  • 41. Data: 2012-06-16 22:13:50
    Temat: Re: Ile mocy mogę podłaczyć na fazę?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.06.2012 20:43, Feromon pisze:

    > Znajomy miał dawno temu fabryczkę makaronu. Bezpieczniki 3 x 100A.
    > Fabryczka się zamknęła i obiekt był nieczynny. Zużycie prądu zero.
    > Któregoś dnia zaczęły przychodzić faktury ponad 100 zł miesięcznie.
    > ZA MOC ZAMÓWIONĄ!
    >
    > Taki kraj...

    Jaki kraj? Normalny biznes!

  • 42. Data: 2012-06-17 00:00:54
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4fdce8fe$1@news.home.net.pl...

    > Jaki kraj? Normalny biznes!

    Biznes od (prawie) monopolisty...
    Porównując do telefonów... gdyby był jeden GSM i jeden stacjonarny, to z
    pewnoścą minuta bya by po 2-3 PLN minimum bez ulg...

    Nie mówię, że płacić za prąd nie należy... tylko rozbijanie tego na
    pierdylion składników stwarza pole do nadużyć... A okazja czyni... znamy to
    przysłowie...

  • 43. Data: 2012-06-17 03:15:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Dostał trzy fazy, nieprawdaż?
    >
    > Do niedawna na pojedynczej fazie dawali max. 25A

    > Tylko 3-żylowy? Na pewno?

    Jak się dowiadywałem o możliwości zwiększenia przydziału dostałem ogólną
    informację z której wynika że przy jednofazowej instalacji można
    zwiększyć maksymalnie do 9kW czyli prawie 40A, jaki to wychodzi
    bezpiecznik z szeregu? Chyba jest 40A bo nie pamiętam.

  • 44. Data: 2012-06-17 18:12:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.06.2012 00:00, Anerys pisze:

    > Biznes od (prawie) monopolisty...

    Jakiego monopolisty? Energię możesz sobie kupować u kogo chcesz!

    > Porównując do telefonów... gdyby był jeden GSM i jeden stacjonarny, to z
    > pewnoścą minuta bya by po 2-3 PLN minimum bez ulg...

    Ale dostawców energii jest mnóstwo.

    > Nie mówię, że płacić za prąd nie należy... tylko rozbijanie tego na
    > pierdylion składników stwarza pole do nadużyć...

    A uważasz, że wrzucanie wszystkich składników do jednej sumy i
    nieujawnianie składników nie stwarza pola do nadużyć?

    Tak to przynajmniej wiesz, ile płacisz "przewoźnikowi" za dostarczenie
    prądu tudzież gotowość jego dostarczenia w określonej ilości, ile
    płacisz producentowi za wyprodukowanie, a ile płacisz za jakieś inne
    dodatki.

    W czym masz problem? W dodawaniu?

  • 45. Data: 2012-06-17 19:56:03
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4fde0206$1@news.home.net.pl...

    > Jakiego monopolisty? Energię możesz sobie kupować u kogo chcesz!

    Kupować - a i owszem. Tylko, że to pośrednik, bo kable te same.

    > Ale dostawców energii jest mnóstwo.

    Znaczy, własne kable, własne linie przesyłowe i dowolnie się między nimi
    przełączać? Np. sa od Enei, a sąsiad od RWE, a drugi od jeszcze innego, z
    ich wlasnych kabli...? Chyba nie...

    > A uważasz, że wrzucanie wszystkich składników do jednej sumy i
    > nieujawnianie składników nie stwarza pola do nadużyć?

    kto chce psa uderzyć... Tylko wiesz, intrygują mnie pozycje typu "składnik
    stały opłaty zmiennej" i "składnik zmienny opłaty stałej". Ja chcę
    konkretnie, OD DOSTAWCY wiedzieć, co się na tę opłatę składa i dlaczego jej
    kalkulacja, jesli dana część kosztów jest zmienna, wpływa na końcową opłatę
    tak, a nie inaczej?

