  • 11. Data: 2017-05-04 15:20:05
    Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 May 2017 11:13:04 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Na pismie tak sugeruje ?

    Oczywiście, że nie. Ale mnie nie interesuje jakie prawa ma uke, mnie
    interesuje działająca usługa.

    To co sugeruje uke jest jedynie kuluarową sugestia co można zrobIć w
    takiej sytuacji.
    Oficjalnie może powiedzieć "proszę przenieść" ale skoro
    "przeniesienie" będzie działać tylko tak dugo jak infrastruktura
    pierwotnego opa puli nr (co różowo nie wygląda), to ja dziękuję za
    takie przeniesienie.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2017-05-04 16:29:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >"przeniesienie" będzie działać tylko tak dugo jak infrastruktura
    >pierwotnego opa puli nr (co różowo nie wygląda), to ja dziękuję za

    Ja bym tam jednak zapytal UKE na pismie.
    To i odpowiedz bedzie musiala byc na pismie :-)

    Co prawda jak maja dobrego urzednika to napisze "na podstawie art
    ...... i .... UKE nie jest wladny odpowiedziec i przekazuje sprawe do
    Ministerstwa" :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-05-04 17:43:37
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-05-04 o 15:11, Marek pisze:
    > hurtem
    >
    > a) trzeba przejąć całą pulę 1000 nr, czy każdy abonent w tej puli życzy
    > sobie przejść do tego samego opa? Niekoniecznie.
    >
    > b) Nie każdy op jest przygotowany na przyjęcie takiej puli.

    Tyle to ja mogę w domu przyjąć. Przecież na 1000 nr, to pudełeczko
    wielkości routerka WIFI może obsłużyć sygnalizację SS7 sygnalizując
    przekierowania. Ile potrzeba, 60 bajtów/numer? To wyjdzie 60kB na
    tysiąc. Te pudełka mają parę MB wolnego RAM-u.

    Pytanie tylko, jaki bym miał z tego zysk??? Bo za darmo bawić się nie będę.

  • 14. Data: 2017-05-05 17:51:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 May 2017 17:43:37 +0200, SnCu <t...@e...ca> wrote:
> [...]
    > przekierowania. Ile potrzeba, 60 bajtów/numer? To wyjdzie 60kB na
    > tysiąc. Te pudełka mają parę MB wolnego RAM-u.

    Problem.nie jest tylko.z przejęciem, ale tym, że każdy abonent w tej
    puli musi chcieć przejść do Ciebie.

    > Pytanie tylko, jaki bym miał z tego zysk??? Bo za darmo bawić się
    nie będę.

    10zl za nr/miesc? puls opłaty uke za blok, plus plan ciągłości
    działania, plus kapitał uwiarygadniający ów plan działania, plus
    inne bajery jakie wymaga uke od opa, któremu przydziela numerację.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2017-05-06 00:38:32
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-05-05 o 17:51, Marek pisze:

    > Problem.nie jest tylko.z przejęciem, ale tym, że każdy abonent w tej
    > puli musi chcieć przejść do Ciebie.

    Ale o czym innym była mowa. Chodzi o to, że upadający Hyperion "swoim"
    klientom wypowiada umowę i po sprawie. Problem jest z tymi, którzy numer
    z puli Hyperiona przeniosą do innego operatora. Bo jak wyłączą sprzęt
    Hyperiona, to przeniesienia przestaną działać.

    To ja mówię, że patrząc tylko od technicznej strony, mógłbym serwer
    przekierowań po Hyperionie utrzymywać we własnym domu. Tak więc to nie
    byłaby pełna "centrala telefoniczna" obsługująca ruch abonentów, tylko
    sama baza przekierowań. Tylko żeby mi się to opłacało :D

  • 16. Data: 2017-05-07 21:16:37
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu sobota, 6 maja 2017 00:38:40 UTC+2 użytkownik SnCu napisał:
> [...]
    > byłaby pełna "centrala telefoniczna" obsługująca ruch abonentów, tylko
    > sama baza przekierowań. Tylko żeby mi się to opłacało :D

    :))) żartowniś.
    Masz punkt sygnalizacyjny, przejdziesz testy WF-01-05?

    Przy obecnej PLI CBD już nawet w FNP przekierowanie, a w zasadzie
    odpytanie CBD w warstwie sygnalizacyjnej odbywa się (już) bez udziału dawcy,
    w tym wypadku Hyperiona, więc stawianie w domu czegokolwiek nie ma sensu :)
    UKE o tym dobrze wie i gra wariata (patrz j/w) zamiast "załatwiać" sprawę bez
    denerwowania potencjalnych klientów upadających firm.

    Ircys

    Ircys

  • 17. Data: 2017-05-07 21:56:19
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sun, 7 May 2017 12:16:37 -0700 (PDT)
    Ircys <i...@p...pl> wrote:

> [...]
    > UKE o tym dobrze wie i gra wariata (patrz j/w) zamiast "załatwiać" sprawę bez
    denerwowania potencjalnych klientów upadających firm.

    W Polsce funkcjonuje ACQ (All call query) ale czy nie wyłącznie dla numerów
    komórkowych? Jak jest ze stacjonarnymi?

    P.

  • 18. Data: 2017-05-07 22:38:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 21:56:19 +0200, Piotr C. napisał(a):

    denerwowania potencjalnych klientów upadających firm.

    > W Polsce funkcjonuje ACQ (All call query) ale czy nie wyłącznie dla numerów
    komórkowych? Jak jest ze stacjonarnymi?

    Mozna przenosic numery, wiec musi jakos funkcjonowac.
    (w praktyce - tak sobie, cuda sie zdarzaja).

    Miala byc centralna baza i ACQ, ale co jest, to nie wiem.

    J.

  • 19. Data: 2017-05-07 22:49:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 12:16:37 -0700 (PDT), Ircys napisał(a):

> [...]
    > UKE o tym dobrze wie i gra wariata (patrz j/w) zamiast "załatwiać" sprawę bez
    denerwowania potencjalnych klientów upadających firm.

    A jak z platnosciami za numery ?
    Moze UKE tak naprawde to sie martwi, kto zaplaci ...

    J.

  • 20. Data: 2017-05-08 08:24:21
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu niedziela, 7 maja 2017 21:56:38 UTC+2 użytkownik Piotr C. napisał:
    > On Sun, 7 May 2017 12:16:37 -0700 (PDT)
    denerwowania potencjalnych klientów upadających firm.

    > W Polsce funkcjonuje ACQ (All call query) ale czy nie wyłącznie dla numerów
    komórkowych? Jak jest ze stacjonarnymi?

    Też ACQ

    Ircys