  • 81. Data: 2017-09-26 20:46:53
    Temat: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Krzysztof Kajstura <s...@N...eu> wrote:

    > Jak kiedyś przerabiałem podobny temat to były patche kernela pod kilka
    > mikroprocesorów, które mają
    > sprzętowo zaimplementowane sterowanie kierunkiem RS-485 w module UART.
    > Teraz już chyba są włączone
    > do oficjalnych źródeł kernela. W moim przypadku był to AT91SAM9260.
    > Działało bezbłędnie dla
    > dowolnych prędkości transmisji.

    Ten pecet-jednopłytkowiec to VDX-6354D. Mam do dyspozycji tylko jeden z
    jego portow RS232, - jego dedykowany RS485 jest już zajęty do innych celów.

  • 82. Data: 2017-09-26 20:52:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie mogę zrobić takiego druciarstwa.
    >W czasie wysyłania bitów '1' nie sterujesz linią. Zamiast 5V odstępu
    >między
    >drutami masz jakies 200mV. Sorry, ale to nieprofesjonalne.

    Jak dziala, to jest profesjonalne :-)

    Daj inne oporniki, zrob 500mV :-)

    >A pamiętasz jakieś słowa kluczowe aby to poszukać w linuksie?

    Linux automatic RTS control
    https://stackoverflow.com/questions/25250731/automat
    ically-changing-rts-for-rs-485-communication
    pewnie rs-485 direction control bedzie lepsze.

    Ale to ten jednoplytkowiec ?
    Moze prosciej bedzie obejrzec i przerobic driver UARTa ?

    J.

  • 83. Data: 2017-09-26 20:58:20
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-09-26 o 20:17, Pszemol pisze:

    > Nie bardzo rozumiem o czym Ty piszesz... co Ty chcesz sprawdzać budując
    > nową płytkę z MAXem?
    > I ja piszę o jednopłytkowym pececie, który został użyty przez inną firmę i
    > z tym produktem muszę współpracować.

    Masz zrobić konwerter? No to zrób go najpierw na pająku. MAX485 plus
    MAX232 i kombinujesz co jeszcze trzeba dodać itd. No i tyle.

    Pozdrawiam

    DD

  • 84. Data: 2017-09-26 21:17:05
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-09-26 o 20:46, Pszemol pisze:

    > Ten pecet-jednopłytkowiec to VDX-6354D. Mam do dyspozycji tylko jeden z
    > jego portow RS232, - jego dedykowany RS485 jest już zajęty do innych celów.

    Najnowszy to ten Linux nie jest. Chyba że coś innego niż na
    http://www.dmp.com.tw/tech/os-xlinux/#download
    dokąd kieruje jakaś wersja dokumentacji.

    Pozdrawiam

    DD

  • 85. Data: 2017-09-27 00:41:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 18:46:53 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Ten pecet-jednopłytkowiec to VDX-6354D. Mam do dyspozycji tylko jeden z
    > jego portow RS232, - jego dedykowany RS485 jest już zajęty do innych celów.

    A patrzyles jak zrobiony ten RS485 ?

    Bo spodziewalbym sie, ze uarty zrobione podobnie, wiec skopiowac
    rozwiazanie z tego jednego portu 485.

    Ale ... czy to ten ?
    http://www.vortex86.com/?p=152

    "Support TXD_En Signal on COM1/COM2"

    J.

  • 86. Data: 2017-09-27 04:36:12
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > Masz zrobić konwerter? No to zrób go najpierw na pająku. MAX485 plus
    > MAX232 i kombinujesz co jeszcze trzeba dodać itd. No i tyle.

    Wiem czego się mogę spodziewać bez robienia tego typu eksperymentów...
    czymś muszę konkretnie sterować stanem pinów DE/RI. I o tym tu przecież od
    samego początku mówimy.

  • 87. Data: 2017-09-27 04:36:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A patrzyles jak zrobiony ten RS485 ?
    >
    > Bo spodziewalbym sie, ze uarty zrobione podobnie, wiec skopiowac
> [...]
    Na razie wysłałem email do softwareowca który jest odpowiedzislny za
    firmware na swojej płytce. Jak on wymięknie to zamemu zacznę to rozczajać -
    dzięki, ten txen wygląda obiecująco.

  • 88. Data: 2017-09-27 08:51:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Sep 2017 02:36:13 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Na razie wysłałem email do softwareowca który jest odpowiedzislny za
    > firmware na swojej płytce. Jak on wymięknie to zamemu zacznę to rozczajać -
    > dzięki, ten txen wygląda obiecująco.

    Dokumentacje przejrzyj, co tam pisza, na ktorym pinie wyprowadzony i
    czy nie dzieli pinu z RTS :-)

    J.

  • 89. Data: 2017-09-27 11:48:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-26 o 20:17, Pszemol pisze:

    > Nie. On ma odpowiadać tylko zapytany. Jak przestało na grzecznego slave w
    > RS485.

    To inaczej używamy RS485 :)
    U nas każdy się odzywa jak ma coś do powiedzenia.

    > Tak, znalazłem to samo już parę dni temu, zanim rozebrałem tego małego, bez
    > jumperków do ustawiania baudrate.

    OIDP różne 555 różnie się zachowują jak sygnały R i S dają sprzeczne
    wytyczne dla przerzutnika. Ale tak mi się wydaje, że tu nie spowoduje to
    problemu (kwestia momentu włączenia dla kolejnego bajtu.

    > Nie mogę zrobić takiego druciarstwa.
    > W czasie wysyłania bitów '1' nie sterujesz linią. Zamiast 5V odstępu między
    > drutami masz jakies 200mV. Sorry, ale to nieprofesjonalne.

    Czekaj, czekaj, jakie 5V i 200mV.
    Nadajnik daje typowo tylko jakieś 2,5V (wynika z konieczności
    zabezpieczenia buforów wyjściowych nadajnika przed różnicą mas +-7V). Po
    długim kablu (obciążonym rezystorem dopasowującym) masz niewiele ponad
    te 200mV i wszystko ma działać. Typowy odbiornik może mieć próg dowolnie
    gdzieś miedzy -200 a +200mV więc faktyczny zapas to tyle co po tym kablu
    jest ponad te 200mV.
    Odbiorniki fail save gdy sygnał jest 0V ma zapas chyba rzędu 70mV. Wcale
    nie musi być mniej niż normalny odbiornik (za długim kablem) z włączonym
    nadajnikiem dla stanu 1.
    Jak nie wiadomo, czy tamten ma fail-save to można opornikami wymusić
    stan ponad 200mV. Gdyby prędkość była 57600, czy 115200 a kabel 1km to
    uważałbym, że silne przeładowanie na stan 1 przed puszczeniem luzem jest
    konieczne, ale przy małych prędkościach to nawet bez tego RS485 nie
    powinien mieć żadnych problemów.
    P.G.

  • 90. Data: 2017-09-27 11:49:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-26 o 20:17, Pszemol pisze:

    > Tak, autobaudrate to jedna z opcji uniknięcia jumperór do wyboru baudrate i
    > zastąpienie ich dodatkowym procesorem wstawionym tam tylko w tym celu -
    > troszkę brzmi jak strzelanie z armaty do komara.

    Rozumiem, że ten, który ma po tym RS485 gadać już nie ma zapasu mocy
    obliczeniowej aby to sobie wyliczyć.
    P.G.