  • 21. Data: 2019-05-20 21:53:44
    Temat: Re: Ile kilometrów dziennie najwiecej..
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-20 16:24, glumek wrote:
    > pytam bo jutro mam zrobic trase 1100 km...sam

    Zaplanuj odpoczynki

  • 22. Data: 2019-05-20 22:39:14
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Myjk" wrote in message news:ozsdf3s6dqtf$.dlg@myjk.org...

    > Nie wiem jak to zrozumieć, nawet jeśli ktoś "lubi jeździć". Przecież to
    > jest zwyczajna mordęga. Jedyne co mi przychodzi do głowy, że ktoś się boi
    > latać samolotem i dlatego "lubi" jeździć samochodem. I o ile jeszcze
    > zrozumiem jakieś lokalne drogi typu Bułgaria czy Chorwacja, ale nie
    >autostrada na zasięg.

    Wszystko zależy od okoliczności. Nie zawsze się jedzie na wakacje. Mi się
    zdarzają szkolenia we Frankfurcie (a/M, 1100km) trwające 3-4 tygodnie
    (chociaż zawsze się staram znaleźć ciekawsze miejsca). Wtedy wolę pojechać
    samochodem, nie przejmować się bagażem i móc zrobić sobie dalsze wycieczki w
    weekendy (czasem rodzina przylatuje). Bo po prawie roku szkoleń (w sumie)
    Frankfurt jako taki jest mało interesujący ;-P
    Ale kilkanaście lat temu to trasa Frankfurt- Wwa to był wyczyn, jak jechałem
    tak ostatnim razem świeżo po wybudowaniu A2 do Warszawy - droga powrotna
    zajęła mi 8,5h (Vmax+10). Z tempomatem to naprawdę nie był duży wysiłek.
    Swego czasu zdarzył mi się kurs do Paryża po rzeczy córki (zgromadzone w
    czasie rocznego pobytu). Ale to już nie było na raz i powiązane ze
    zwiedzaniem 'po drodze'. Ale ogólnie - zgadzam sie z przedmówcą, że samolot
    + wynajęty samochód na miejscu.

    --
    Axel

  • 23. Data: 2019-05-21 02:40:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-20, glumek <g...@g...com> wrote:
    > Pytanie z ciekawosci, ile najwiecej kilometrów dziennie przejechaliscie ?

    Kiedyś (przedunijnie) robiłem dość regularnie (raz na pare miesięcy)
    trasę Holandia - Polska, ca 1000km. Wyjazd koło 20:00. Niemcy po
    autostradach, w Polsce mordęga. Nie wiem czy teraz bym się na coś
    takiego zdecydował, ale też drogi są już inne więc kto wie.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2019-05-21 04:04:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "glumek" <g...@g...com> wrote in message
    > Pytanie z ciekawosci, ile najwiecej kilometrów dziennie przejechaliscie ?

    Trzy długie trasy zrobiłem w życiu. W sensie - bez spania po drodze.
    Raz Kraków do lotnisko w Berlinie około 600km.
    Potem Keystone, Colorado do Chicago. Ponad 1000 mi (1600km).
    Teraz niedawno Chicago do Niagara Falls, Kanada 525 mi (845km).

  • 25. Data: 2019-05-21 04:07:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
> [...]
    > latać samolotem i dlatego "lubi" jeździć samochodem. I o ile jeszcze
    > zrozumiem jakieś lokalne drogi typu Bułgaria czy Chorwacja, ale nie

    Nie tylko o "boi się latać" samolotem tylko też o koszty chodzi.
    Zapakujesz 3-4 osoby do samochodu i jedziesz na narty z Chicago
    do Kolorado to zamiast 4 biletów lotniczych i wynajmu auta na
    miejscu masz tylko koszty jednego noclegu i benzyna po drodze.

  • 26. Data: 2019-05-21 04:17:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-21, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > do Kolorado to zamiast 4 biletów lotniczych i wynajmu auta na
    > miejscu masz tylko koszty jednego noclegu i benzyna po drodze.

