodowane, np wiva, wiem bo mam.

    --
    Janusz