  • 91. Data: 2019-10-18 08:29:09
    Temat: Re: Jak namierzyc wlasciciela auta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Oct 2019 08:10:11 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > Trochę to dziwne, że mogłeś zawrzeć umowę, a już nie mogłeś jej
    > wypowiedzieć.

    Nie wiem jak to tam bylo, ale formalnie upowaznienie do zawarcia to
    nie jest upowaznienie do wypowiedzenia :-)

    Albo nie potrzebowal zadnego papierka - umowe na Turka zawarl, bo
    pieniadze kazdy agent chetnie przyjmie, ale przy wypowiadaniu uslyszal
    "pani sie nie nazywa Mehmet" ...

    Ewentualnie umowe zawarl na siebie, a potem uslyszal
    "jak pan auto sprzedal, to umowa przeszla na nowego wlasciciela,
    juz pan nie moze wypowiedziec"

    J.

  • 92. Data: 2019-10-18 08:31:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 października 2019 19:35:49 UTC+2 użytkownik d...@g...com
    napisał:
    > Mimo to pani z Ergo Hestii twierdziła, że muszę płacić za automatycznie
    >przedłużające się ubezpieczenie OC.

    Dlatego własnie unikam łażenia po oddziałach, pośrednikach itp.
    szkoda nerwów
    W takich sytuacjach wysyła się pismo, meila z wypowiedzeniem umowy do ubezpieczyciela
    Pani z Hestii gadać bzdury może, pisemnie raczej by nie odpisali ze nie możesz
    wypowiedzieć umowy która zawarłeś

  • 93. Data: 2019-10-18 09:08:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, October 18, 2019 at 8:31:19 AM UTC+2, Kris wrote:

    > Pani z Hestii gadać bzdury może, pisemnie raczej by nie odpisali ze nie możesz
    wypowiedzieć umowy która zawarłeś

    Zdaje sie, ze przez jakis czas bylo tak, ze automatycznie wznowionej polisy
    obowiazkowego OC nie dalo sie wypowiedziec/anulowac, trzeba bylo zaplacic... moze o
    to chodzilo (przyslali wezwanie do zaplaty po terminie wypowiedzenia, nie musieli
    informowac wczesniej). Teraz info musi byc przed upplywem poprzedniej, a jak ma sie
    wiecej niz jedna to chyba (?) mozna wypowiedziec...

    A, o ile pamietam drugie przedluzenie z automatu i nieoplacenie chyba jednak
    rozwiazywalo umowe (???)

  • 94. Data: 2019-10-18 09:40:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-17 o 12:26, Adam pisze:

    > No właśnie - nic nie widzę.
    > Coraz częściej mi się zdarza widzieć pustą odpowiedź.
    >
    > Co dziwne - tutaj piszę przez chmurkę, ptogram Thunderbird.
    >
    > Ale tej samej wiadomości nie widzę na news-archive oglądanym przez
    > 40tude Dialog.
    >
    > Co się dzieje?

    Ja też w tym wątku widzę puste posty Zenka (nie wnikam w to głębiej, bo
    post Zenka - czy pusty, czy napisany - ma tę samą wartość).

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2019-10-18 09:44:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-17 o 16:31, d...@g...com pisze:

> [...]
    gdyby pozostał w Turcji z tym samochodem to chyba >do końca życia musiałbym płacić za
    niego OC.

    > Pani z Ergo Hestia powiedziała mi, że jako ubezpieczający nie mam możliwości
    niezapłacenia składki za automatycznie przedłużające się ubezpieczenie OC. Nie
    weryfikowałem, czy to jest prawdą, bo Turek przyjechał do Polski i sprzedał samochód.
    Poszliśmy do biura Ergo Hestii i zakończyliśmy ubezpieczenie. Nie wiem natomiast w
    jaki sposób mógłbym uniknąć automatycznego przedłużenia ubezpieczenia, gdzie
    płatnikiem mam być ja, w przypadku, gdy nie ma kontaktu z właścicielem, bo jest poza
    Polską (poza UE) oraz samochód nie jest sprzedany lub zezłomowany.
    > Pani z biura Ergo Hestii powiedziała, że to ja biorę na siebie wszystkie płatności
    jako ubezpieczający. Też wydaje mi się to bez sensu, bo moja rola była jedynie
    grzecznościowa. Nie używałem tego samochodu ani nic wspólnego z nim nie miałem, więc
    oczywiście dla mnie sytuacja bez sensu.
    > W jaki sposób Twoim zdaniem można się z takiej dziwnej sytuacji wyrwać?

