  • 21. Data: 2020-01-15 15:45:31
    Temat: Re: Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-01-15 o 14:35, r...@k...pl pisze:

    > Jakoś nie sądzę -- wtyczki powinny być standardowe.
    Tu masz zdjęcie jak ten zasilacz wygląda od strony płyty głównej:

    https://www.pchub.com/dell-precision-t5610-server-po
    wer-supply-685w-f685ef-00-0wpvg2-p173408
    Jak widzisz, nie jest to zasilacz jaki znajdziesz w typowym komputerze
    stacjonarnym...

    > Ale jaki soft?
    > Masz kilka torów zasilania z zasilacza -- jak za dużo wisi na jednym torze, to
    > może nie wydalać.
    > Wentylatory nawet nie mogą nie zauważyć chwilowego spadku zasilania, ale karcie
    > graf. może to przeszkadzać.

    No ale jak to zdiagnozować/zaobserwować? Da się "domowymi" sposobami?

  • 22. Data: 2020-01-16 10:00:21
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-01-13 o 11:46, kosmos pisze:
> [...]
    > wszystkie elementy komputera działają prawidłowo? A może jakiś
    > wszechstronny test obciążeniowy (3D Mark - jakaś niezbyt aktualna wersja
    > - przeprowadza procedury testowe bez większych problemów, komputer się
    > na nich nie zawiesza, ale to mi niestety nic nie daje)?
    > Korzystałem z HWInfo, ale on tylko loguje temperatury, obciążenia,
    > obroty itp.; może i jest to pomocne, ale nie umiem za pomocą takich
    > logów nic ustalić.
    > Komputer pracuje na Windows 10 Pro 64 bit, procesor Xeon 3.7/3.9 GHz,
    > pamięć RAM 16 GB, karta graficzna GTX 1060 6 GB.

    Wczoraj ponownie zacząłem przeglądać internet w poszukiwaniu rozwiązania
    mojego problemu, i - o dziwo - coś mi się udało znaleźć (nie wiem, jakim
    cudem wcześniej mi się nie udało, jestem przekonany, że kryteria
    wyszukiwań dawałem te same).
    Okazuje się, że nie jestem osamotniony w temacie takich zawieszek. Z
    tego co inni już "rozpoznali bojem" okazuje się, że problem istotnie
    jest natury programowej - z jakiegoś powodu maszyny Dell T3610 (być może
    także inne podobne) mogą mieć problem w przypadku korzystania z Windows
    10 i mocniejszych kart graficznych, zarówno Nvidia jak i AMD. Nie
    znalazłem dokładnego wyjaśnienia dlaczego tak się dzieje, ale dla
    niektórych skutecznym rozwiązaniem okazało się wyłączenie wspomagania
    wirtualizacji w BIOSie. Wczoraj to zmieniłem i zobaczymy - może mi się
    poszcześci, i więcej zwisów nie będzie... A jak nie, to pewnie nie będę
    z tym walczył tylko wymienię sprzęt.
    Bardzo dziękuję za podpowiedzi wszystkim zaangażowanym w tym wątku.

  • 23. Data: 2020-01-16 13:57:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprawdź, czy Twój problem rozwiąże programik "NVidia PowerMizer" - zmienia wpisy w
    rejestrze Win tak, żeby napięcia na karcie nie
    skakały (czego ani NVidia ani MS już od Win 7 mnie opanowały).

    Tak swoją drogą ostatnia aktualizacja Win 10 nie chciała mi się zainstalować (lapek z
    NVidią) do czasu, aż podłączyłem zewnętrzny
    monitor przez d-Sub i zamknąłem klapę (ekran), wtedy na jednym analogowym ekranie
    instalka poszła jak z płatka (przy monitorze na
    DispalyPort też nie szła), zainstalowały się sterowniki grafy i można było otworzyć
    klapę.

    O poradzie wyłączania witrualizacji w BIOS nie słyszałem, ale i tak miałem wyłączoną.

    -----

  • 24. Data: 2020-01-16 15:19:17
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-01-16 o 13:57, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > było otworzyć klapę.
    >
    > O poradzie wyłączania witrualizacji w BIOS nie słyszałem, ale i tak

    Dzięki, jak problem znów się pojawi to jeszcze wypróbuję ten program.

  • 25. Data: 2020-01-16 22:18:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 15 Jan 2020 15:45:31 +0100, w
    <5e1f258d$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>, kosmos <k...@u...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    wer-supply-685w-f685ef-00-0wpvg2-p173408
    > Jak widzisz, nie jest to zasilacz jaki znajdziesz w typowym komputerze

    Nie ma standardowych wtyczek? Wciska się to złącze do płyty? Trochę lipa.

