  • 91. Data: 2017-10-13 09:01:57
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 października 2017 17:44:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale jestem naprawde ciekaw jakie masz nocne/spoczynkowe zuzycie, i jak
    > sie udaje tak duzo w taniej taryfie.

    Na "moim" liczniku jest napisane:
    "apator 16ec3r/1"
    Jak znajdziesz w jaki sposób odczytać interesujące Ciebie dane to w wolnej chwili to
    zrobię.

  • 92. Data: 2017-10-13 09:32:39
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 16:18, Shrek pisze:

    > Przy okazji porównali elektrycznego golfa z oktavią i giulią  - czyli
    > różne klasy.

    Bo to "product placement" Skody Octavi było :)

  • 93. Data: 2017-10-13 09:50:35
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-13 o 01:04, Iguan_007 pisze:
    > Myjk,

    którego się odnosiłeś w swoim pytaniu też są panele fotowoltaiczne produkujące prąd?

    > Moze Cie dobrze  nie zrozumialem, ale czy w potocznym polskim nazewnictwie panele
    solarne I panele fotowoltaiczne to dwie rozne rzeczy? Przyznam, ze pierwszy raz sie z
    czyms takim spotkam.

    > "A solar panel is actually a collection of solar (or photovoltaic) cells, which can
    be used to generate electricity through photovoltaic effect. These cells are arranged
    in a grid-like pattern on the surface of solar panels."
    > ?http://economictimes.indiatimes.com/definition/sola
    r-panel?

    > "solar panel -- See photovoltaic (PV) panel".
    > ?https://energy.gov/eere/sunshot/solar-energy-glossa
    ry#photovoltaic_panel?

    > " Photovoltaic (PV) technology has been used to power homes for many years, and
    with good reason. Sufficient sunlight falls on Australia to supply the nation's total
    energy needs many times over. By installing solar modules (or panels)"
    > ?http://www.yourhome.gov.au/energy/photovoltaic-syst
    ems?

    Potocznie rozumie się, że solarne grzeją wodę, a fotowoltaiczne robią prąd.
    T.

  • 94. Data: 2017-10-13 10:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Zamrażarka w garażu pewnie sporo bo stare bydle

    To wymien na cos nowego :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 95. Data: 2017-10-13 10:12:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Oct 2017 08:00:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...
    >
    > To wymien na cos nowego :)

    Liczac, ze nowa bedzie brala 50W mniej, to w tej weekendowej taryfie
    jakies 170zl rocznie sie usklada ... zdazy sie nowa zwrocic, zanim sie
    zestarzeje ? :-)
    O ile w ogole na te 50W mozna liczyc, bo moze ma np 110W agregat..

    Zegar jej dokupic, niech bierze tylko poza szczytem, przez pare godzin
    moze sie nie rozmrozi :-)

    J.

  • 96. Data: 2017-10-13 10:35:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 października 2017 10:00:59 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > To wymien na cos nowego :)
    Trzeba by przeliczyć kiedy by się taka inwestycja zwróciła
    3 lata na zwrot to dla mnie akceptowalny okres.

  • 97. Data: 2017-10-13 10:49:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Oct 2017 20:06:36 +0200, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > Jakby paliwo było opodatkowane tak samo, jak energia elektryczna,
    > litr kosztowałby 2 zł, a nie 4,50. I to by było na tyle.

    A co przeszkadza nałożyć akcyzę na prąd do ładowania? Będzie
    specjalny czerwony prąd służący tylko do ładowania, się cenowo ładnie
    wyrówna z paliwem.

    --
    Marek

  • 98. Data: 2017-10-13 10:53:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Oct 2017 21:26:34 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:
    > Dlatego coraz więcej firm interesuje się ogniwami paliwowymi (na
    > wodór).

    Ale moment, chodzi spalanie wodóru zamiast paliwa czy spalanie wodoru
    by napedzac generator który da prąd do silnika?
    Spalanie już niemodne, nie przyjmie się.

    --
    Marek

  • 99. Data: 2017-10-13 11:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik spider "spajder[wytnij]"@wp.pl ...

    > Bo to "product placement" Skody Octavi było :)

    A ja myslałem ze giulii która przy o wiele wiekszej mocy spaliła bardzo
    podobnie do octavki :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 100. Data: 2017-10-13 11:10:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-13 o 10:53, Marek pisze:

    > Ale moment, chodzi spalanie wodóru zamiast paliwa czy spalanie wodoru by
    > napedzac generator który da prąd do silnika?
    > Spalanie już niemodne, nie przyjmie się.

    Ogniwo paliwowe to takie ustrojstwo, w którym wykorzystuje się
    utlenianie paliwa (w tym przypadku - wodoru) do uzyskania bezpośrednio
    energii elektrycznej, a spalinami jest woda. Jak się podstawi ganek to
    można pić prosto z rury wydechowej :-)
    Chemicznie jest to rzeczywiście spalanie (utlenianie), ale nie ma to nic
    wspólnego z potocznie rozumianym spalaniem w płomieniu (przemiana
    termiczna) - jest anoda i katoda i tyle.
    Tu masz więcej:
    http://glowny-mechanik.pl/2014/11/20/wodorowa-toyota
    -mirai-w-sprzedazy-w-grudniu/

    http://glowny-mechanik.pl/2015/08/20/jak-rozwiazano-
    problemy-z-bezpieczenstwem-w-wodorowej-toyocie-mirai
    /

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogniwo_paliwowe

    T.

    Ps. Można swego czau było nabyć miniaturowe ogniwa paliwowe na alkohol
    etylowy/metylowy. Ale jakoś sprawa przycichła... Były nawet takie
    baterie do laptopów.