  • 11. Data: 2018-10-21 13:40:58
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-21 o 12:16, t-1 pisze:
    > Czerwony ma tez znak ustap pierwszenstwa ale ma ustapic tylko jadacym na
    > rondzie.
    >>

    > No właśnie. Jadącym na rondzie, niezależnie czy po jego lewej czy po
    > prawej stronie.

    Może to rondo dwukierunkowe (CW/CCW)? :-)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Magiczne_rondo

    Robert

  • 12. Data: 2018-10-21 13:45:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko ze rondo to droga jednokierunkowa i z definicji nikomu nie wolno jechac pod
    prad. Do tego zielony ma znak ustap pierwszenstwa wszystkim jadacym. Nie interesuje
    go nic wiecej niz jego znak. Moze wjechac jak przepusci wszystkich, czerwonego tez.

  • 13. Data: 2018-10-21 22:14:32
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-10-20 00:07, Marek S wrote:
    > Witam Was,
    >
    > Codziennie obserwuję tą samą sytuację: dwaj kierowcy nie są w stanie
    > dojść do porozumienia jak się zachować w poniższej sytuacji:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1eNVUu8_oDPUAwPFW5BN
    VAIDxsg6gyEhF/view?usp=sharing

    > O ile rondo po lewej jest oczywiste, to rondo po prawej już
    > niekoniecznie. Ronda oznakowane są tradycyjnie: ustąp pierwszeństwa i
    > ruch w kółko. Jak dwaj kierowcy na rondzie prawym mają postępować?
    > Kombinacje są różne: czasem czerwony się zatrzyma, czasem zielony.
    > Zazwyczaj czerwony śmiało wjeżdża na skrzyżowanie ignorując zielonego.
    > Sam nie wiem jak to ugryźć.

    od ponad roku mam takie u siebie

    http://info.radiopark.com.pl/index.php/wiadomosci/kr
    apkowice/item/19086-nowe-rondo-w-tydzie%C5%84-seria-
    st%C5%82uczek-w-krapkowicach

    zdaniem drogówki zielony ma pierwszenstwo

    http://tygodnik-krapkowicki.info/spolecznosc/93-rozm
    owa-tygodnia/4790-kierowcy-zle-jezdza-po-rondzie

    "Niejednokrotnie dochodzi do wjeżdżania na nie niemal w jednym czasie
    aut z dwóch stron i to powoduje dezorientację. Prawo o Ruchu Drogowym
    mówi, że w tym przypadku jeśli pojazdy wjeżdżają na skrzyżowanie
    jednocześnie, to przy obecnym oznakowaniu pierwszeństwo ma pojazd jadący
    z prawej strony. "

  • 14. Data: 2018-10-21 22:35:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-21 o 22:14, m4rkiz pisze:

> [...]
    > mówi, że w tym przypadku jeśli pojazdy wjeżdżają na skrzyżowanie
    > jednocześnie, to przy obecnym oznakowaniu pierwszeństwo ma pojazd jadący

    Chciałem zobaczyć jak to wygląda, ale w GM nie ma aktualnych zdjęć.

    Robert

  • 15. Data: 2018-10-21 22:51:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Chciałem zobaczyć jak to wygląda, ale w GM nie ma aktualnych zdjęć.
    To chyba to po prawej stronie.
    https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/bb/b7/5673efd13837b_o
    .jpg?1450540263
    Ciekawe... :-)

    Robert

  • 16. Data: 2018-10-21 23:51:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja sie nie znam bo czterdziesci trzy lata temu nie trzba bylo chodzic na kurs,
    wystarczylo wykupic egzamin i za flaszke sie go zdawalo. Jest taki przepis w
    kodekscie drogowym ze jak jednoczesnie na skrzyzowanie wjezdzaja dwa pojazdy z tak
    samo oznakowanych drog to pierwszenstwo ma ten z prawej? Przeciez to bzdura bo ten z
    prawej co ma niby miec pierwszenstwo nie musi wiedziec jaki znak ma ten z jego lewej.
    Kazdego obowiazuja tylko znaki na jego drodze a nie na drogach innych. Cos pierdoli
    ten niebieski. Informuje i objasniam ze slowo pierdolic ma podloze historyczne.
    Dawniej bylo uzywane w sytuacjach jak ktos opowiadal bzdury, niestworzone historie
    itd. Czyli pierdolil.

  • 17. Data: 2018-10-22 00:14:44
    Od: Czarek <c...@n...fm>

> [...]
    prawej co ma niby miec pierwszenstwo nie musi wiedziec jaki znak ma ten z jego lewej.

    Bzdury to ty wypisujesz, trzeba było zamiast na flaszkę, na dodatkowy
    kurs kasę przeznaczyć.
    Jeśli jest to skrzyżowanie równorzędne, to wszyscy mają takie same znaki
    przed skrzyżowaniem informujące o tym (lub nie mają żadnego) i
    obowiązuje wszystkich pierwszeństwo z prawej strony. Jeśli któraś z dróg
    jest z pierwszeństwem (kierowca ma to oznaczone odpowiednim znakiem), to
    pozostałe mają znak "Ustąp pierwszeństwa" i ewentualnie dla wszystkich
    znak określający przebieg drogi z pierwszeństwem.
    Jeśli jest to skrzyżowanie z ruchem orężnym, to wszyscy mają znak "ustąp
    pierwszeństwa" (najczęstsza sytuacja), lub nie mają tego znaku (ale też
    na wszystkich wjazdach)

> [...]
    Dawniej bylo uzywane w sytuacjach jak ktos opowiadal bzdury, niestworzone historie

    No zgadza się. Opowiadasz/wypisujesz bzdury.

    --
    Czarek

  • 18. Data: 2018-10-22 03:39:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-20 o 05:34, Cavallino pisze:

    > Ale gdzie tkwi problem?
    > Czerwony wjeżdża na rondo wcześniej, więc zielony ma obowiązek mu ustąpić.
    > Nie bardzo wiem nad czym tu się w ogóle zastanawiać?

    Wcześniej? A jak to stwierdzić? Być może zielony wjechał już na 1cm na
    rondo więc czerwony z suwmiarką powinien to pomierzyć zanim wjedzie?

    Doszło w tym miejscu do paru kolizji i jak zwykle podpytałem kolegi z
    drogówki o to, co oni stwierdzają wtedy. Ponoć zielony ma pierwszeństwo
    w przypadku gdy pojazdy wjeżdżają na rondo w tym samym czasie. Od
    praktycznej strony: decyduje o winie miejsce wgniecenia - kto komu w bok
    wjechał.

    Jeśli o kierowców chodzi, to sami nie wiedzą jak się zachować - wychodzi
    z tego pełna losowość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2018-10-22 14:36:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale to nie sa skrzyzowania rownorzedne bo nie ma stosownego znaku. Niebieski z
    artykulu sprzedal taka formulke jak by na pamiec sie z kodeksu nauczyl. To grzecznie
    pytam czy ta formulke mozna przeczytac w kodeksie. Zacytowac co pierdolil
    czy sam sobie przeczytasz?

  • 20. Data: 2018-10-22 14:41:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To sie jeszcze spytaj ktory paragraf z kodeksu upowaznia go do tego co powiedzial.
    Kazdego obowiazuja tylko te znaki ktore ma na swojej drodze. Jak wie jakie sa na
    innej to dokad sie na niej nie znajdzie musi o nich zapomniec. Znak ustap
    pierwszenstwa jest bezwarunkowy, wolno wjechac jak nikt nie jedzie.