    > Tak to przynajmniej wiesz, ile płacisz "przewoźnikowi" za dostarczenie
    > prądu tudzież gotowość jego dostarczenia w określonej ilości, ile

    To niech nie będzie taki enigmatyczny, tylko rozpisze "obywatelu! Jesli
    placisz sto złotych za >>popierdne<<, czy jak to się nazywa, to wiedz, że w
    tym zawiera sie 16.70 na odmalowanie budynku elektrowni, 21.20 na odsyfianie
    złącz z gó^h^huana, kolejne 37.90 idzie na utrzymanie rozdzielni, coby mieć
    części za co wymieniać, jak stycznik, czy rozłącznik padnie, 14.20 pójdzie
    np. na utrzymanie informatyki, 8.92 na logistykę, zyla na fundusz
    pracowniczy i wczasowy, a 10 groszy na auto dla Prezesa, a 2 grosze, które
    ze stówki zostały, na dziwk^Wpanienki dla kierownictwa. Dobra, załóżmy, że
    rozliczyłem "składniki". To na co idzie konkretnie, opłata za sam prąd?

    > płacisz producentowi za wyprodukowanie, a ile płacisz za jakieś inne
    > dodatki.

    Skoro za wyprodukowanie płacę w składnikach, to znów - co opłacam,
    uiszczając za zużytą energię?

    > W czym masz problem? W dodawaniu?

    Nie, nie mam, dodać, pomnożyć, podzielić, spierwiastkować, zlogarytmować,
    podnieść do potęgi, obliczyć trygonometrycznie, etc, to sobie poradzę, jeśli
    czegoś bezpośrednio nie będę wiedział, to sobie znajdę stosowne wzory w
    necie, może nawet statystycznie sobie to przeliczę, z odchyleniem
    średniokwadratowym włącznie...
    Po prostu, chcę w nie budzący wątpliwości sposób wiedzieć, czemu dany
    składnik siedzi tu, a nie wąsiedniej rubryczce...? ITD...
    A może firma się walnęła rachunku, licząc mi za mało, a ja chcę być
    stuprocentowo uczciwy i dopłacić nienaliczoną różnicę? Bez możliwości
    dokładnrgo rozkminienia co gdzie leży, nie będę mógł być stuprocentowo
    uczciwym obywatelem... :) A moze taką mam ciekawość? Tobie mogę powiedzieć -
    to drugie - ale chciałbym, aby firma umożliwiła mi niezakócone rozeznanie za
    co i jak, konkretnie, płacę. I - żeby nie komplikowała zanadto.
    W przeciwnym razie oczekuję od Tepsy, czy innego, że mi rozpisze "za linie
    przesyłowe", "za kabel 1 klasy", za kabel 2 klasy", za przełącznice, za
    łącznice (element komutacyjny centrali, znaczy się), także na pierdylion
    składników...

  • 46. Data: 2012-06-18 00:45:19
    Od: "bhk" <bogdan.kot@usun_to.onet.eu>

    >Ciekawy jestem po co tutaj pisałeś skoro nie masz zielonego pojęcia o tym
    >temacie. I w Polsce i Francji i innych krajach UE nie może do licznika
    >dochodzić ileś tam x 1,5mm2. Kumasz. NIE MOŻE. Podłączenie licznika od
    >strony
    >zasilania zbyt cienkim przewodem to natychmiastowe cofnięcie uprawnień dla
    >tego co podłączał. Amen.

    A można wiedzieć tak czysto informacyjnie gdzie to jest zapisane.
    U siostry niedawno (mieszkanie w bloku) jeden matoł chciał podłączyć licznik
    3 x 2,5mm2
    Wcześniej było 2 x 4mm2, ale aluminium i idiota chciał dać 2,5 CU.
    Kazałem jej się kłócić i ostatecznie podłączyli 3 x 4mm2 CU, tylko zaczęli
    marudzić, że mogą jej za to dodatkowo policzyć.
    Dlatego też chętnie dowiedziałbym się jakie teraz są normy i przepisy w tym
    zakresie.

