  • 101. Data: 2020-01-20 10:57:11
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-20 o 10:44, Iguan_007 pisze:
    > mu kto ustala ceny w wieczornym szczycie.
    > Nic z niczego się nie bierze a wzrost cen z konwekcjonalnych elektrowni z czegoś
    wynika.

    > Wiec zignorujmy wycofanie wegla ze wzgledow ekonomicznych, zignorujmy wzrost cen na
    wegiel ze wzgledu na popyt w Indiach i Chinach. Zignorujmy export gazu do Japonii po
    tsunami. Obwinmy OZE! Choc oferuja najnizsze ceny. Ot, logika...

    A ty zignorujesz że OZE oferują ten tani prąd w porze dnia
    kiedy nikt go nie che.

    Pozdrawiam

  • 102. Data: 2020-01-20 10:59:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 10:47:52 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:

    > Tak, np z zamykania starych elektrowni.

    A to w sumie ciekawy argument- zZamykamy stare elektrownie żeby cena energii rosła?

  • 103. Data: 2020-01-20 11:01:07
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >A konieczność utrzymania mocy w gotowości jak OZE chwilowo zniknie to nic nie
    kosztuje czy tylko zapomniałeś wymienić?

    Nie, nie zapomnialem. Mowilismy o cenach. Konsumenta nic nie kosztuje jesli prywatny
    operator nie uruchomi drozszej elekrowni bo tansza oferuje prad. To raczej problem
    operatora rynku zeby utrzymac stabilnosc sieci - co, jak juz pisalem jest wyzwaniem.

  • 104. Data: 2020-01-20 11:02:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 03:47:49 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:
    > Taniej jest postawic elektrownie sloneczna niz weglowa. O paliwie i kosztach
    >oblugi nawet nie mowie.
    Głupie Niemce tego nie wiedza i uruchamiają właśnie kolejną węglowa;)

  • 105. Data: 2020-01-20 11:04:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 11:01:09 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:

> [...]
    problem operatora rynku zeby utrzymac stabilnosc sieci - co, jak juz >pisalem jest

    I ten operator tak to sobie automagicznie robi czy jednak coś to kosztuje?

  • 106. Data: 2020-01-20 11:06:14
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >I ten operator tak to sobie automagicznie robi czy jednak coś to kosztuje?
    Obecnie mamy za duzo taniej energii w ciagu dnia. Operator wylacza elektrownie ktore
    produkuja w szczycie PV

  • 107. Data: 2020-01-20 12:19:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Iguan_007 napisał:

    >I ten operator tak to sobie automagicznie robi czy jednak coś to
    >kosztuje?

    Zalezy od rynku.
    Ale na takim calkiem wolnym w pewnym momencie mowi "dosc doplacania -
    zaplacicie z gory, albo idzcie sie bujac".
    A za rogiem czeka Tesla ze swoimi bateriami :-)

    J.

  • 108. Data: 2020-01-20 12:20:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Iguan_007 napisał:

    >A to w sumie ciekawy argument- zZamykamy stare elektrownie żeby cena
    >energii rosła?

    Jesli stare nieekologiczne, to czemu nie ?

    J.

  • 109. Data: 2020-01-20 12:38:57
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >A za rogiem czeka Tesla ze swoimi bateriami :-)

    Masz racje JF - Tesla ze swoja 100MW bateria weszla na rynek zeby zarabiac na
    wychodzacych elektrowniach (wahaniach cen). I bardzo dobrze na tym wyszli w ubieglym
    roku

  • 110. Data: 2020-01-20 12:42:36
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >A ty zignorujesz że OZE oferują ten tani prąd w porze dnia
    kiedy nikt go nie che.

    Kwestia czasu. Tesla juz weszla. Teraz jest kilka projektow elektrowni
    szczytowo-pompowch dla ktorych niska cena w ciagu dnia jest zacheta. Pomijam, ze
    jeszcze 10-15 lat temu martwilismi sie wysokimu cenami i popytem w poludnie. Teraz
    ceny w poludnie sa blisko tych nocnych