  • 21. Data: 2020-04-06 20:14:47
    Temat: Re: HDMI -> Pendrive
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Irokez <n...@w...pl> napisał(a):
    > dla tego sprzętu w typie nośnika, sprzęt nie obsługuje napędów z pamięcią
    > Flash.

    Jak sprawdzi typ nośnika i co zrobi z dyskiem SSD?

    Najprawdopodobniej wydaje komendę SCSI INQUIRY i sprawdza bit RMB (Removable
    Media). Dla pendrive'a będzie 1, dla dysku będzie 0.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2020-04-07 15:45:59
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 23:15, r...@k...pl pisze:

    > Co więcej -- nie odtworzysz na żadnym innym dekoderze oprócz tego na którym
    > było nagrywane.
    > W TV Panasonica nie odtworzysz nawet na innym identycznym telewizorze.

    Mój Samsung też nagrywa tylko w sobie znanym formacie, pliki
    najprawdopodobniej są zaszyfrowane.

    Tu po prostu chodzi o kasę, z licencji. Netia czy inny dostawca treści
    wideo nie może po prostu pozwolić klientowi na nagrywanie strumienia TV
    wprost do mpega. Musi do zaszyfrowac, kluczem tylko z danego urządzenia,
    bo taki jest wymóg licencji na rozpowszechnianie strumienia danej stacji
    TV. Żeby to za łatwo nie znalazło sie na YT czy innym medium do
    oglądania filmów. Co więcej zabierając sobie taki dekoder Netii na
    wakacje do np Grecji też nie pooglądasz nic. Licencja jest na nadawanie
    danej stacji w danym kraju. Tylko z Polski się da, z dowolnego operatora
    internetu (przynajmniej kiedyś, może teraz zrobili ACLe na swoje IP)
    Dlatego niektórzy kombinują z VPNem na hameryykańskie IP, żeby Netflixa
    wersja USA pooglądać, ale łatwo bana za to można dostać.

    Dawno temu miałem zewnętrzny dekoder DVB-T, który zrzucał strumień do
    czystego mpega, nawet na pendrive. Byłem tym dość zdziwiony, nie
    sądziłem, że ktoś jest na tyle bogaty, żeby opłacić wszystkie przegrane
    sprawy sądowe. Dekoder dość szybko poszedł z dymem, przypadek? ;)

    --
    viktorius

  • 23. Data: 2020-04-08 08:36:52
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 22:31, Czarek pisze:

    > Mój TVSmart Samsunga wg instrukcji też nie obsługuje do nagrywania i
    > timeshift penów, ale, ze nie umie czytać tej instrukcji to o tym nie wie
    > i od zawsze nagrywa.

    To taki dupochron dla producenta sprzętu. Zwykły pendrive za długo
    takiego ciągłego orania timeshiftem nie wytrzyma. Masz w instrukcji
    obostrzenia, żeby nie było płaczu, że TV ci zajechał flasha na pendrive.
    Co innego dysk HDD talerzowy, on wytrzyma ciągły zapis. Z dyskami SSD to
    różnie bywa, np. mojej księgowej padł po 10 miesiącach Goodram CL100.
    Stała na nim jakaś baza jej programu księgowego "bo jest szybciej". Na
    szczęście miała backup, a ja kupiłem jej Samsunga 860PRO, bo ma dużo TBW ;)

    --
    viktorius

  • 24. Data: 2020-04-08 14:06:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]

    >To taki dupochron dla producenta sprzętu. Zwykły pendrive za długo
    >takiego ciągłego orania timeshiftem nie wytrzyma.

    A jak podlaczysz "dysk SSD"

> [...]
    >CL100. Stała na nim jakaś baza jej programu księgowego "bo jest
    >szybciej". Na szczęście miała backup, a ja kupiłem jej Samsunga

    Ale to chyba troche za szybko padl ...

    J.