    A jak wliczysz w koszty ekwiwalent płacowy 1-2 dni urlopu?

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2019-05-21 04:23:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> wrote in message

    > A jak wliczysz w koszty ekwiwalent płacowy 1-2 dni urlopu?

    Jak żona nie pracuje i 2 dzieci na wakacjach to się i tak czasem opłaci.
    Każdy sobie decyduje według swoich kryteriów - ja np. jeżdzę sam
    ostatnio na narty, więc dla mnie żadna to oszczędność - wolę latać.
    Ale kolega jechał z żoną i dwójką dzieciaków i tak mi wytłumaczył.

  • 28. Data: 2019-05-21 04:26:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Każdy sobie decyduje według swoich kryteriów - ja np. jeżdzę sam
    > ostatnio na narty, więc dla mnie żadna to oszczędność - wolę latać.

    ...zwłaszcza że samolotem to niewielka różnica czy lecę do Denver
    z Chicago czy 45 minut dłużej do Calgary czy 1:30 dłużej do Vancouver.
    Często dłuższy/droższy lot do Kanady się mi lepiej kalkuluje bo i śnieg
    lepszy w Kanadzie i wszystko tańsze już na miejscu niż w Kolorado.
    A on się już z Chicago do Vancouver autkiem nie pyknie, prawda?
    Ale namów tu człowieka na 4 bilety lotnicze Chicago-Vancouver po $550.

  • 29. Data: 2019-05-21 05:05:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-21, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > A on się już z Chicago do Vancouver autkiem nie pyknie, prawda?
    > Ale namów tu człowieka na 4 bilety lotnicze Chicago-Vancouver po $550.

    Jasne, że są sytuacje gdzie się bardziej opłaca, tym bardziej, że
    człowiek tez kupe czasu marnuje na lotniskach i dojazdach na lotniska,
    ale tez ludzie mają tendencje do zapominania, że taki dzień urlopu to są
    często bardzo konkretne pieniądze. U mnie, przy 2ch pracujących osobach
    już robi. W moim przypadku (Azja Pd-Wsch) nie ma bata abym się
    wybrał 1-1.5k km samochodem przy cenach za takie połączenia regularną
    linia często w granicach $150-250 USD.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2019-05-21 07:32:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 May 2019 20:39:46 +0200, J.F.

    > Jak lubi, to jest przyjemnosc :-)

    Ale kto lubi nie spać przez 20h? Przecież aby to wytrzymać to trzeba się w
    opór szprycować. Wiem, bo waliłem na raz 1900km.

    > zamow taksowke, dojedz na lotnisko

    Szwagra mam!

    > godzine czy dwie przed odlotem, poczekaj na spozniony samolot,
    > potem dojedz do celu - to jest mordega :-)

    Jak się nie kieruje to nie jest żadna mordęga. Zresztą pomimo czekania na
    lotnisku i tak 2-3x szybciej się dociera do celu. Komfort jest
    nieporównywalny, a czasem jest i taniej niż samochodem -- tak jakiś czas
    temu dotarłem do Włoch. W dwie storny 2 osoby z bagażem dodatkowym za 600
    zł plus riksza na miejscu 60 zł (w dwie strony).

    > Wiec do tych ~1200 km wole samochod.

    Ja też się kulam samochodem do Włoch/Austrii (bo czarterów w zimie mało).
    Ale nie będę kłamaćże jest to przyjemne.

    > Duzo jeszcze zalezy gdzie jedziesz,
    > co zamierzasz robic, jaki bagaz i ile osob.
    > Do samolotu np roweru nie wezmiesz.

    Narty się weźmie. :P

    > ale 1000 km lokalnymi drogami, to faktycznie mordega :-)

    Ale za to można pozwiedzać, oglądać widoczki i wtedy można powiedzieć że to
    jakaś przyjemność... :P

    --
    Pozdor
    Myjk