  • 81. Data: 2010-07-23 21:50:41
    Temat: Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Mon, 19 Jul 2010 08:08:52 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Jakieś szczegóły tego badania? :)

    Specyfikacji Ci nie podam ale większość składu to gazy odpadowe a tego co
    powinno być było mało. Nie jestem chemikiem więc nie wnikałem. Ogólnie
    mogliśmy wtopić kilkaset tys. USD na tym kontrakcie. W tym momencie mam
    stany magazynowe 0 :(

  • 82. Data: 2010-07-27 04:40:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "uzytkownik" <b...@u...go2.pl> wrote in message

    > i wilgotności powietrza zewnętrznego

    :-) I jaki ta wilgotność ma wpływ na ciśnienie?

  • 83. Data: 2010-07-27 05:11:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P_ablo" <o...@o...pl> wrote in message

    > Nie ma potrzeby pisania o wymianie oleju, w samochodzach nikt o takiej
    > potrzebie nie pisze bo wymiana nastepuje przy wymianie osuszacza...

    Ktoś tu sugerował, że wymiana czynnika jest podyktowana potrzebą
    wymiany oleju.

    > Czy ty tez wyraznie zaznaczasz w warsztacie zeby wymienili olej w silniku
    > I FILTR... ? Dla mnie jest oczywiste, ze przy wymianie oleju wymienia sie
    > rowniez filtr.

    I tu się mylisz. Rutyną jest obecnie wymiana oleju bez filtra.
    Taka uproszczoną/skróconą operację robi się teraz na zmianę z pełną
    wymianą oleju i filtra.

    > To sa wyjatki potwierdzajace regule...

    Takich "wyjątków" jest tyle że nie ma sensu doszukiwać się reguły...
    Regułą jest raczej to, że większość aut sprowadzanych zza granicy
    z klimą to auta tłuczone i dlatego większość z nich klima jest nieszczelna.

    > Ta... nikt nie twierdzi, ze taki ubytek to norma ale ze wzgledu na to w
    > jakich warunkach taki uklad pracuje usterki/nieszczelnosci zdarzaja sie
    > znacznie czesciej i rutynowy przeglad przed sezonem powienien zostac
    > wykonany. Przynajmniej wlozenie sondy w parownik i zmierzenie czy
    > temperatura jest taka sama jak przed rokiem.

    Sondy w parownik? Włóż sobie sam termometr w otwory nawiewu...

    > Nie zacytuje, bo sprzedalem ten odkitirowy wozek :)

    No widzisz. Takie opowieści czytać możemy na witrynach warsztatów
    które mają interes w tym aby przekonywać klienta o potrzebie
    wydania kasy na niepotrzebne usługi. Odszczekam te słowa jak mi
    zacytujesz oryginalną instrukcję producenta zalecającą taką
    co-dwuletnią wymianę osuszacza... Powodzenia!

    > Bo jest skopiowany z takiej wlasnie strony...

    Czemu mnie to nie dziwi... Tak jak napisałem wcześniej - poczekam
    na cytat z instrukcji obsługi samochodu autorstwa PRODUCENTA.

    > No to teraz negujesz dzialanie osmozy i odwroconej osmozy...

    Wytłumacz mi jak tutaj neguję działanie osmozy... :-)

    > Oswiec minie po co jest ten osuszacz ktorego nie ma wogole w ukladach
    > klimatyzatorow stacjonarnych i lodowkach.

    Nie ma osuszacza? A to ciekawostka...
    Wszystkie systemy mają jakąś tam formę filtra/osuszacza na linii
    ciekłego chłodziwa.
    Po co jest osuszacz? Ano bo niedoskonałe są metody instalacji
    i późniejszej naprawy więc przy składaniu systemu do kupy zawsze
    znajdzie się odrobina kurzu, wilgoci i trzeba to odfiltrować i osuszyć...
    Zwłaszcza gdy system używa higroskopijnych olejów POE które ktoś
    trzymał w otwartej butelce i zaabsorbowały wilgoć z powietrza...

