  • 11. Data: 2017-10-11 13:25:21
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Oct 2017 12:41:56 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Jeśli już, to za kWh. :P kW to jednostka MOCY.

    tak wiem, h mi się zacina. Wiadomo przecież z kontekstu ze mowa o kWh.

    > 5-krotna. Wyjaśnij łaskawie, jakim cudem wyszły Ci zbliżone
    > wartości za
    > napęd pradem i benzyną? Przecież nawet przyjmując cenę 0,50zł
    > wychodzi
    > blisko 4-krotna różnica.

    Nie uwzgledniles zmiennej opłaty przesylowej, koszt 35gr za kWh nie
    jest kosztem calkowitym bawet w 2T. Nie uwzględniles też oplaty za
    moc przyłączoną.

    Co do zużycia kWh Tesli to poproszę odczyty z licznika użytkowników a
    nie tego co deklaruje producent. Pisanie, że Tesla zużywa 20kWh na
    100km to chyba turlanirem się po autostradzie z górki. Przy jeździe
    po miescie i startu z każdych świateł to sa nierealne wartości.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2017-10-11 13:44:46
    Od: p...@g...com

    --Pisanie, że Tesla zużywa 20kWh na 100km to chyba turlanirem się po autostradzie z
    górki. Przy jeździe po miescie i startu z każdych świateł to sa nierealne wartości.

    realne ale dla cytryny C-Zero :-) deklarowany przebieg producenta czyli 150 km w
    pelni pokrywa sie z tym co pisza uzytkownicy trzeba tylko pamietac ile wazy cytrynka
    i ze nikt nie gna nia 200 km/h :-)

    tu dosc miarodajna opinia (5 lat uzytkowania)

    https://www.tag24.de/nachrichten/erste-saechsische-k
    leinstadt-mit-e-auto-gibt-fahrzeug-frustriert-zuruec
    k-344994

  • 13. Data: 2017-10-11 14:20:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    --Pisanie, że Tesla zużywa 20kWh na 100km to chyba turlanirem się po
    autostradzie z górki.

    Jakos tak na drodze powinno starczyc. Maluchowi starczalo 21KM do
    jazdy 105km/h po poziomej autostradzie.

    > Przy jeździe po miescie i startu z każdych świateł to sa nierealne
    > wartości.

    Ale Tesla ma odzyskiwanie energii przy hamowaniu, przy 50km/h opory
    miejsze, a na swiatlach moze byc zielona fala ...

    J.

  • 14. Data: 2017-10-11 15:16:01
    Od: p...@g...com

    --Jakos tak na drodze powinno starczyc. Maluchowi starczalo 21KM do jazdy 105km/h po
    poziomej autostradzie.

    S to 2.108 kg i 1610 kg dla Modelu 3 to troche wiecej niz 600kg malucha :-) lacze
    szersze i po miescie Cx nie ma znaczenia

    --Ale Tesla ma odzyskiwanie energii przy hamowaniu, przy 50km/h opory miejsze, a na
    swiatlach moze byc zielona fala ...

    tak zawsze zielone i ciagle z gorki :-) ale niech bedzie ze model S daje rade:

    https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/198-Tesla_
    Motors/1315-Model_S.html?powerunit=2

  • 15. Data: 2017-10-11 15:19:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Oct 2017 14:20:09 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale Tesla ma odzyskiwanie energii przy hamowaniu, przy 50km/h opory
    > miejsze, a na swiatlach moze byc zielona fala ...

    I ile hamujesz? 2 sek? To co odzyska się przy hamowaniu zaraz się
    straci przy najblizszym starcie :)

    --
    Marek

  • 16. Data: 2017-10-11 15:43:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Oct 2017 13:25:21 +0200, Marek

    > Nie uwzgledniles zmiennej opłaty przesylowej, koszt 35gr za kWh nie
    > jest kosztem calkowitym bawet w 2T. Nie uwzględniles też oplaty za
    > moc przyłączoną.

    Oho, jasnowidz. Oczywiście że uwzględniłem, jest to koszt całkowity --
    takie kwoty wychodzą z podliczenia FAKTURY, nawet uwzględniając bezsensowne
    w tym wypadku doliczenie wszelkich opłat abonamentowych. Czyżbyś był
    kolejnym co uważa innych za idiotów nie potrafiących zsumować paru liczb na
    fakturze za prąd? Pokaż swoją fakture ile Ci tam wychodzi prąd w 2T, bo
    chcę uwierzyć że śnię.

    Dla pewności jeszcze sprawdziłem swoją ostatnią FVAT -- jak pisałem wyszło
    0,335 zł brutto/kWh z abonentami, opłatami stałymi, etc. a jak to odjąć (bo
    niby czemu mam całość tylko do taniej taryfy wpisywać?) wyszło 0,28 zł
    brutto/kWh w 2T. I ja nie ogrzewam domu prądem, pracuję w domu, więc mam
    mniej korzystne warunki.

