  • 181. Data: 2020-01-22 10:01:39
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Kris,

    podalem ceny spot za ostatnie kilka lat (sprawdz na stronie AEMO czy sa prawdziwe).
    Podalem ceny kontraktow z gieldy (sprawdz na ASX energy czy prawdziwe). Zajmuje sie
    energetyka od 15 lat. Kieruje dzialem Energy Trading (ropa, gaz i elekrycznosc). Mam
    do czynienia zarowno z instrumentami finansowymi notowanymi na gieldzie/OTC jak i z
    rynkiem fizycznym energii. W portfolio mamy tez kilka elektrowni w roznych
    technologiach (tak, tez OZE). Stad wiem jakie sa ceny,kosztyi trendy. Jesli wiesz
    lepiej to juz nic nie poradze, opieraj sie na artykulach z netu.

  • 182. Data: 2020-01-22 10:07:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Stad wiem jakie sa ceny,kosztyi trendy. Jesli wiesz lepiej to juz nic
    >nie poradze, opieraj sie na artykulach z netu.

    Ale przecietny Australijczyk ma ceny nizsze czy wyzsze niz dawniej ?

    Jak to kolega mowil ... "jesli ten gaz z gazoportu taki tani, to czemu
    nie obnizą ceny dla mnie" :-)

    J.

  • 183. Data: 2020-01-22 10:14:19
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    JF,
    nizsze i dalsze spadki sa przewidywane. Winienie OZE z wzrosty do 2017 i
    ignorowanie eksportu i cen wegla/gazu to dobry temat do artykulow, ale nie daje
    obrazu rzeczywistosci

  • 184. Data: 2020-01-22 10:33:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 stycznia 2020 10:10:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Jak to kolega mowil ... "jesli ten gaz z gazoportu taki tani, to czemu
    > nie obnizą ceny dla mnie" :-)
    Jak nie obniżyli jak obniżyli"
    13tycznia PGNiG mnie poinformowało że od 01-01-2020 obniżają cenę gazu o 2,9%
    Stawki opłata abonamentowych itp bez zmian

  • 185. Data: 2020-01-22 10:54:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 stycznia 2020 10:01:41 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:
> [...]
    trendy. Jesli wiesz lepiej to juz nic nie poradze, >opieraj sie na artykulach z netu.

    Nie neguje Twojego doświadczenia wiedzy itp.
    Zauważ że nie pytałem o ceny kontraktów z giełdy itp tylko ciągle pytam o cenę dla
    przeciętnego mieszkańca
    Masz tak proste dane jak faktura mieszkańca z 2016/2017 roku i 2019/2020 roku?

  • 186. Data: 2020-01-22 11:37:45
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Kris,

    Nie trzymam faktur bo dostaje elektroniczne. Ale spadki zaobserwowalismy nie tylko w
    koszcie hurtowym, ale tez w kosztach sieci i kosztach ekologicznych("whole supply
    chain").

    Ten trend jest przewidywany na kilka kolejych lat:
    "Overall residential electricity prices out to 2022 are estimated to continue
    (PODKRSLENIE MOJE) falling on the back of increasing supplies of generation in the
    electricity market and lower regulated prices for networks."

    https://www.aemc.gov.au/sites/default/files/2019-12/
    National%20fact%20pack%20-%202019%20Residential%20El
    ectricity%20Price%20Trends.pdf

  • 187. Data: 2020-01-22 11:50:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 stycznia 2020 11:37:47 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:

> [...]
    (PODKRSLENIE MOJE) falling on the back of increasing supplies of generation in the
    electricity market and lower regulated prices for networks."

    Mam wrażenie że za wysoko siedzisz i za szeroko widzisz.
    I nie odbieraj tego proszę jako złośliwość
    To jak z cenami żywności u nas- władza oraz tv PIS twierdza ze żywność tanieje a moja
    mama i żona twierdza że wg paragonów drożeje.
    A z energią to u nas odwrotnie, zresztą chyba uczestniczyłeś w tych dyskusjach-
    poniektórzy twierdza ze w ostatnich latach drożała ale faktury z lat ubiegłych i z
    końca 2019roku pokazują coś innego- przez 10lat praktycznie cena 1kWh była stała

  • 188. Data: 2020-01-22 16:11:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Mówię o domowych ładowarkach DC.

    Na dziś koszt kilkudziesięciu tys zł.
    Czyli sens ekonomiczny żaden.

    > Kasa nie jest wcale taka duża przy mocach, o których ja mówię.

    Skoro na AC są w stanie przyjąć tylko kilka razy mniej prądu, a DC
    kosztuje kilkanaście razy więcej, to jednak jest duża.
    Np. Zoe potrafi się ładować do 44 kW z AC, więc da się.

  • 189. Data: 2020-01-22 16:58:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-22 o 09:15, Kris pisze:

    > To "trochę ponad 30 metrów " to ok 70m.
    > Czyli Twoje 30m + "trochę=70m" i mamy 100metrów różnicy poziomów.
    >
    > https://odkryjpomorze.pl/pokaz_obiekt-2313-Elektrown
    ia_szczytowo_pompowa_Zarnowiec.html

    Zadziwiające. Widocznie źle zapamiętałem. Drugie zaskoczenie - że to
    największa tego typu elektrownia w Polsce.

    --
    MN

  • 190. Data: 2020-01-22 21:39:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    [...]

    > Na dziś koszt kilkudziesięciu tys zł.
    > Czyli sens ekonomiczny żaden.

    Patrz podkreślone.

    > Skoro na AC są w stanie przyjąć tylko kilka razy mniej prądu, a DC
    > kosztuje kilkanaście razy więcej, to jednak jest duża.

    Kosztuje, bo jest w okresie niemowlęcym. Kosztują, bo AC to licznik,
    styczniki i prymitywna logika a DC to wyższa szkoła jazdy.

    > Np. Zoe potrafi się ładować do 44 kW z AC, więc da się.

    Jasne - pakując ładowarkę DC (akumulatory potrzebuję DC a nie AC) do
    środka samochodu. Gdzie z oczywistych powodów musi być jeszcze droższa
    od zewnętrznej.

    --
    Best regards,
    RoMan