  • 26. Data: 2020-01-16 23:59:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-16 o 22:18, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 15 Jan 2020 15:45:31 +0100, w
    > <5e1f258d$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>, kosmos <k...@u...pl>

    wer-supply-685w-f685ef-00-0wpvg2-p173408

    > Nie ma standardowych wtyczek? Wciska się to złącze do płyty? Trochę lipa.

    Dlaczego lipa?
    Przecież to jest standard w niektórych komputerach typu workstation i w
    serwerach. Jak sobie wyobrażasz wymianę zasilacza hot-swap w serwerze
    bez jego wyłączania, gdyby tenże zasilacz miał wtyczki?
    Wtyczki są już nieco dalej, ale też nie zawsze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2020-01-17 09:29:02
    Od: kosmos <k...@u...pl>

> [...]
    wer-supply-685w-f685ef-00-0wpvg2-p173408

    > Nie ma standardowych wtyczek? Wciska się to złącze do płyty? Trochę lipa.

    Jak chcesz zmienić typ zasilacza, to lipa. Ale jak nie kombinujesz, to
    nie ma to większego znaczenia ;-).
    Zresztą tak jest z wieloma rzeczami w przypadku takich "firmowych"
    komputerów (Dell, HP) - mają swoje "myki", niekompatybilne z powszechnie
    stosowanymi rozwiązaniami, ale za to są bardzo proste w serwisowaniu (w
    sensie wymiany kompatybilnych elementów, np. właśnie zasilacz - można go
    w moim komputerze wymienić w mniej niż 30 sekund, bez otwierania
    obudowy). Samo otwarcie obudowy też nie wymaga żadnych narzędzi,
    pociągam za "klamkę" i boczna ściana się otwiera.

  • 28. Data: 2020-01-17 09:34:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Jan 2020 23:59:46 +0100, w <qvqpt1$300$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > bez jego wyłączania, gdyby tenże zasilacz miał wtyczki?
    > Wtyczki są już nieco dalej, ale też nie zawsze.

    Lipa, jeżeli masz coś takiego w domu.
    Szczególnie patrząc na cenę zasilacza.

  • 29. Data: 2020-01-17 09:56:02
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-01-17 o 09:34, r...@k...pl pisze:

    wer-supply-685w-f685ef-00-0wpvg2-p173408

    > Lipa, jeżeli masz coś takiego w domu.
    > Szczególnie patrząc na cenę zasilacza.

    Tak by się wydawało. Ale porównywalne zasilacze (685W, 80 Plus Gold) też
    nie są nadzwyczajnie tanie... Zresztą podobno ten mój typ nie jest jakoś
    specjalnie awaryjny, biorąc pod uwagę liczbę sprzedanych komputerów tego
    typu. Te komputery były przeznaczone na rynek profesjonalny (lub
    pseudoprofesjonalny) i kosztowały jako nowe przynajmniej dwa razy tyle
    co składaki o tych samych lub nawet wyższych parametrach - to pozwala
    mieć nadzieję na wysoką jakość (a co za tym idzie trwałość) podzespołów.
    A przynajmniej tak sobie wmawiam ;-)

  • 30. Data: 2020-01-18 03:10:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kosmos" 5e1c4a89$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > (odpalona przeglądarka Chrome i film na YouTube).

    Ja mam tak samo pod WXP na F-S -- pomaga czyszczenie keszy przeglądarek!
    Tylko wtedy, gdy przez długi czas nie były czyszczone kesze przeglądarek
    i oglądam jakiś pornus z Jutuby... Częstym czyszczeniem keszy skutecznie
    unikam tego problemu.

    > Komputer pracuje na Windows 10 Pro 64 bit, procesor Xeon 3.7/3.9 GHz,
    > pamięć RAM 16 GB, karta graficzna GTX 1060 6 GB.

    Pod W10 nie mam żadnych zwiech, ale mam pady depresyjne podczas
    bateryjnego zasilania. Akumulator może być naładowany niemal do
    pełna, lecz komp potrafi znienacka wyłączyć się bez uprzedzenia
    tak, jakby został brutalnie wyjęty akumulator.

    Akumulator nie jest wymienny -- aby brutalnie odciąć zasilanie
    z akumulatora, trzeba wyjąć klapkę, pod którą są RAMki i dyski
    a ta klapka do tej pory (od lat) nie była przykręcona, więc ją
    dziś przykręciłem, aby wyeliminować ten problem... Ów notebook
    to Acer Espire E 15.

    --