  • 91. Data: 2018-10-25 10:35:39
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie? Kierujący.
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 06:38, Karol5 pisze:
    > Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > Żadne zderzaki, koła nie mają znaczenia. Istotne jest położenie
    > KIERUJĄCEGO.
    > W przepisie wyraźnie, prosto i jasno napisane jest : "pierwszeństwo
    > kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    > wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie. ". Chodzi o kierującego,
    > czyli osobę,
    > a nie o zderzaki, koła, itd.
    >
    > Żadna linia zatrzymania też nie ma znaczenia. Linia zatrzymania nie oznacza
    > początku skrzyżowania. Definicja skrzyżowania jest w PoRD.

    O to to :-)

  • 92. Data: 2018-10-25 10:36:58
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Wytlumacze ci dlaczego. To ze niebieski cos klepnal mozna zapomniec. Niebiescy jak
    przyjezdzaja to chca odjechac z mandatem i chuj ich obchodzi czyja byla wina. Jak
    najpierw przepytaja czerwonego i mu nie wcisna kitu o tym ze ten z prawej mial
    pierwszenstwo to beda dusili zielonego. Jak zielony bedzie szedl w zaparte to beda
    kombinowali jak wcisnac mandat czerwonemu.

    A nie mogliby dać pouczenia? Co im szkodzi? :-)

  • 93. Data: 2018-10-25 10:49:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]

    > Żadna linia zatrzymania też nie ma znaczenia. Linia zatrzymania nie oznacza
    > początku skrzyżowania. Definicja skrzyżowania jest w PoRD.

    Świetne.
    Nie dziwią więc wystające do połowy samochody z podporządkowanych ulic
    bo kierujący nie wjechał przecież na skrzyżowanie.

    Proponuję ci sprawdzić twoją teorię na niestrzeżonym przejeździe kolejowym.

  • 94. Data: 2018-10-25 10:57:55
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 10:49, t-1 pisze:

> [...]
    > bo kierujący nie wjechał przecież na skrzyżowanie.
    >
    > Proponuję ci sprawdzić twoją teorię na niestrzeżonym przejeździe kolejowym.

    Weź no poszukaj definicji skrzyżowania a nie opowiadasz bzdury bez związku.

  • 95. Data: 2018-10-25 12:08:17
    Od: "Karol5" <l...@o...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Świetne.
    > Nie dziwią więc wystające do połowy samochody z podporządkowanych ulic bo
    > kierujący nie wjechał przecież na skrzyżowanie.

    Znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" przed skrzyżowaniem (nie rondo) nie ma nic
    wspólnego z położeniem kierującego. Położenie kierującego nie decyduje
    o pierwszeństwie na zwykłym skrzyżowaniu.
    Tylko przed rondem i na rondzie ważne jest położenie kierującego.

  • 96. Data: 2018-10-25 13:17:14
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    > wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie. ". Chodzi o kierującego,

    Dobra, w którym przepisie to znalazłeś, bo w/g tego co piszesz w
    zależności czy zielonym jest ciągnik rolniczy a czerwonym ŻUK, lub
    odwrotnie, diametralnie zmienia się pierwszeństwo przejazdu na tym
    rondzie. A tak nie powinno być.

    > Żadna linia zatrzymania też nie ma znaczenia. Linia zatrzymania nie oznacza
    > początku skrzyżowania.

    A ktoś twierdził, że linia oznacza skrzyżowanie?

    > Definicja skrzyżowania jest w PoRD.

    W tym konkretnym wypadku jaka by nie była definicja skrzyżowania
    zakładamy, że dla czerwonego i zielonego jest taka sama.

  • 97. Data: 2018-10-25 13:19:18
    Temat: Re: Jak się zachować.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jestem Ci w stanie krotko wytlumaczyc bo nie masz podstawowej wiedzy z zakresu
    ruchu drogowego. Musialbym najpierw Cie nauczyc co to jest skrzyzowanie, rondo, co
    oznaczaja znaki i jak nalezy sie zachowywac w przypadkach nie uregulowanych znakami a
    jedynie opisanych w kodeksie drogowym. Zycze Ci szczescia w poruszaniu sie po
    drogach, chodnikach i przejsciach dla pieszych.

  • 98. Data: 2018-10-25 13:47:29
    Od: "Karol5" <l...@o...pl>

    > Dobra, w którym przepisie to znalazłeś,

    Przepis był, ale go wyciąłeś.

    > bo w/g tego co piszesz w zależności czy zielonym jest ciągnik rolniczy a
    > czerwonym ŻUK, lub odwrotnie, diametralnie zmienia się pierwszeństwo
    > przejazdu na tym rondzie. A tak nie powinno być.

    To nie ciągnik ma pierwszeństwo na rondzie, lub nie ma, to kierujacy
    ma pierwszeństwo na rondzie, lub nie ma.
    Jeżeli kierujący jest na rondzie to ma pierwszeństwo,
    jeżeli nie jest na rondzie to nie ma.

  • 99. Data: 2018-10-25 13:52:45
    Od: "Karol5" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Nie jestem Ci w stanie krotko wytlumaczyc bo nie masz podstawowej wiedzy z
    > zakresu ruchu drogowego.

    Nie jesteś w stanie mi wytłumaczyć, bo musiałbyś najpierw zrozumieć co pisze
    w PoRD.

  • 100. Data: 2018-10-25 13:56:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-25 o 13:47, Karol5 pisze:
> [...]
    > ma pierwszeństwo na rondzie, lub nie ma.
    > Jeżeli kierujący jest na rondzie to ma pierwszeństwo,

    Widzę, że nie zrozumiałeś istoty przykładu z żukiem i ciągnikiem. Jakoś
    mnie to nie dziwi.

    Biorąc na chwilę twoje dywagacje na poważnie (tak w ramach zabawy, jak z
    małym dzieckiem) należy dojść do wniosku, że jeśli zajadę komuś drogę
    maską swojego samochodu, ale sam jeszcze nie "wjadę" na skrzyżowanie
    swoją szanowną dupą, to o wymuszeniu przeze mnie pierwszeństwa nie może
    być mowy.

    --
    Liwiusz