  • 21. Data: 2019-10-16 12:59:39
    Temat: Re: Jak namierzyc wlasciciela auta
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo tam gdzie byłeś nic na gębę się nie załatwia. Trzeba było złożyć oświadczenie że
    sprzedałes 10 lat temu i czekać na odpowiedź na piśmie. To że trzeba mieć
    poswiadczenie ze dostali pismo mam pisać czy mogę odpuścić? To że bez rysu
    historycznego ma być też mam pisać? Czy jestes, raczej nie jesteś, na tyle bystry ze
    wystarczy jedna urzędowa formulka i w tym przypadku opis polegający na napisaniu ze
    sprzedany został 10 lat temu i ze umowa się nie zachowała. Dalej aktualna data i
    podpis podobny do tego w dowodzie.

  • 22. Data: 2019-10-16 13:29:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Oczywiscie wieszają od razu ale tylko takich baranow jak użytkownik i
    >Ty. Napisal ze ubezpieczenie płacone.

    Teraz tak, a jak ktos przestanie ...

    >Do tego nie trzeba dokumentów różnych trzymać do końca życia i
    >jeszcze tydzień.

    Trzeba. Ewentualnie warto.
    Czekam kiedys w urzedzie i slysze "przyszla do mnie decyzja o zaplacie
    podatku od auta. Podatku juz nie ma, ale urzad sie czepil roku sprzed
    5 lat - ostatniego, ktory jeszcze mogl sciagac.
    A ja to auto sprzedalem 20 lat temu".

    Podatku juz nie ma ponad 5 lat, ale nigdy nie wiesz, co sie jeszcze
    urzedom przypomni :-)

    Teraz moze byc sprawa wyrejestrowania, oplaty ekologicznej (jeszcze
    jest ?), braku OC, mandatu ... i co z tego, ze sprzedales 10 lat temu,
    jesli papieru nie masz, a urzad twierdzi, ze wlasciciel to Ty.

    >W opisanej sytuacji można nic nie robić i czekać na rozwój wypadków
    >albo jak ktoś nie ma co robić iść do stosownego urzędu i złożyć
    >oświadczenie.

    Oswiadczenie mozna zlozyc, ale ciekawe czy urzad wpadnie na pomysl
    zeby przez CEPIK/ubezpieczyciela/policje ustalic aktualnego
    posiadacza.
    Bo moze po prostu odpisze ze bez danych nabywcy powiadomienie jest
    niewazne :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-10-16 13:30:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 października 2019 12:34:48 UTC+2 użytkownik j...@o...pl napisał:

    > Pozostaje policja/prokuratura, pytanie tylko jak takie pismo zatytulowac aby
    >ruszyli tylki i wystosowali pismo do ubezpieczalni o dane bo raczej Pan >dyzurny z
    komendy mnie wysmieje.

    Coś mi po głowie chodzi że 1- lat temu to chyba w skarbówce jak się pita składało
    żeby podatek PCC(?)zapłacić to wpisywało się dane kupującego i sprzedającego
    Może jakimś cudem odnajdą tamten PIT i Tobie udostępnią.

  • 24. Data: 2019-10-16 13:31:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 października 2019 12:59:42 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Dalej aktualna data i podpis podobny do tego w dowodzie.

    I dostanie oficjalna odpowiedź w stylu "Prosimy o dostarczenie kopi umowy sprzedaży"

  • 25. Data: 2019-10-16 15:01:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 16, 2019 at 11:26:49 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Oczywiscie wieszają od razu ale tylko takich baranow jak użytkownik i Ty. Napisal
    ze ubezpieczenie płacone. Do tego nie trzeba dokumentów różnych trzymać do końca
    życia i jeszcze tydzień.

    Jak tam chcesz, ale jak sprzedal 10 lat temu (powiedznmy kilkunastoletni samochod) to
    ma on juz ze 20 lat, wartosc pi razy oko zero... obecny uzytkownik (bo nie
    udowodnisz, ze wlasciciel) moze przestac placic OC (bo np. kupi nowszy, a tego wywali
    do lasu zeby za zlomowanie nie placic) i ty masz problem, bo to dalej twoj samochod
    ;) i pewnie tak w CEPIku jest zapisane.
    Stawiam, ze jak UFG wystawia kare (przewyzszajaca wartosc pojazdu), to tlumaczenie,
    "sprzedalem nascie lat temu.. e.. nie pamietam komu, ale to juz nie moje" latwo nie
    przechodzi ;)

  • 26. Data: 2019-10-16 15:20:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    wrote:

> [...]
    >to tlumaczenie, "sprzedalem nascie lat temu.. e.. nie pamietam komu,
    >ale to juz nie moje" latwo nie przechodzi ;)

    W UFG akurat o tyle dobrze, ze ma dane poprzednich polis, a wiec i
    ubezpieczajacych.
    Wiec stosunkowo latwo uwiarygodnic swoja wersje.

    Ale czy UFG zalezy na wiarygodnosci, czy na pieniadzach ? :-)

    J.

  • 27. Data: 2019-10-16 15:31:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 16, 2019 at 3:23:15 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > W UFG akurat o tyle dobrze, ze ma dane poprzednich polis, a wiec i
    > ubezpieczajacych.
    > Wiec stosunkowo latwo uwiarygodnic swoja wersje.

    O ile nie wykupuja OC wpisujac dane z dowodu rejestracyjnego i placac gotowka ;)

  • 28. Data: 2019-10-16 16:43:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >O ile nie wykupuja OC wpisujac dane z dowodu rejestracyjnego i placac
    >gotowka ;)

    Jest mozliwe, ale wtedy przedluzenie przychodzilyby do kolegi pocztą.
    Chyba, ze nowy wlasciciel co rok wypowiada, byc moze falszujac podpis,
    i zawiera gdzie indziej.

    Albo ubezpieczyciel oszczedny i przysyla e-mailem :-)

    J.

  • 29. Data: 2019-10-16 16:49:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

  • 30. Data: 2019-10-16 17:43:05
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Z praktyki (!) wiem, że dświadczenia nie załatwiają sprawy, ale
    oczywiście możesz uważać, że czeogś nie zauważyłem.