  • 121. Data: 2019-10-19 21:52:00
    Temat: Re: Jak namierzyc wlasciciela auta
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-19 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > Ok, to posiadacz... A my tu cały czas mowimy nie o obowiazkach posiadacza
    > a o obowiazkach tego kto ubezpieczył pojazd w poprzednim okresie ale kto
    > posiadaczem nie jest!

    Już było pisane - obowiązkiem ubezpieczającego jest opłacenie składki.

    Ubezpieczający - ten, co kupuje ubezpieczenie.
    Ubezpieczony - ten, co jest ubezpieczony (posiadacz pojazdu).

    Oczywiście ubezpieczający nie będący posiadaczem pojazdu nie ma
    obowiązku ubezpieczania czyjegoś pojazdu, ale skoro już to zrobił, to
    konsekwencje są takie, że umowa taka ulega ponownemu zawarciu, jeśli
    posiadacz pojazdu jej nie rozwiąże.

    --
    Liwiusz

  • 122. Data: 2019-10-19 22:42:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-19 21:52, Liwiusz wrote:

> [...]
    > obowiązku ubezpieczania czyjegoś pojazdu, ale skoro już to zrobił, to
    > konsekwencje są takie, że umowa taka ulega ponownemu zawarciu, jeśli

    Z czego wnioskujesz, że umowa ma być z dotychczasowym ubezpieczającym?

  • 123. Data: 2019-10-20 10:11:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-19 o 22:42, kk pisze:

    > Z czego wnioskujesz, że umowa ma być z dotychczasowym ubezpieczającym?

    Z tego, że taka sama umowa jest zawierana na kolejny rok. I jakoś
    logiczniej jest, aby umowa była z tą osobą, która ją zawarła, a nie z
    inną osobą (to byłoby dopiero kuriozum, gdybyś musiał płacić za umowę
    zawartą przez kogoś innego, nawet bez twojej wiedzy i zgody).

    --
    Liwiusz

  • 124. Data: 2019-10-21 10:43:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 października 2019 19:53:47 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Luzik, dziewczyny się tak łatwo nie obrażają. Gdyby potrafiły się
    > wysłowić, stwierdziłyby pewno "nas obrazić byle kto nie może" :-)

    Gdzieś ten tekst już widziałem;)
    Czyżby Twoje Panienki z Bałut czerpały natchnienie?

  • 125. Data: 2019-10-21 18:24:41
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-17 12:41, J.F. wrote:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > Za to byla umowa z wlascicielem terenu parkingu :-)

    No to sobie ktoś, kto umowę zawarł, zapłaci.

    > Ale czy jest obowiazek ujawnienia w takim przypadku ? :-P

    Wtedy to nie ma znaczenia.

    > A co ma do tego OC ?

    Wjedziesz komuś na posesję przez ogrodzenie, wjedziesz komuś na parking.
    Jeśli jest strata to OC komunikacyjne nadaje się :-)

  • 126. Data: 2019-10-21 18:41:48
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-20 10:11, Liwiusz wrote:

    > Z tego, że taka sama umowa jest zawierana na kolejny rok.

    Ale jak? Bez rekalkulacji?

  • 127. Data: 2019-10-21 20:30:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-21 o 18:41, kk pisze:

    > Ale jak? Bez rekalkulacji?

    Z.

    --
    Liwiusz

  • 128. Data: 2019-10-21 21:12:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 21, 2019 at 6:41:59 PM UTC+2, kk wrote:

    > Ale jak? Bez rekalkulacji?

    Jakis tam czas ustawowy przed koncem ( ~1mc) dostajesz info z opcjami przedluzenia,
    jesli skutecznie nie wypowiesz przed koncem to automatycznie przedluzy sie na
    zaproponowanych warunkach i bedziesz scigany o oplacenie kontynuowanej umowy...
    Teraz (o ile pamietam) jesli bedziesz mial inna umowe to zostawiasz jedna, reszte
    mozesz wypowiedziec (pewnie placac proporcjonalnie za okres obowiazywania). Dawniej
    sie nie dalo - trzeba bylo oplacic...

  • 129. Data: 2019-10-22 19:36:28
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-21 20:30, Liwiusz wrote:

    > Z.

    No to może i strona umowy inna.

  • 130. Data: 2019-10-22 19:43:05
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-21 21:12, WS wrote:

> [...]
    mozesz wypowiedziec (pewnie placac proporcjonalnie za okres obowiazywania). Dawniej

    Nie o to chodzi. W tym przepisie jest mowa o zawarciu kolejnej umowy ale
    on nie jest o tym, kto jest zobowiązany do jej zawarcia i na jakich
    warunkach.