  • 31. Data: 2019-10-16 18:08:57
    Temat: Re: Jak namierzyc wlasciciela auta
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-16 08:47, Uzytkownik wrote:

    > Miałem podobną sytuację. Sprzedałem auto i przyszło mi wezwanie do
    > zapłaty zaległej opłaty za parkowanie w strefie płatnego parkowania z
    > groźbą skierowania sprawy do sądu. Na szczęście miałem kopię umowy
    > kupna-sprzedaży i osobiście się udałem do wydziału dróg, który zajmuje
    > się pobieraniem haraczu. Na miejscu się dowiedziałem, że już są następne
    > 2 kolejne takie opłaty do zapłacenia. Gdybym nie miał umowy K-S jak
    > mógłbym udowodnić, że te opłaty mnie nie dotyczą?

    A musiałbyś tego dowodzić? Nie jest tak, że opłaty dotyczą tego, kto
    samochód zaparkował?

    > Ale to i tak "lajcik". Wyobraźmy sobie, że auto zostało użyte do celów
    > przestępczych czy też doszło do poważnego wypadku z udziałem tego auta,
    > a kierowca zbiegł. Co wtedy? Wtedy autor wątku ma przesrane, bo nowy
    > właściciel może umowę potargać i się nawet nie przyznać do czynu,
    > zwłaszcza jak grozi mu więzienie czy też poważne koszty.

    I jak urząd wykaże, że to akurat autor wątku jest winny?

    > Dlatego zawsze jak się zbywa auto należy bezwzględnie powiadomić o takim
    > fakcie urząd z potwierdzoną kopią takiego zgłoszenia, a dokumenty
    > przechowywać.

    To tylko samochód. Dobrze mieć umowę zbycia ale jeszcze lepiej nie mieć
    umowy nabycia.

    > Kolejni nowi właściciele jeżeli nie dokonali rejestracji są zobowiązani
    > do przechowywania wszystkich oryginalnych umów K-S poprzednich
    > właścicieli, aż do właściciela, który miał auto zarejestrowane na siebie.

    Możesz podać podstawę prawną?

  • 32. Data: 2019-10-16 18:59:22
    Od: p...@g...com

    Ubezpieczalnie nic nie chca podac a maja wszystkie dane (kto oplaca aktualne polisy
    itp).

    Znajomemu pomogła agentka ubezpieczeniowa jeśli nawet to nie będzie TU do którego ma
    dostęp to jeden telefon i dostanie te dane od ręki.

  • 33. Data: 2019-10-16 19:29:06
    Od: j...@o...pl

  • 34. Data: 2019-10-16 19:50:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-10-16 08:47, Uzytkownik wrote:

    >A musiałbyś tego dowodzić? Nie jest tak, że opłaty dotyczą tego, kto
    >samochód zaparkował?

    To nie mandat, tylko jakas tam podwyzszona oplata za parkowanie, wiec
    niby powiazana z pojazdem ...
    nie, to by bylo chyba zbyt proste, gdyby sie dalo powiedziec "to nie
    ja".

    Szczegolnie, ze skoro to nie mandat, to czy jest kara za
    "niewskazanie" ?

    >I jak urząd wykaże, że to akurat autor wątku jest winny?

    Urzad nie bedzie wykazywal, wpadna noca, wywala drzwi, za pare dni
    moze wypuszcza i sie dowie, ze sam jest sobie winny.
    A moze nie ma alibi i nie wypuszcza :-)

    Szczegolnie, ze przeciez kazdy pijak mowi, ze wcale tym autem nie
    jechal, tylko sprzedal :-)

    >Możesz podać podstawę prawną?

    Z podstawa moze gorzej, ale urzad ostatniego odesle z kwitkiem, bo co
    mu jakas umowa nabycia od Nowaka, skoro wlascicielem auta byl, a moze
    i jest, Kowalski.

    Ale jest pare plusow - mandaty nie przychodza, sprzedac na zlom mozna
    lub rozebrac na czesci :-)

    J.

  • 35. Data: 2019-10-16 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    >
    > Znajomemu pomogła agentka ubezpieczeniowa jeśli nawet to nie będzie
    > TU do którego ma dostęp to jeden telefon i dostanie te dane od ręki.

    Jemu nie chca podac ale jak bedzie jakas sprawa typu przestepstwo
    wykonane autem (jak tu niektorzy czarnowidza) to odpowiednim słuzbom
    podadza...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 36. Data: 2019-10-16 20:05:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 10 lat temu zbylem samochod, niestety zapomnialem zglosic faktu zbycia. W
    miedzyczasie umowa k/s przepadla.
    > Pojazd dalej jest zarejestrowany na mnie,
    tu się pierwsza rzecz nie zgadza. w dowodzie masz kilka miejsc na
    pieczątki. musisz wyrobić nowy dowód. to może zrobić ktoś inny, ale
    odebrać - już nie. Odebrać musisz osobiście. Skoro go sprzedałeś,
    zapytaj w swoim urzędzie miasta jak tam dowód rejestracyjny. kiedy
    wydali ostatni, policzy pieczątki....

