  • 191. Data: 2020-01-24 13:46:22
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    promocje to dopiero beda :-)

    najciekawszy fragment, producenci nie sa w stanie wywiazac sie z limitow kwotowych
    (obowiazuje limit 95 gr/km) czyli teoretycznie sprzedajac wypasione 3,0 tdi vw musi
    sprzedac jedno zero-emisyjne e-auto inaczej dostaje po kieszeni, wiadomo ze klienci
    maja drogie i ulomne e-auta w dupie wiec vw potrzebuje:
    a) poparcia politykow aby zmienili prawo i przymusili ludkow do kupna
    b) wsparcia z pieniedzy podatnikow aby dolozyli sie do doplat

    https://www.bild.de/auto/auto-news/auto-news/zu-hohe
    r-co2-ausstoss-autoherstellern-drohen-milliardenstra
    fen-67499354.bild.html

  • 192. Data: 2020-01-26 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

> [...]
    >
    > https://www.bild.de/auto/auto-news/auto-news/zu-hohe
    r-co2-ausstoss-au
    > toherstellern-drohen-milliardenstrafen-67499354.bild

    Jest jeszcze trzecia droga - aczkolweik zdecydowanie najtrudniejsza do
    zrozumienia.
    Mianowicie przyjac do wiadomosci ze tren rozrastajacych sie samochodów z
    rozrastajacymi sie mocami, przyspieszeniami etc skutecznie zjada nam cały
    mozliwy zysk wynikajacy z postepu technologicznego.
    To sie nazywa bodaj zjawiskiem odbicia.

    Gdybysmy dzis jezdzili takimi samymi samochodami jak 30 lat temu (co do
    wielkosci, wagi etc) to auta paliłyby po 3-4 litry i emisje spadłyby o np
    30% w stosunku do tego co mamy dzis.

    No ale przeciez kazdy srednio inteligentny człowiek wie ze do jazdy do
    pracy i do biedry po bułki potrzeba conajmniej suva o mocy minimum
    170KM...

    BTW podobny efekt zauwazam u siebie w RTV AGD - co z tego ze urzadzenia
    maja A+++ skoro finały NBA z Jordanem, Barkleyem etc ogladałem na 14
    calowym TV a dzis to samo ogladam na 65 calach a zamiast posiadanej
    kiedys lodówki 1,4metra mam dzis duza zamrazarke plus dwumetrowa
    lodówke...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 193. Data: 2020-01-26 13:43:20
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-26 o 11:59, Budzik pisze:

> [...]
    >
    > Gdybysmy dzis jezdzili takimi samymi samochodami jak 30 lat temu (co do
    > wielkosci, wagi etc) to auta paliłyby po 3-4 litry i emisje spadłyby o np

    A przypadkiem nie paliłyby więcej?
    Masa się zwiększyła a to co zaoszczędzi nowoczesny silnik
    zeżrą dodatki takie jak klimatyzacja i "unowocześnienia" takie
    jak filtr cząsteczek czy katalizator.

    > No ale przeciez kazdy srednio inteligentny człowiek wie ze do jazdy do
    > pracy i do biedry po bułki potrzeba conajmniej suva o mocy minimum
    > 170KM...

    Każdy średnio inteligentny człowiek wie że typowego polaka nie stać
    na jeden samochód na dojazdy do pracy, drugi na wyjazdy rodzinne
    i trzeci na szaleństwa i czerpanie radości z jazdy.
    Więc taki nie średnio inteligentny pierdoli dyrdymały jak ty wyżej.

> [...]
    > calowym TV a dzis to samo ogladam na 65 calach a zamiast posiadanej
    > kiedys lodówki 1,4metra mam dzis duza zamrazarke plus dwumetrowa

    A ja u siebie nie zauważam. I nie tylko dlatego że NBA nie oglądam.
    Po prostu ludziom poniżej pewnego poziomu łatwo wmówić że największy
    telewizor to coś czego potrzebuje najbardziej. Mnie nie wmówili.

    Pozdrawiam

  • 194. Data: 2020-01-26 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@g...com ...

    > A przypadkiem nie paliłyby więcej?

    A dlaczego bardziej oszczedny i nowoczesniejszy silnik miałby palic
    wiecej?

    > Masa się zwiększyła a to co zaoszczędzi nowoczesny silnik
    > zeżrą dodatki takie jak klimatyzacja i "unowocześnienia" takie
    > jak filtr cząsteczek czy katalizator.

    Katalizator to nie jest zadna nowosc.
    Masa nie zwieksza sie zreszta dlatego ze dołozono filtr (bo to by było
    kilka kilogramów - zwieksza sie bo auta rosna...

