  • 51. Data: 2019-06-15 20:01:54
    Temat: Re: Ile mocy mogę podłaczyć na fazę?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-15 o 16:44, n...@g...com pisze:

    > Nalezy zastosować zabezpieczenie 16A i wyłącznik różnicowo -pradowy 25A

    Myślę że po 7 latach i prawie 1 dniu od napisania posta dał sobie rady

    --
    Irokez

  • 52. Data: 2019-06-15 22:19:17
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-06-15 20:01, Irokez wrote:

    > Myślę że po 7 latach i prawie 1 dniu od napisania posta dał sobie rady

    chociaz, nie wiadomo, czy nadal nie zastanawia sie nad tym wylacznikiem 25A?

  • 53. Data: 2019-06-16 22:31:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 15 Jun 2019 07:44:24 -0700 (PDT), n...@g...com wrote:
    > Nalezy zastosować zabezpieczenie 16A i wyłącznik ró?
    > ?nicowo -pradowy 25A

    To nie jest odpowiedź na pytanie jakie zadał....

    --
    Marek

  • 54. Data: 2019-06-19 09:24:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > To nie jest odpowiedź na pytanie jakie zadał....

    A zadał bardzo dziwne. 5kW limitu na trzech fazach? Że co?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 55. Data: 2019-06-19 09:55:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Jun 2019 09:24:59 +0200, Piotr Wyderski
    > A zadał bardzo dziwne. 5kW limitu na trzech fazach? Że co?

    W internetach jest to najczęściej zadawane pytanie dotyczące
    trójfazówki. W przypadku określenia mocy trójfazowej wzbudza w
    internautykach największą wątpliwość to co owa moc oznacza, tj. czy
    w tym przypadku można obciążyć 5 kW tylko jedną fazę w jednym
    czasie, czy sumaryczna moc na wszystkich fazach nie może przekroczyć
    5, czy na jedną fazę może być max 5 ale sumarycznie może być 15.

    --
    Marek

  • 56. Data: 2019-06-19 10:03:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > W internetach jest to najczęściej zadawane pytanie dotyczące
    > trójfazówki.

    Jasne, tylko 5kW to był standardowy limit na mieszkanie w bloku w PRL.
    Ludzie płyt indukcyjnych itp. sprzętów nie mieli. Przy 5kW na trzy fazy
    to sobie nawet nie podłączy czajnika. Jeśli ktoś potrafi sprzedać
    klientowi umowę z zapisem 5kW@3F, to Bernie Madoff może mu czyścić buty.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 57. Data: 2019-06-19 12:49:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Jun 2019 10:03:53 +0200, Piotr Wyderski
> [...]
    > fazy
    > to sobie nawet nie podłączy czajnika. Jeśli ktoś potrafi sprzedać

    Zdajesz sobie sprawę, że laik nadal po Twojej odpowiedzi nie wie jak
    z tą mocą jest?
    5kW na każdej fazie czyli 15kW łącznie czy 5kW łącznie? :)

    --
    Marek

  • 58. Data: 2019-06-23 15:04:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Jun 2019 10:03:53 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Jasne, tylko 5kW to był standardowy limit na mieszkanie w bloku w PRL.

    A nawet mniej, bo bezpiecznik 16A

    > Ludzie płyt indukcyjnych itp. sprzętów nie mieli. Przy 5kW na trzy fazy
    > to sobie nawet nie podłączy czajnika.

    Ale to bylo na 1 fazie.
    No i bezpiecznik tak od razu nie wylatuje, 2.2kW czajnik na
    bezpieczniku 10A wode zagotuje ...

    J.

  • 59. Data: 2019-06-30 09:13:56
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]
    > Ludzie płyt indukcyjnych itp. sprzętów nie mieli. Przy 5kW na trzy fazy
    > to sobie nawet nie podłączy czajnika. Jeśli ktoś potrafi sprzedać

    tam różni ludzie pracują, nie tylko techniczni..
    Sąsiad jak się budował to wystąpił o przydział standardowych 14kW/3-faz
    i szczęka mu opadła gdy dostał decyzję, na której było 1.4kW/3-faz.

    --
    Pozdr.
    Michał