  • 81. Data: 2020-01-20 07:40:06
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >Podawałem linki do różnych poważnych artykułów.
    Mam wrażenie, że cały czas padają te same argumenty i kręcę się w kółko.

    Tyle, ze to tyle sa argumenty a fakty. Ja akurat jestem z tym zwiazany zawodowo, ale
    nawet jesli nie masz bezposredniego kontaktu z cenami i kontraktami to koszty
    produkcji sa szacowane np. przez Lazard (https://www.lazard.com/perspective/lcoe2019)
    czy Bloomberg (poszukaj 'Bloomberg New Energy Outlook').
    Nawet jesli patrzysz na niedotowane porownianie, solar jest tanszy.

    W Australijskim Qeensland (gdzie boom na OZE, glownie solar, jest ogromny), srednia
    cena za energie w 2017 wyniosla $102/MWh, w 2019 ponizej $72/MWh a teraz kontrakty
    futures na gieldzie na rok 2021 mozna juz kupic za $55.20/MWh.

    https://www.forbes.com/sites/energyinnovation/2018/1
    2/03/plunging-prices-mean-building-new-renewable-ene
    rgy-is-cheaper-than-running-existing-coal/#2d52e5493
    1f3

    https://www.aemc.gov.au/news-centre/economists-corne
    r/glimpses-new-market-dynamic-queensland

  • 82. Data: 2020-01-20 08:42:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 21:25:38 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:
    > Nie wprowadzaja nic takiego. Wrecz przeciwnie, mamy doplaty do baterii, okolo $5000
    doplaty stanowej, $1000 od dostwcy energii.
    Pierwszy z brzegu link
    https://www.gramwzielone.pl/trendy/25495/zakaz-monta
    zu-magazynow-energii-w-domach-w-australii

  • 83. Data: 2020-01-20 08:45:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 21:32:04 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:

    > Jesli podajesz jako przyklad Australie, to jest dokladnie odwrotnie. Cena w >ciagu
    dnia jest niska, do tego stopnia, ze mielismy ujemne ceny w ciagu dnia, >kiedy
    elektrownie sloneczne generuj energie. Problem jest taki, ze tradycyjne >elektrownie
    nie sa w stanie z tym konkurowac i albo sa zamykane, albo >podnosza ceny wieczorem.
    Stad wysokie ceny energii wieczorem.

    To wytłumacz czemu ceny energii tam u Was wciąż rosną?

  • 84. Data: 2020-01-20 08:51:47
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >Pierwszy z brzegu link
    bzdura. Wejdz strone jakiegos dostawcy i zamow sobie baterie. Nie ma zadnego, ani
    obecnego ani proponowanego zakazu. Sa za to rzadowe doplaty do baterii

  • 85. Data: 2020-01-20 08:52:57
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >To wytłumacz czemu ceny energii tam u Was wciąż rosną?
    Nie przeczytales co napisalem wyzej?

  • 86. Data: 2020-01-20 08:59:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 08:52:59 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:
    > Nie przeczytales co napisalem wyzej?

    Co napisałeś przeczytałem ale jednak ceny energii u Was rosną
    I będą rosły wszędzie tam gdzie udział OZE się zwiększa.
    Póki co nie ma szans aby było inaczej

  • 87. Data: 2020-01-20 09:02:42
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >Co napisałeś przeczytałem ale jednak ceny energii u Was rosną

    Najwyrazniej jednak nie przeczytales
    > Ibędą rosły wszędzie tam gdzie udział OZE się zwiększa.
    Póki co nie ma szans aby było inaczej

    Czego nie rozumiesz w fakcie, ze ofety OZE sa duzo ponizej cen pozostalych
    elektrowni?

  • 88. Data: 2020-01-20 09:12:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 09:02:44 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:

    > Najwyrazniej jednak nie przeczytales
    > Póki co nie ma szans aby było inaczej
    >
    > Czego nie rozumiesz w fakcie, ze ofety OZE sa duzo ponizej cen pozostalych
    elektrowni?

    Pytanie moje było proste
    Ale jeszcze raz
    Czy ceny energii u Was dla przeciętnego Kowalskiego((niech będzie) wzrosły odkąd
    zwiększa się udział OZE czy zmalały?
    Może zerknij w rachunki za energię Swojego gospodarstwa domowego to będzie łatwiej
    Tobie odpowiedzieć

  • 89. Data: 2020-01-20 09:24:27
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >Czy ceny energii u Was dla przeciętnego Kowalskiego((niech będzie) wzrosły odkąd
    zwiększa się udział OZE czy zmalały?
    Ceny na rachunku skladaja sie tylko w ~50% z cen gieldowych energii. Reszta to koszty
    infrastruktury i obslugi. Ostatnio moj rachunek spadl. Ceny gieldowe energii spadaja
    od 2017, tak napisalem wyzej.

    Oferty OZE sa od -$1000 do $0/MWh w ciagu dnia. Poniewaz ceny sa ustalane na
    podstawie krancowej oferty elektrowni mozesz miec 100MW zaoferowane za -$1000 (tak,
    ujemne) od OZE i 1MW za $100 od elektrowni gazowej. Przy popycie 101MW cena gieldowa
    bedzie wynosila $100 dla wszystkich. Ale to nie oferta OZE jest temu winna. Winne
    jest szybkie wycofywanie pozostalych elektrowni. Niezaleznie jakie artykuly czytasz i
    jak sobiebto interpretujesz, oferowanie darmowej energii nie moze podnosic cen.

  • 90. Data: 2020-01-20 10:02:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 09:24:29 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:

> [...]
    i jak sobiebto interpretujesz, oferowanie >darmowej energii nie moze podnosic cen.

    Ja o niebie Ty o chlebie
    Ale widzę dyskusja idzie ku dobremu
    Jeszcze raz.
    Im większy udział OZE tym droższa energia jest dla Kowalskiego. SUMARYCZNIE nie tylko
    cena z OZE
    I o tym piszę. A dlaczego to zapewne wiesz.
    No i u Was trochę inne warunki dla FV np
    A w Polsce na dzisiaj FV to łapanie jeleni
    4-5tys zł za kWp. Czyli zwrot po ok 10 latach
    I to przy założeniu ze przy prosumencie politycy nie zaczną kombinacji