> [...]
    > i trzeci na szaleństwa i czerpanie radości z jazdy.
    > Więc taki nie średnio inteligentny pierdoli dyrdymały jak ty wyżej.

    W ogole nas na to nie stac jako ludzi.
    Zwłaszcza na to czerpanie radosci z jazdy...
    Nie zrozum mnie zle - sam jezdze duzymi samochodami i zastanawiam sie jak
    to ogarnac. Ale widze bezsens kupowania auta ktore ma 200KM tylko po to
    zeby szybko do lidla skoczyc. I nie mow mi ze nie znasz wielu aut ktore
    słuza własnie do takich celów i mogłyby być o połowe mniejsze.

    > A ja u siebie nie zauważam. I nie tylko dlatego że NBA nie oglądam.
    > Po prostu ludziom poniżej pewnego poziomu łatwo wmówić że największy
    > telewizor to coś czego potrzebuje najbardziej. Mnie nie wmówili.

    ROTFL. Nie wiem kto ci co wmówił, nie wiem tez jak rozpatrywac twoja
    uwage o telewizorze w kontekscie tego co ktokolwiek potrzebuje
    NAJBARDZIEJ.
    Własciwie to nie mam pojecia co chciałes przez powyzsza wypowiedz
    przekazac i jak to sie ma do tego ze zuzywamy coraz wiecej energii.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 195. Data: 2020-01-26 15:53:23
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-26 13:43, RadoslawF wrote:

    > A ja u siebie nie zauważam. I nie tylko dlatego że NBA nie oglądam.
    > Po prostu ludziom poniżej pewnego poziomu łatwo wmówić że największy
    > telewizor to coś czego potrzebuje najbardziej. Mnie nie wmówili.

    Projektor? :-)

  • 196. Data: 2020-01-26 15:57:32
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-26 14:59, Budzik wrote:

> [...]
    > zeby szybko do lidla skoczyc. I nie mow mi ze nie znasz wielu aut ktore
    > słuza własnie do takich celów i mogłyby być o połowe mniejsze.

    Ale tych aut nie kupuje się by skoczyć do sklepu tylko Ty tak to
    przedstawiasz. Te auta kupuje się do wszystkiego. Dlatego takie są.
    Możesz sobie kupić np 3 samochody na różne okazje i wtedy będą one
    zoptymalizowane pod te okazje. Ale gdzie Ty je zaparkujesz? Gdzie
    schowasz przed złodziejami? Myślę, że coraz więcej osób dostrzega
    problem za dużego samochodu, ale co ma zrobić?! Twizy kupić?

  • 197. Data: 2020-01-26 16:13:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 26 Jan 2020 13:59:59 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > Masa nie zwieksza sie zreszta dlatego ze dołozono filtr (bo to by było
    > kilka kilogramów - zwieksza sie bo auta rosna...

    rosna, ale chyba nie az tak.
    Czy przypadkiem o te gwiazdki i crash testy nie chodzi ?

    > Nie zrozum mnie zle - sam jezdze duzymi samochodami i zastanawiam sie jak
    > to ogarnac.

    Moze miejsca parkingowe ogranicza dalszy wzrost.

    > Ale widze bezsens kupowania auta ktore ma 200KM tylko po to
    > zeby szybko do lidla skoczyc. I nie mow mi ze nie znasz wielu aut ktore
    > słuza własnie do takich celów i mogłyby być o połowe mniejsze.

    Tak wielu to znow nie, bo u nas jednak inna moda panowala.

    Ale ... czy takie auto az tak duzo pali jadac po bulki ?

> [...]
    > Własciwie to nie mam pojecia co chciałes przez powyzsza wypowiedz
    > przekazac i jak to sie ma do tego ze zuzywamy coraz wiecej energii.

    Co by nie mowic - telewizory rosna. Ale to chyba zasluga technologii -
    potrafimy zrobic duze i tanio.

    Z drugiej strony - taki 32" LCD troche maly. Bo z uwagi na proporcje
    ekranu - porownywalny z 21" kineskopem.
    Natomiast ... ubywa modeli 40". Widac sie nie oplacaja.

    J.

  • 198. Data: 2020-01-26 16:54:35
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-26 o 14:59, Budzik pisze:

    > A dlaczego bardziej oszczedny i nowoczesniejszy silnik miałby palic
    > wiecej?

