  • 11. Data: 2017-09-18 03:54:09
    Temat: Re: Jak rozwiercic kulkę wianka rowerowego
    Od: 4...@g...com

    Mylisz sie, nie wszyscy teoretyzuja. Dlatego dopytalem czy dziura jest do czegos czy
    do niczego. Jest prosty sposob na takie sytuacje tylko trzeba cos wiecej o niej
    wiedziec.

  • 12. Data: 2017-09-18 08:05:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-18 o 03:54, 4...@g...com pisze:
    > Mylisz sie, nie wszyscy teoretyzuja. Dlatego dopytalem czy dziura jest do czegos
    czy do niczego. Jest prosty sposob na takie sytuacje tylko trzeba cos wiecej o niej
    wiedziec.

    No i teraz kilka osób bzie ciągnęło wątkotwórcę za język. ;-)
    Lub użyją swoich kulek... szklanych kul. Moja kula made in Google
    ukazała mi budowę silnik motocyklowego (nawet nie wiedziałem, że wałek
    rozrządu jest na dole).
    I mam rozwiązanie. Sprężone powietrze!.

    Robert

  • 13. Data: 2017-09-18 08:40:32
    Od: Bartek Chalimoniuk <b...@g...com>

    To nie od rozrządu tylko od sprzęgła tam w popychaczu

  • 14. Data: 2017-09-18 10:44:04
    Od: 4...@g...com

    Oczywiscie wszyscy doskonale wiemy jak w Twoim motocykumjezt zrobione jest sprzeglo.
    Daj rysunek tego elementu, zdjecie.

  • 15. Data: 2017-09-18 12:54:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek Chalimoniuk" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Witam mam straszny problem.Robię silnik motocyklowy i włożyłem
    >popychacz i kulkę ,kulka była delikatnie za duża i została centralnie
    >na środku,od 2 strony nie ma możliwości wybicia.Prubowalem rozwiercic
    >ale słabo.
    >Myślałem kupić specjalne wiertła do stali?Błagam pomóżcie bo nie daje
    >rady

    Jeszcze jedna wersja - wsadzic kawal stalowego drutu w izolacji,
    podlaczyc do spawarki lub zgrzewarki - moze sie da przyspawac.
    A potem ciagnac.

    Ewentualnie stol wibracyjny, jesli nie uzyles duzej sily.

    J.

  • 16. Data: 2017-09-18 13:07:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-18 o 12:54, J.F. pisze:
> [...]
    > A potem ciagnac.
    >
    > Ewentualnie stol wibracyjny, jesli nie uzyles duzej sily.
    Burza mózgów? ;-)
    Zamrozić. Aluminium ma prawie 2x większy współczynnik rozszerzalności.

    Robert

  • 17. Data: 2017-09-18 13:17:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ewentualnie stol wibracyjny, jesli nie uzyles duzej sily.

    >Burza mózgów? ;-)
    >Zamrozić. Aluminium ma prawie 2x większy współczynnik
    >rozszerzalności.

    To chyba podgrzac. Podgrzany rownomiernie korpus sie rozszerzy, kulka
    mniej i moze wypadnie.

    Zmrozic kulke by mozna, ale punktowo w rozmiarach kulku mm nie bardzo
    widze mozliwosc.

    Chyba, ze kulke mrozic podajac czynnik przez igle, a korpus od
    zewnatrz podgrzewac.

    J.

  • 18. Data: 2017-09-18 15:01:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-18 o 08:40, Bartek Chalimoniuk pisze:
    > To nie od rozrządu tylko od sprzęgła tam w popychaczu

    Miał być wianek rowerowy, a teraz zmienił się w popychacz?
    Podobnie jak to wygląda?
    http://sfm-junak.pl/ksiazka/rysunkiserwisowe/s66.jpg
    Mocno wciśnięta kulka? Dużej siły potrzeba?
    Jeżeli rurka ze stopu aluminiowego, to może stalową kulkę magnesem?
    Kiedyś mocno wbite w ślepe otwory tulejki usunąłem w wirówce.

    WM

  • 19. Data: 2017-09-18 15:11:45
    Od: 4...@g...com

    Niepodobnie bo z opisu wynika ze z drugiej strony wybic sie nie da.

  • 20. Data: 2017-09-18 15:20:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Burza mózgów? ;-)

    No, jak sie dobrze pomyśli, to nawet z głębokiej
    dziury da się to i owo wyciągnąć:

    https://youtu.be/ZerUbHmuY04

    --
    Jarek