  • 91. Data: 2020-01-20 10:09:47
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >m większy udział OZE tym droższa energia jest dla Kowalskiego.

    Ceny energii spadaja ze wzgledu na OZE. Jesli nizsze ceny rynkowe w Twoim mniemaniu
    znacza wyzsze rachunki to juz nic nie poradze. Moje rachunki spadaja.

    Jeszcze raz - oferty OZE sa ponizej ofert np. gazu czy elektrowni
    szczytowo-pompowych. Ale czesto to te ostatnie ustalaja cene. Nie jestem wielkim
    ekologiem, ale nie widze powodu zeby znieksztalcac rzeczywistosc.
    I osobiscie wole te PV czy wiatraki zamiast doplacac do wydobycie wegla czy ponosic
    koszty zanieczyszczen.

  • 92. Data: 2020-01-20 10:12:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 09:24:29 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:
    lały?
    > Ceny na rachunku skladaja sie tylko w ~50% z cen gieldowych energii. Reszta >to
    koszty infrastruktury i obslugi.
    Ale chyba się zgodzisz że przeciętnego mieszkańca Australii to g...o obchodzi?
    Jego interesuje kwota na fakturze czy jak to tam się u Was nazywa.

  • 93. Data: 2020-01-20 10:19:49
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >Ale chyba się zgodzisz że przeciętnego mieszkańca Australii to g...o obchodzi?

    Jeszcze raz - po wycofywaniu elektrowni bazowych ceny byly wysokie, zwlaszcza w 2017
    (Hazelwood). Teraz wzrost OZE prowadzi do nizszych rachunkow. I mnie, jako
    przecietnego mieszkanca to jednak obchodzi. Obchodza mnie tez doplaty do wydobycia
    wegla czy zanieczyszczenia. Bo i to trzeba brac pod uwage.

  • 94. Data: 2020-01-20 10:22:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 10:09:49 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:

    > Ceny energii spadaja ze wzgledu na OZE. Jesli nizsze ceny rynkowe w Twoim mniemaniu
    znacza wyzsze rachunki to juz nic nie poradze. Moje rachunki spadaja.

    A tu bzdury pisza?
    https://www.cire.pl/item,148855,13,0,0,0,0,0,w-austr
    alii-energia-jest-tak-droga-ze-tej-zimy-ludzie-beda-
    umierac-z-zimna-twierdzi-australijski-parlamentarzys
    ta.html

    > Jeszcze raz - oferty OZE sa ponizej ofert np. gazu czy elektrowni
    szczytowo-pompowych.

    Tego nie neguję. W Polsce ponoć już też d blisko tego jest

    >Ale czesto to te ostatnie ustalaja cene.

    Ano właśnie. Ww końcu nasza dyskusja zaczyna spójna a być
    >Nie jestem wielkim ekologiem, ale nie widze powodu zeby znieksztalcac
    >rzeczywistosc.
    Rzeczywistość jest taka że OZE jest niby tańsze ale sumarycznie jednak potrzebne sa
    nieOZE żródła energi żeby system dizałał stabilnie. I na dzisiaj te nieOZE musza mieć
    w gotowości moc porównywalną z tym jakby OZE nie było. Bo z OZE jest że "pojawia sie
    i znika"

    > I osobiscie wole te PV czy wiatraki zamiast doplacac do wydobycie wegla >czy
    ponosic koszty zanieczyszczen.

    Ja w sumie tez tylko póki co ceny powyższego nie akceptuję.
    Niemcaszki chyba też skoro atomówki zamykają a elektrownię węglową otwieraj
    Kwestia czasu kiedy kopalnie węgla swoją nową otworzą czy u nas kupią.
    A u nas hejt na górnictwo;)

  • 95. Data: 2020-01-20 10:26:14
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >A tu bzdury pisza?
    Tak, bo ceny spadaja a nie rosna. Ponadto szczyt zimowy jest wieczorem- kiedy ceny sa
    ustalane przez konwencjonalne elektrownie. Wiec za wieczorne ceny mozesz winic ceny
    gazu.

  • 96. Data: 2020-01-20 10:36:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 10:26:16 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:
    > Tak, bo ceny spadaja a nie rosna. Ponadto szczyt zimowy jest wieczorem- >kiedy ceny
    sa ustalane przez konwencjonalne elektrownie. Wiec za wieczorne >ceny mozesz winic
    ceny gazu.

    Jeszcze raz: przeciętny mieszkaniec Australii jak myślę ma w nosie szukanie winnego
    wyższych rachunków i wisi mu kto ustala ceny w wieczornym szczycie.
    Nic z niczego się nie bierze a wzrost cen z konwekcjonalnych elektrowni z czegoś
    wynika.

  • 97. Data: 2020-01-20 10:44:19
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >Jeszcze raz: przeciętny mieszkaniec Australii jak myślę ma w nosie szukanie winnego
    wyższych rachunków i n
    mu kto ustala ceny w wieczornym szczycie.
    Nic z niczego się nie bierze a wzrost cen z konwekcjonalnych elektrowni z czegoś
    wynika.

    Wiec zignorujmy wycofanie wegla ze wzgledow ekonomicznych, zignorujmy wzrost cen na
    wegiel ze wzgledu na popyt w Indiach i Chinach. Zignorujmy export gazu do Japonii po
    tsunami. Obwinmy OZE! Choc oferuja najnizsze ceny. Ot, logika...

  • 98. Data: 2020-01-20 10:47:50
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >Nic z niczego się nie bierze a wzrost cen z konwekcjonalnych elektrowni z czegoś
    wynika.
    Tak, np z zamykania starych elektrowni. Ze wrostu cen eksportowanego wegla do Chin i
    Indii. Ze wzrostu cen gazu po tsunami w Japonii. Ale najlatwiej winic OZE choc
    oferuja najnizsze ceny. Ot logika...

  • 99. Data: 2020-01-20 10:53:50
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-20 o 03:47, Iguan_007 pisze:

    > Jak przestaną OZE faworyzować to przestanie być najtańsza
    > a stanie się niechciana.
    >
    > Nie powtarzaj bajek sprzed 10 lat tylko poswiec 10 minut na google. Taniej jest
    postawic elektrownie sloneczna niz weglowa. O paliwie i kosztach oblugi nawet nie
    mowie.

    Bzdety opowiadasz.
    W energetyce liczy się możliwość zapewnienia mocy przez całą dobę.
    Jak elektrownia słoneczna da radę to będzie taniej, przyjemniej
    i ekologicznie. Na razie elektrownie słoneczne tego nie potrafią.
    Tylko lokalne przepisy zmuszają dostawców energii do kupowania
    tej z elektrowni słonecznych.

    Pozdrawiam

  • 100. Data: 2020-01-20 10:56:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 10:47:52 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:

    > Tak, np z zamykania starych elektrowni. Ze wrostu cen eksportowanego wegla do Chin
    i Indii. Ze wzrostu cen gazu po tsunami w Japonii.

    A konieczność utrzymania mocy w gotowości jak OZE chwilowo zniknie to nic nie
    kosztuje czy tylko zapomniałeś wymienić?