    Pytam zatem ponownie, nawet zakładając 0,50zł/kWh, jakim cudem wyszedł ci
    taki sam koszt za paliwo, skoro przy zakupie benzyny płaci się ~4x więcej?

    Oraz po co doliczać opłatę za moc przyłączeniową, skoro prąd, czy się auto
    ładuje prądem czy nie łąduje, się posiada? To tak jak niektórzy ignoranci
    do kosztu ogrzewania domu prądem też doliczają koszty przyłączenia czy
    wliczają abonamenty do kWh za ogrzewanie, pomimo że prąd tak czy siak
    trzeba zainstalować i opłacić abonamenty.

> [...]
    > 100km to chyba turlanirem się po autostradzie z górki. Przy jeździe
    > po miescie i startu z każdych świateł to sa nierealne wartości.

    To są odczyty liczników użytkowników, a nie producenta. 21kWh to normalna,
    wcale nieoszczędna jazda. Oszczędna, jak już napisałem, to 16kWh. A gdzie
    do tego jeszcze Leaf z dużo gorszymi osiągami do setki, mniejszą prędkością
    maksymalną, mniejszy, lżejszy? Zrobisz w końcu rzetelne wyliczenia (więcej
    jak połowę już za Ciebie zrobiłem) dla Leafa czy dalej będziesz kluczyć?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2017-10-11 16:15:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2017 o 12:41, Myjk pisze:

    > Z jakiej paki, skoro prąd tak czy siak w domu się ma i opłaca? Standardowa
    > moc przyłączeniowa wystarczy do ładowania nocnego w 2T.

    Z takiej, że większość jednak ma prąd w mieszkaniu a w garażu
    niekoniecznie.

    Ja wiem, że standardowy uzytkownik elektryka używa ją do dojazdów w
    mieście - nie daleko tak 15km w jedną mańkę, jako drugiego samochodu w
    rodzinie i dzięki temu oszczędza.

    Reasumując - mieszka w mieście, w domku jednorodzinnym z garażem i wydał
    dodatkowe 100 tysi na drugi samochód (zamiast mieszczucha), żeby
    zaoszczędzić w ciągu życia samochodu jakieś 15-20 tysi (o ile nikt nie
    wpadnie na dołożenie akcyzy). Należy też dodać, że powinien być idealnie
    kulisty.

    Nie - nie kupuję tego. Teslę można kupować z różnych względów, ale na
    pewno nie dla oszczędności;)

    Shrek

  • 18. Data: 2017-10-11 17:16:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 12:41, Myjk pisze:

    > No właśnie, jak widać poniżej sporo.

    > Jeśli już, to za kWh. :P kW to jednostka MOCY.
    >
    > W domu, samochód dojazdowy do pracy, będzie się ładować zapewne w 2T.
    > Przynajmniej ja bym tak zrobił (ba, tak właśnie mam w planach i łącze pod

    Zapewne nie będzie. Mam garaż, w garażu mam nawet prąd ale tylko
    230V i tylko w jednej taryfie. I żebym nie wiem jak kombinował to tego
    nie przeskoczę.
    Druga taryfa to dla mnie rozwiązanie równie fantastyczne jak
    własnoręczne zrobienie małej elektrowni atomowej i zakopanie jej
    pod garażem coby nie opodatkowali.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2017-10-11 17:32:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Oct 2017 17:16:29 +0200, RadoslawF

    > Zapewne nie będzie. Mam garaż, w garażu mam nawet prąd ale tylko
    > 230V i tylko w jednej taryfie. I żebym nie wiem jak kombinował to tego
    > nie przeskoczę.

    Nie ma nic złego w 230V (ja też innych warunków specjalnie dla aut
    elektrycznych mieć nie zamierzam) skoro jest 8-10 godzin na ładowanie auta
    miejskiego.

    > Druga taryfa to dla mnie rozwiązanie równie fantastyczne jak
    > własnoręczne zrobienie małej elektrowni atomowej i zakopanie jej
    > pod garażem coby nie opodatkowali.

    Pracuję w domu, przy tym nie ogrzewam domu prądem (oprócz CWU), czyli
    teoretycznie 2T jest dla mnie NIEKORZYSTNA, a i tak z tytułu posiadania 2T
    (G12W) mam rocznie średnio 200 zł oszczędności w stosunku do 1T. Ale nie
    przejmuj się, setki jak nie tysiace są takich co uparcie twierdzą, że 2T im
    się opłacać nie będzie i płacą więcej będąc święcie przekonanymi, że płacą
    mniej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2017-10-11 17:51:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-11 o 15:43, Myjk pisze:

> [...]
    > wliczają abonamenty do kWh za ogrzewanie, pomimo że prąd tak czy siak
    > trzeba zainstalować i opłacić abonamenty.

    Jakieś herezje opowiadasz.
    https://www.youtube.com/watch?v=MhW11N8woDw