    2. Zawarcie następnej umowy nie następuje, pomimo braku powiadomienia, o
    któ-rym mowa w ust. 1, jeżeli:1) nie została opłacona w całości
    określona w umowie składka za mijającyokres 12 miesięcy [...]

    Płać w ratach, nie zapłać ostatniej raty (zapłać po terminie polisy),
    albo zapłać 1zł mniej, jeśli płacisz jednorazowo.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2019-10-18 09:45:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-17 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik d...@g...com ...

    > Stwierdzic ze jako niewłasciciel samochodu nie bedziesz płacił składki...
    > Ten obowiazek spoczywa na włascicielu a nie na osobie która była
    > ubezpieczajacym rok wczesniej.

    Za zapłatę składki odpowiada ubezpieczający, a nie ubezpieczony.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2019-10-18 09:59:45
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-18 o 09:40 +0200, Liwiusz napisał:
    > Ja też w tym wątku widzę puste posty Zenka (nie wnikam w to głębiej,
    > bo post Zenka - czy pusty, czy napisany - ma tę samą wartość).

    I tu się kolega myli. Zapisany wykazuje wartość wybitnie ujemną.

    (i u mnie kilka postów z Bałut pojawiło się pustych - i także nie
    przejąłem się tym zbytnio, z tych samych powodów)

    Mateusz

  • 98. Data: 2019-10-18 10:41:05
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-10-18 o 08:27, Kris pisze:
    > W dniu piątek, 18 października 2019 07:38:57 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:
    >>

    > Podejrzewam że masz racje;)

    Wszyscy mi to mówią...
    ...gdy milczę ;)

    Pozdrawiam

  • 99. Data: 2019-10-18 15:04:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik darek12345 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Samochód był wtedy w Turcji.
    >Mówiłem o tym tej pani z Ergo Hestii, że ja tylko jestem
    >ubezpieczającym a nie użytkuję tego samochodu.

    Hm, to posiadacz pojazdu ma obowiazek ubezpieczyc ...

    >Jednak gdyby Turek nie przyjechał do Polski i nie sprzedał tego
    >samochodu, to nie wiem, w jaki sposób miałbym udowadniać i przed kim,
    >że nie użytkuję tego samochodu.

    Pytanie czy w ogole musisz - wypowiadasz kontynuacje umowy, polisa sie
    konczy i tyle.
    No chyba ze ubezpieczyciel sie uprze, ze wypowiedziec nie mozesz, wiec
    jest nieskuteczne, wiec polisa sie przedluza, wiec nalezy mu sie
    skladka za kolejny okres ... ale dlaczego od Ciebie ?
    Skoro masz obowiazek placic, to i wypowiedziec powinienes miec prawo.

    No i dalsza akcja jest prosta - odpowiadasz, ze na podstawie
    obowiazujacych przepisow nie mozesz im zaplacic, bo umowa by sie
    przedluzala w nieskonczonosc, a zamierzasz skorzystac z automatycznego
    zakonczenia z powodu nie wplyniecia skladki :-)
    Mozesz ewentualnie poprosic o rozlozenie na raty ... i nie wplacic
    ostatniej w terminie - tez przerywa automatyczne przedluzanie.

    J.

  • 100. Data: 2019-10-18 17:25:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-10-2019 o 08:29, J.F. pisze:

    > Nie wiem jak to tam bylo, ale formalnie upowaznienie do zawarcia to
    > nie jest upowaznienie do wypowiedzenia :-)

    Do zawarcia nie potrzeba upoważnienia.
    Być ubezpieczającym możesz z własnego wyboru, co nie znaczy że za rok
    też musisz nim być.