    > Posiadam tylko numer rejestracyjny, numer VIN, numer aktualnych oraz byly polis OC.
    > Ubezpieczalnie maja wszystkie dane ale mimo ze posiadam zaswiadczenie z wydzialu
    komunikacji iz dalej jestem
    > oficjalnie wlascicielem auta nic podac nie chca.
    NIC? Chyba pytasz nie o to o co powinieneś. Wymyśl bajkę, że
    potrzebujesz potwierdzenie ostatniego przelewu, a Ty go sam zrobić nie
    możesz, bo zamknąłeś konto w tym banku.

    Może w cepiku lub innej bazie dowiesz się że od jakiegoś czasu przeglądy
    rejestracyjne są robione daleko od Twojego miejsca zamieszkania. Na tej
    podstawie możesz uwiarygodnić w urzędzie komunikacji fakt sprzedaży auta
    dawno temu. podobnie z opłacaniem OC.
    myślę ze nie powinieneś się przejmować tym ze nabywca nie
    przerejestrował auta, tylko tym że Ty tego nie zgłosiłeś. zgłoś i
    zapomnij. ewentualnie jako potwierdzenie załatw wyzej wymienione dokumenty.

    ToMasz
    ale z pieczątkami w dowodzie rejestracyjnym, to przegięcie. nie
    trolujesz aby?

  • 37. Data: 2019-10-16 20:19:55
    Od: j...@o...pl

> [...]
    > odebrać - już nie. Odebrać musisz osobiście. Skoro go sprzedałeś,
    > zapytaj w swoim urzędzie miasta jak tam dowód rejestracyjny. kiedy

    No wlasnie w koncu ktos ten fakt zauwazylem. Pojazd 20 letnia przechodzip przeglad co
    roku, w dowodzie jest miejsce na 6 pieczatek, musial byc nowy dowod wyrobiony gdzie
    wlascicielem jestem ja !

    Jak mozna go odebrac? Pokazujac sterte umow kupna/sprzedazy i udowadniajac ze jest
    sie czwartym z kolei wlascicielem pojazdu? :D

    Czy moze falszujac podpis?

    OC.
    > NIC? Chyba pytasz nie o to o co powinieneś. Wymyśl bajkę, że
    > potrzebujesz potwierdzenie ostatniego przelewu, a Ty go sam zrobić nie
    > możesz, bo zamknąłeś konto w tym banku.

    Zawsze mnie pytaja o szereg danych na infolinii a ja nawet nie wiem jak ma na imie
    osoba ktora kupila polise... nie da rady.

    Ja mam nawet oficjalne urzedowe pismo ze jestem wlascicielem tego auta w CEPIK....tez
    nie da rady...

> [...]
    > przerejestrował auta, tylko tym że Ty tego nie zgłosiłeś. zgłoś i
    > zapomnij. ewentualnie jako potwierdzenie załatw wyzej wymienione dokumenty.

    Jak mam zglosic sprzeadz jak nie wiem komu sprzedalem. Czy moze mam napisac ze
    sprzedalem w 2012 roku ale nie wiem komu i podpis? :)

    Jedyne pewne punkty zaczepienia ktore mam to polisy OC. Ale pokombinuje z tym
    cepikiem i dowodem rejestracyjnym bo gdzies to auto przeglady musi pzrechodzic no i
    dowody musza byc wystawiane... ze mna jako wlascicielem .

  • 38. Data: 2019-10-16 20:22:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-16 o 16:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jest mozliwe, ale wtedy przedluzenie przychodzilyby do kolegi pocztą.
    > Chyba, ze nowy wlasciciel co rok wypowiada, byc moze falszujac podpis,
    > i zawiera gdzie indziej.
    >
    > Albo ubezpieczyciel oszczedny i przysyla e-mailem :-)
    >
    > J.

    Nie jestem pewien czy automatyczne wznowienie polisy funkcjonowało 10
    lat temu. Poza tym pozostaje kwestia czy wtedy nie wymówił tej polisy.

  • 39. Data: 2019-10-16 20:25:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > To teraz daj baranie użytkowniku przepis ze umowę kupna sprzedaży samochodu trzeba
    trzymać 10 lat.

    Nie trzeba trzymać 10 lat. Ale skąd urzędy mają wiedzieć, że ktoś
    sprzedał auto i zgubił umowę? Pierdolnij się w ten swój pusty łeb, a
    baranie to sobie możesz mówić o swoim tatusiu, bo widać, że z normalnej
    rodziny to nie pochodzisz.

  • 40. Data: 2019-10-16 20:32:32
    Od: p...@g...com

    Gratyfikacja zbędna. Babka przychodzi co jakiś czas odnowić polisy ale jak chcesz
    komuś zapłacić to profesjonaliści przyjmą każdą sumę ;-)
    https://detektyw24.net/cennik/
    Nie widzę tu ceny ale strzelam że będzie 100 PLN plus VAT ;-)