  • 1. Data: 2019-10-17 02:29:05
    Temat: Korytarz życia i zamek błyskawiczny - przegłosowane
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Ogólnie kierunek zmian dobry, ale moim zdaniem sformułowanie zamka
    błyskawicznego mocno nieprecyzyjne i może być polem do wymuszenia stłuczek.

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-korytarz-zyci
    a-i-jazda-na-suwak-obowiazkowe-sejm-uchwalil-pr,nId,
    3281698

    Wydaje mi się że tekst jest przyjęty w tym brzmieniu:
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/EFDB461CE7E5C
    F0CC12584940030032A/%24File/3834.pdf

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 2. Data: 2019-10-17 18:28:39
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-10-17 o 02:29, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    a-i-jazda-na-suwak-obowiazkowe-sejm-uchwalil-pr,nId,
    3281698

    > Wydaje mi się że tekst jest przyjęty w tym brzmieniu:

    Jeśli przeszło w tej wersji, to strzeż nas Boże.

    Np. jak kierowca ma umożliwić wjazd jednemu z prawej a później jednemu z
    lewej strony wg. 4b, skoro w 4 jest zapisane bezwarunkowe pierwszeństwo
    zajmowania środkowego pasa przez pojazd z prawej strony przed tym z
    lewej. Więc ci z prawego będą wymuszać.

    Powinien być punkt 4c. dodatkowy zakaz wjazdu 2 samochodów z jednego
    pasa po kolei na sąsiedni.

  • 3. Data: 2019-10-17 18:45:28
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-10-17 o 18:28, t-1 pisze:

    art 1 pkt 2.2 o korytarzu też wadliwy.
    Mowa jest o zjeździe pojazdów tylko do krawędzi swojego pasa. Przy dwóch
    pasach może być to za mało dla karetki a przy trzech pasach po co prawy
    ma zjeżdżać na prawo skoro środkowy ma pozostać na swoim pasie tylko
    przy prawej krawędzi? Powinny oba zjeżdżać max. w prawo pozostając w
    swoich ciągach.

  • 4. Data: 2019-10-17 20:33:06
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w

    > Ogólnie kierunek zmian dobry, ale moim zdaniem sformułowanie zamka
    > błyskawicznego mocno nieprecyzyjne i może być polem do wymuszenia stłuczek.

    Czyli co uważasz za złe w tym co wydaje Ci się, ze uchwalono i dlaczego?

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2019-10-17 20:59:44
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t-1 w

> [...]
    > lewej strony wg. 4b, skoro w 4 jest zapisane bezwarunkowe pierwszeństwo
    > zajmowania środkowego pasa przez pojazd z prawej strony przed tym z

    Bełkot.
    Na Autostradzie znaczące zmniejszeie to?
    A na zwężeniu to?

    Idioci wybrani byli przez idiotów...

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2019-10-18 00:03:20
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-17 20:59, 'TomN' wrote:
    > t-1 w

    > Bełkot.
    > Na Autostradzie znaczące zmniejszeie to?
    > A na zwężeniu to?
    >
    > Idioci wybrani byli przez idiotów...

    Teoretycznie napisane to jest dobrze i wszystko się trzyma kupy. Ale w
    idealnym świecie.

    Praktycznie to jakiś bubel. Jak dojdzie do stłuczki to jak udowodnić, że
    się było pierwszym z prawej czy lewej, któremu należało ustąpić?

    Albo z drugiej manki - jak wykazać, że to był ten drugi, któremu nie
    należało?

    No bo punkty 4a) i 4b) uchylają konieczność ustąpienia przy zmianie pasa
    w zależności od niejasnych warunkowych wyliczen. Jakis absurd.

    I cóż to jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni? Już widzę te
    sytuacje, kiedy jeden uznaje to za znaczne zmniejszenie a inny nie -
    masakra.

    To nigdy nie powinno być w ten sposób zapisane, ze zmienia się
    pierwszeństwo. To powinno być na miękko - ze ma obowiązek przepuścić
    pojazd z lewej czy/i z prawej i tyle. Żeby była podstawa do karania tych
    co nie przepuszczają z nagrań video i/lub bezpośredniej obserwacji
    policji czy kamer. I to w zasadzie tyle.

    Jakiekolwiek machinacje z pierwszeństwem to prosta droga do sprzecznych
    przepisów i pełnego chaosu.

    --
    mk4

  • 7. Data: 2019-10-18 08:49:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2019 18:28:39 +0200, t-1 napisał(a):

    a-i-jazda-na-suwak-obowiazkowe-sejm-uchwalil-pr,nId,
    3281698

    Teraz jeszcze Senat musi zatwierdzic ... blyskawicznie :-)

    No ale formalnie ... 415 glosow za, to nie powinno byc problemow :-)

> [...]
    > lewej strony wg. 4b, skoro w 4 jest zapisane bezwarunkowe pierwszeństwo
    > zajmowania środkowego pasa przez pojazd z prawej strony przed tym z

    Ale tylko jednego ma wpuscic.
    Poza tym ... myslicie, ze kulturalni kierowcy nie dadza rady ?

    No to co koledzy, obstawiamy ?

    -puste pasy przed zwezeniami znikna ... szybko ?
    -szeryfowie znikna ... automatycznie ?
    -czy jednak tirmani nadal sie beda musieli bawic w szeryfow .. tylko
    sie beda mniej rzucac w oczy ?

    -a co w miejscach, gdy pas sie nie konczy, tylko skreca ?

    > Powinien być punkt 4c. dodatkowy zakaz wjazdu 2 samochodów z jednego
    > pasa po kolei na sąsiedni.

    A to akurat prowadzi do:
    -kiedy rodacy odkryja, ze prawym pasem za tirami ... szybciej.

    Bo taki tirman powinien wpuscic tyle pojazdow, ile obok niego stoi.

    Co ciekawe - w Niemczech jakos to dziala w praktyce.

    J.

  • 8. Data: 2019-10-18 10:20:22
    Od: JaTy <J...@g...com>

    W dniu 18.10.2019 o 08:49, J.F. pisze:

    > -a co w miejscach, gdy pas sie nie konczy, tylko skreca ?

    To wtedy jest normalna zmiana pasa ruchu - i w tym przypadku nie ma mowy
    o obowiązkowym suwaku. Przepis o "suwaku" dotyczy dotyczy tylko sytuacji
    gdy pas się kończy lub zanika i nie ma możliwości kontynuowania jazdy a
    nie wtedy gdy Tobie się kończy możliwość jazdy w wybranym kierunku.

    --
    JaTy

  • 9. Data: 2019-10-18 12:13:03
    Od: p...@g...com

    --Co ciekawe - w Niemczech jakos to dziala w praktyce.

    dziala bez problemu
    dla ociezalych omyslowo jest obrazek
    https://de.wikipedia.org/wiki/Rei%C3%9Fverschlussver
    fahren#/media/Datei:Hinweiszeichen_23c.svg
    a dla reszty mozna napisac 25 tomowe dzielo, ktore bedzie podlegac oczywiscie
    interpretacjom :-)

  • 10. Data: 2019-10-18 14:49:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    rfahren#/media/Datei:Hinweiszeichen_23c.svg
    >a dla reszty mozna napisac 25 tomowe dzielo, ktore bedzie podlegac

    Ale widzisz - chodzi o to, ze tirman powinien wpuscic dwie osobowki.
    A tego juz na obrazku nie masz.

    Co ciekawe - to juz blizej Odry bylo, wiec tirmani czesto polscy :-)

    J.