    > Oczywiscie... wyciek oleju wraz z czynnikiem niczym nie grozi. Zacieranie
    > sie kompresorow i caly przemysl z tym zwiazany to jakies bajki ze strefy
    > 51...

    Kompresor się wyłączy ZANIM wystąpi wyciek oleju...
    Do tego służy czujnik ciśnienia.

    Zacieranie się kompresorów to nie bajka lecz skutek hobbystycznych
    napraw klimy przez osoby nieznające zasad działania takich systemów.
    Sytuacja w której klima jest nieszczelna i utraciła całe chłodziwo i olej
    nie jest jeszcze niebezpieczna dla kompresora bo nie zostanie dopuszczone
    jego włączenie przez czujnik ciśnienia. Jeśli jednak "naprawisz" taki system
    przez zwykłe doładowanie chłodziwem bez uzupełnienia oleju to zatarcie
    kompresora będzie bardzo prawdopodobne bo chłodziwo stworzy ciśnienie
    które spowoduje że czujnik zezwoli na włączenie kompresora w sytuacji
    gdzie nie ma odpowiedniego smarowania.

    > Ten czujnik nazywa sie presostatem, moga byc w ukladzie zamontowane 2
    > presostaty podwojne. Jeden na wysokim a drugi na niskim cisnieniu. Taki
    > podwojny presostat ma 2 pary zestykow wlaczajace sie przy odpowiednim
    > zakresie cisnien.

    Nie, to nie jest presostat. Nie służy on do regulacji ciśnienia.
    To wyłącznik graniczny bezpieczeństwa sterowany ciśnieniem.

    > Na temat cisnien mam pewne doswiadczenie biorac pod uwage, ze
    > przerobilem niejedna sprezarke nurkowa do tankowania gazu ziemnego
    > i dorobilem odpowiednia automatyke na sterownikach PLC...

    No ale mimo to nie czujesz jak działa klimatyzacja i jak jest zabezpieczony
    kompresor w klimie przed pracą na sucho. W efekcie wymyślasz bajki.

    Nie odpowiedziałeś na pytanie...

    > To jest pijak i zlodziej bo kazdy pijak to zlodziej...

    ???

    > Ja to widze jako korozje ktora przezarla wymiennik w najcienszym miejscu.
    > Byc moze dlatego, ze w procesie produkcyjnym ktos akurat zagadal spawarke
    > i dala mniej spawu/lutu w tym miejscu...
    >
    > Oczywiscie wedlug Ciebie byl tak bity, ze parownik pod konsola ulegl
    > rozszczelnieniu...

    Jasnowidzem nie jestem - nie wiem co akurat stało się w Twoim aucie
    i co było bezpośrednim powodem rozszczelnienia się... Tak czy inaczej
    samo rozszczelnienie się NIE BYŁO powodem awarii sprężarki...
    Raczej była jej powodem niewłaściwa naprawa.

    > Podpowiedz mi jeszcze dlaczego w 99% stacje do serwisowania klimy
    > proforma wlewaja stary olej "do smieci" wazac go a czynnik jest wazony
    > i odseparowywany od oleju a pozniej wtlaczany spowrotem...

    Bo nie ma dobrych metod na oczyszczanie takiego oleju a po naprawie
    nie możesz być pewny jego czystości? W przypadku chłodziwa jest tu
    natomiast bardzo prosta metoda jego czyszczenia: destylacja+osuszanie :-)
    Bo olej nie jest substancją regulowaną ścisłymi przepisami zabraniającymi
    wypuszczanie go do środowiska a r134a, r22 i inne chłodziwa niestety są?

  • 84. Data: 2010-07-27 05:26:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Masz w domu lodowke ze sprężarką tłokową?

    Jeśli miałbym zgadywać to siedzi tam kompresor z takim
    jednym tłokiem obrotowym - ale co to ma do trwałości oleju?
    Sądzisz że taki kompresor w lodówce domowej nie wymaga
    smarowania, czy co?
    Napisz otwarcie bez zadawania głupich pytań o co Ci chodzi :-)