    Bo auto ma większa niż 30 lat temu masę a silnik jest dławiony
    pro ekologicznymi przepisami w wyniku których jak poczytasz stronę
    producentów to jest częstym zjawiskiem że silnik po modernizacji
    ale w tej samej pojemności ma mnie koni mechanicznych.
    Za to więcej kosztuje. :-)

    > Katalizator to nie jest zadna nowosc.
    > Masa nie zwieksza sie zreszta dlatego ze dołozono filtr (bo to by było
    > kilka kilogramów - zwieksza sie bo auta rosna...

    Nie tylko dlatego że rosną, trzydzieści lat temu klimatyzacja
    była rzadkością, siłowniki do podnoszenia szyb też.
    Do tego boczne zabezpieczenia w drzwiach które są niczym innym
    jak kawałkami metalu. Jest tego trochę.

    > W ogole nas na to nie stac jako ludzi.

    Mnie faktycznie nie stać, moje ma tylko 150 koni.

    > Zwłaszcza na to czerpanie radosci z jazdy...

    Ale jak wyjadę z miasta i co chwilę nie staje na światłach to radość
    jednak jest.

> [...]
    > zeby szybko do lidla skoczyc. I nie mow mi ze nie znasz wielu aut ktore
    > słuza własnie do takich celów i mogłyby być o połowe mniejsze.

    Czyli ty masz auto 200koni i psioczysz na takich którzy śmieli
    sobie kupić auto mające 170koni. Nieładnie, bardzo nieładnie.
    Może ich stać a te konie to oni potrzebują jak już zawiozą
    rodzinę na działkę a sami jadą gdzieś poczerpać radość z szybkiej jazdy.

> [...]
    > Własciwie to nie mam pojecia co chciałes przez powyzsza wypowiedz
    > przekazac i jak to sie ma do tego ze zuzywamy coraz wiecej energii.

    Ty zużywasz, kupując cholera wie po co wielki telewizor jak i
    pisząc banialuki co inni robią źle mimo ze ty robisz tak samo.
    Więc faktycznie wygodniej ci będzie nie zrozumieć co ci zarzucam.

    Pozdrawiam

  • 200. Data: 2020-01-26 16:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > rosna, ale chyba nie az tak.
    > Czy przypadkiem o te gwiazdki i crash testy nie chodzi ?

    Waga pewnie tak. Ale wielkośc? Jakie to ma znaczenie ze dzis jakis c2
    jest wielkosci dawnego golfa?

    > Moze miejsca parkingowe ogranicza dalszy wzrost.

    Jeszcze tego nie zrobiły?

    > Tak wielu to znow nie, bo u nas jednak inna moda panowala.

    Nie musisz patrzec na problem w kontekscie Polski czy tak jak np Zenek -
    w kontekscie 5 ulic w Łodzi. Spojrz na to w kontekscie Ziemi.

    > Ale ... czy takie auto az tak duzo pali jadac po bulki ?

    Masz watpliwośc czy wiecej bedzie paliło auto wazace 2 tony czy takie
    ktore tylko polowe tego? Perpetuum mobile?

    > Co by nie mowic - telewizory rosna. Ale to chyba zasluga technologii
    > - potrafimy zrobic duze i tanio.

    No własnie o tym mowie.

    > Z drugiej strony - taki 32" LCD troche maly. Bo z uwagi na proporcje
    > ekranu - porownywalny z 21" kineskopem.
    > Natomiast ... ubywa modeli 40". Widac sie nie oplacaja.

    No i? Czytałes o czym pisałem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 199. Data: 2020-01-26 16:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

> [...]
    > schowasz przed złodziejami? Myślę, że coraz więcej osób dostrzega
    > problem za dużego samochodu, ale co ma zrobić?! Twizy kupić?

    Sprobuje jeszcze raz - znam od groma osób które kupuja auta w stylu
    wielkich suvów z mocnymi silnikami i nie robią nimi nic innego niz tylko
    po miescie przemieszczaja sie.
    nie jezdza nimi na wakacje bo na wakacje lataja, nie woza nimi pralki bo
    jak maja coś do przewiezienia to wołaja mnie na pomoc. Po prostu maja
    duze bo lubią. Pal licho Polska. Spojrz na amerykanów - oni maja pewnie
    3/4 rynku zbudowanego w ten sposób.

    Ale nawet argumentujac w ten sposób jak ty nie da sie logicznie
    wytłumaczyc koniecznosci posiadania auta ktore ma 200 czy 300 koni
    (oczywiście poza przyjemnoscia jazdy etc)

    Wyobrażmy sobie swiat gdzie kazdy jezdzi po miescie bulgoczacym v12
    wielkosci np merca G...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"