    BK

  • 47. Data: 2012-06-18 00:58:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bhk,

    Monday, June 18, 2012, 12:45:19 AM, you wrote:

> [...]
    > marudzić, że mogą jej za to dodatkowo policzyć.
    > Dlatego też chętnie dowiedziałbym się jakie teraz są normy i przepisy w tym

    Normy i przepisy są dla znawców. Dla szarego obywatela liczy się
    widzimisię wydającego warunki.

    Ciekawostka a propos 1.5mm^2 - mam wymienioną w mieszkaniu całą
    instalację. Wszysto dociągnięte do nowej podstawy pod licznik a
    stamtąd do starego licznika. Nie mogę się doprosić o to, zeby przy
    okazji wymiany licznika czy przeglądu wymienić kilkadziesiąt cm
    starego poniemieckiego przewodu od licznika do wyjścia.
    Przewód miedziany, cynowany 1.5mm^2 w bawełnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2012-06-18 14:31:21
    Od: "Bogdan Kot" <b...@U...onet.eu>

> [...]
    > starego poniemieckiego przewodu od licznika do wyjścia.
    > Przewód miedziany, cynowany 1.5mm^2 w bawełnie.

    Problem w tym, że w Polsce, żeby nie dać się okraść człowiek musi być
    wszechstronny
    i lepiej wykształcony od tzw. znawców dla których te przepisy powinny być
    święte.
    Pytałem o przepisy, żeby siostra w razie czego miała się na co powołać jakby
    ktoś
    postanowił ją próbować obciążyć za to, że uparła się na te 4mm2.

    BK

  • 49. Data: 2012-06-23 17:30:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.06.2012 19:56, Anerys pisze:

    > Kupować - a i owszem. Tylko, że to pośrednik, bo kable te same.

    Cóż, zawsze możesz zainwestować i zbudować własną infrastrukturę.

    > Znaczy, własne kable, własne linie przesyłowe i dowolnie się między nimi
    > przełączać? Np. sa od Enei, a sąsiad od RWE, a drugi od jeszcze innego,
    > z ich wlasnych kabli...? Chyba nie...

    Tak jak i na całym świecie.

> [...]
    > chcę konkretnie, OD DOSTAWCY wiedzieć, co się na tę opłatę składa i
    > dlaczego jej kalkulacja, jesli dana część kosztów jest zmienna, wpływa

    Chwyć za telefon, zadzwoń do biura obsługi klienta i się dowiedz.

    > To niech nie będzie taki enigmatyczny, tylko rozpisze "obywatelu! Jesli
    > placisz sto złotych za >>popierdne<<, czy jak to się nazywa, to wiedz,
    > że w tym zawiera sie 16.70 na odmalowanie budynku elektrowni, 21.20 na

    [ciach]

    Druga pochodna ci się zeruje...

    [ciach]

    > Skoro za wyprodukowanie płacę w składnikach, to znów - co opłacam,
    > uiszczając za zużytą energię?

    Telefon -> BOK -> zadane pytania. Próbowałeś?

    [ciach reszta marudzenia]

  • 50. Data: 2019-06-15 16:44:24
    Od: n...@g...com

    W dniu czwartek, 14 czerwca 2012 23:52:31 UTC+2 użytkownik marianek napisał:
    > Przepraszam, że tutaj ale nie ma pl.misc.elektryka więc pozwoliłem sobie
    > tutaj.
    > Dostałem przydział mocy od zakłady energetycznego 5kW prądu trójfazowego.
    > W umowie nie znalazłem odpowiedzi, więc spytam czy owe 5kW dotyczy
    > zsumowanej mocy z 3 faz czy mogę wykorzystać 5kW na jednej fazie nie
    > obciażając
    > w tym samym czasie 2 pozostałych? Zabezpieczenie przedlicznikowe to 10A.
    > Inaczej mówiąc
    > mogę podłaczyć do gniazdka 230V urządzeie o mocy 4,5kW czy 5kW/3?

    Nalezy zastosować zabezpieczenie 16A i wyłącznik różnicowo -pradowy 25A