  • 25. Data: 2020-04-08 14:53:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > A jak podlaczysz "dysk SSD"

    Znacznie lepiej, bo dysk SSD to nie jest tylko "pendrive w większej
    obudowie". Pendrive to z reguły przypadkowe tanie kości pamięci. W dysku SSD
    masz już tymczasem kości lepszej jakości, do wyboru SLC, TLC, MLC, 3D NAND.
    Gdy dysk musi znosić wielokrotne nadpisywanie, możesz wybrać MLC. Ponadto w
    dysku jest kontroler dbający o równomierne zużycie komórek i wyszukujący
    błędy.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 26. Data: 2020-04-08 15:00:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski wierzy, że:

    > dysk SSD to nie jest tylko "pendrive w większej obudowie".

    Różnie to w życiu bywa:

    https://cdn.neow.in/news/images/uploaded/00f63d6s.jp

    Jarek

  • 27. Data: 2020-04-08 15:51:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >dysku SSD masz już tymczasem kości lepszej jakości, do wyboru SLC,
    >TLC, MLC, 3D NAND. Gdy dysk musi znosić wielokrotne nadpisywanie,

    Ale wykonczy szybko, czy wykryje, ze to jest SSD ?

    P.S. z punktu widzenia USB - jest roznica miedzy "zewnetrznym
    dyskiem", a pendrive ?

    >Ponadto w dysku jest kontroler dbający o równomierne zużycie komórek
    >i wyszukujący błędy.

    A na pendrive nie ma ?

    J.

  • 28. Data: 2020-04-08 16:07:12
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ale wykonczy szybko, czy wykryje, ze to jest SSD ?

    Co miałby zrobić po wykryciu SSD? Też pytanie jak miałby to wykryć. Jak się
    podebnie dobry, markowy dysk, najlepiej MLC, to nie wykończy. To sprawa
    dysku żeby nie dać się zajechać.

    > P.S. z punktu widzenia USB - jest roznica miedzy "zewnetrznym dyskiem", a
    > pendrive ?

    Pisałem w poście obok: z punktu widzenia USB nie ma różnicy, ale można wydać
    odpowiednią komendę SCSI.

    > A na pendrive nie ma ?

    Na pewno nie tak zaawansowany.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 29. Data: 2020-04-08 16:55:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Co miałby zrobić po wykryciu SSD?

    Wylaczyc timeshift.

    >Też pytanie jak miałby to wykryć. Jak się podebnie dobry, markowy
    >dysk, najlepiej MLC, to nie wykończy. To sprawa dysku żeby nie dać
    >się zajechać.

    Kazdy sie da zajechac, i to w miare szybko.
    Ile tam obecne wytrzymuja - 10 tys zapisow ?

    Hm, a moze i nie ... strumien na program ile ma - 500KB/s ?
    1.8GB/h, 15GB/8h, 5000 GB/rok ... to ledwie 20 razy dysk 256GB zapisze
    w rok.

    J.

  • 30. Data: 2020-04-08 18:50:38
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 8 Apr 2020 16:55:43 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5e8de5f1$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    od "J.F." <j...@p...onet.pl> :
    >Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Wylaczyc timeshift.

    Dla dysku SSD nic to nie da.

    >Kazdy sie da zajechac, i to w miare szybko.
    >Ile tam obecne wytrzymuja - 10 tys zapisow ?

    1000 lub mniej(MLC >=3000).

    >Hm, a moze i nie ... strumien na program ile ma - 500KB/s ?
    >1.8GB/h, 15GB/8h, 5000 GB/rok ... to ledwie 20 razy dysk 256GB zapisze
    >w rok.

    To co wyliczyłeś razy WA(write amplification we współczesnych dyskach to więcej niż
    2,
    średnio 3-5 a nawet więcej, jeśli z jakiego powodu nie działa TRIM, co jest pewne w
    przypadku śmieciowych mostków USB/Sata i popsutych systemów operacyjnych).