  • 1. Data: 2018-08-02 13:02:04
    Temat: Jak zniszczyć stare płyty CD/DVD?
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    Jak w temacie.
    Mam trochę starych płyt, których ze względu na zawartość nie mogę
    po prostu wyrzucić.
    Są to płyty do jednarozowego zapisu, więc nadpisanie odpada.
    Niszczarki do płyt są zbyt drobie bym mógł sobie coś takiego kiupić.

    Jak niszczycie takie płyty?

    Pzdr.
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-08-02 13:23:19
    Temat: Re: Jak zniszczyć stare płyty CD/DVD?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-02 o 13:02, Tomasz pisze:

    > Jak niszczycie takie płyty?
    Młotkiem.
    No chyba,że masz klika m3. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2018-08-02 14:16:11
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > Są to płyty do jednarozowego zapisu, więc nadpisanie odpada.
    > Niszczarki do płyt są zbyt drobie bym mógł sobie coś takiego kiupić.

    Mam tanią domową niszczarkę do dokumentów, która też niszczy płyty i
    karty pamięci (oddzielne kasetki).
    Jednej niepotrzebnej już płyty nie chce mi się wrzucać w niszczarkę.
    Taka płyta łamie się w rękach. Nic trudnego.

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-08-02 14:37:36
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 2 Aug 2018 13:02:04 +0200, Tomasz wrote:

    > Mam trochę starych płyt, których ze względu na zawartość nie mogę
    > po prostu wyrzucić.

    [..]

    > Jak niszczycie takie płyty?

    Połóż na parkingu/podjeździe i przejedź po nich autem kilka razy do przodu
    i tyłu :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 5. Data: 2018-08-02 14:47:37
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 02.08.2018 o 13:02, Tomasz pisze:
> [...]
    > Są to płyty do jednarozowego zapisu, więc nadpisanie odpada.
    > Niszczarki do płyt są zbyt drobie bym mógł sobie coś takiego kiupić.

    dobra niszczarka do papieru da radę. ale jak masz obawy - nie ryzykuj.
    ale na 100% każda mikrofalówka da radę zniszczyć totalnie każdą płytyę
    cd. tyle że potem czeka Cię wietrzenie. chociaż jakbyś wszystkie zamknął
    we wmiarę szczelnym worku, upiekł i wywalił z workiem - kto wie?

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-08-02 14:54:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-02 o 13:02, Tomasz pisze:

    > Jak niszczycie takie płyty?

    Ja wrzucam hurtem do mikrofalówki, cały szpindel 50sz, robi się w 10
    sekund. Mam do tego celu taką starą mikrofalę. Najlepiej robić to gdzieś
    w dobrze wietrzonym pomieszczeniu lub na dworze, bo potem roznosi się
    smród plastiku.

  • 7. Data: 2018-08-02 15:06:45
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 2 Aug 2018 13:02:04 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b62e49d$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Tomasz" <t...@t...pl> :
> [...]
    >Są to płyty do jednarozowego zapisu, więc nadpisanie odpada.
    >Niszczarki do płyt są zbyt drobie bym mógł sobie coś takiego kiupić.

    Nie stosuję płyt.
    Można niszczyć zdrapując nośnik szczotką drucianą(dwa-trzy zarysowania
    i po sprawie).

  • 8. Data: 2018-08-02 15:10:52
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 02 Aug 2018 15:06:45 +0200
    doszła do mnie wiadomość <a...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
> [...]
    >od "Tomasz" <t...@t...pl> :

    >Nie stosuję płyt.
    >Można niszczyć zdrapując nośnik szczotką drucianą(dwa-trzy zarysowania

    Jeszcze dodam, że warstwa nośnika jest nie po tej stronie, którą czyta
    laser, tylko po przeciwnej, nośnik jest słabo zabezpieczony, więc
    łatwo go zdrapać.

  • 9. Data: 2018-08-02 15:11:07
    Od: ń <ń@ń.ń>

    "Trochę" łamałbym na pół i połówki wyrzucał osobnymi partiami do innych śmietników.
    "Przemysłowo" coś jak koledzy pisali.

    -----

  • 10. Data: 2018-08-02 15:22:46
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 02.08.2018 o 15:11, ń pisze:
    > "Trochę" łamałbym na pół i połówki wyrzucał osobnymi partiami do innych śmietników.
    > "Przemysłowo" coś jak koledzy pisali.

    Taki mikser kielichowy, który mieli zamrożoną wodę, o odpowiedniej
    średnicy wewnętrznej, aby płytka wlazła.