  • 11. Data: 2014-10-18 10:14:04
    Temat: Re: Jaki NAS + dyski dla laika?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

    > QNAP TS-269L
    > http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/nas/qnap-ts-269l/in
    dex.php

    Bardzo fajny NAS, tylko trochę drogi.
    Chyba jednak sporo taniej wyjdzie kupić "zwykłego" NASa, tzn. bardzo
    dobrego NASa, ale bez karty graficznej i HDMI i do tego dokupić
    odtwarzacz sieciowy. Oczywiście, jeśli posiadany telewizor posiada
    wejście LAN i/lun WiFi, to odtwarzacz sieciowy niepotrzebny.

  • 12. Data: 2014-10-18 18:02:39
    Od: s...@g...com

    Do kupienia NAS-u zmobilizowało mnie ostatnia awaria laptopa.
    Na szczęście okazało się że to "tylko" płyta główna.
    Chciałem mieć NAS-a dwu dyskowe aby moje dane były bezpieczne.
    Plan był schowam gdzieś go w szafie.
    Typowe zalanie, uszkodzenie mechaniczne itd.
    trudno mi sobie wyobrazić chociaż są możliwe.

    Ale jedyna kwestia jak przychodzi mi do głowy nie daje mi spokoju.
    To to że jest non stop pod napięciem.
    A więc spięcia, przepięcia, burze.
    Efekt co z tego że mam dwa jak w tej samej sekundzie
    oba dyski trafi- oba pod napięciem w tym samym pudełku.

    Alternatywy:
    Kupić NAS-a jednodyskowego + drugi w kieszeni
    i kopiowanie danych przez USB?
    Skończy się tak dysk USB będzie podpinany jak sobie przypomnę.
    Czyli za późno.

    Kopiowanie na CD/DVD problem jak wyżej
    + problem z odczytem po latach.

    Kupić UPS-a, kolejny grat w domu,
    żony buty i tak dość miejsca zajmują :)

    Jak zrobić to domowym sposobem w
    rozsądnym stosunku jakość/cena.
    Gdy ma się ważne (dla mnie) dane.
    Jak ugryź temat?

    Jedno pytanie apropo chmury.
    Ktoś w wątku wyżej napisał że podpięcie
    NAS-a bezpośrednio do gniazdka to
    tak jak trzymanie danych w "profesjonalnych" chmurach.
    Rozumiem że jak Amazon ale Google mają chmurę to jest ona
    bardziej podatna na atak ze względu na popularność.
    Pytanie
    Czy można "zhakować chmurę" o której wiem tylko ja?

  • 13. Data: 2014-10-18 20:19:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Całkowitej pewności nigdy nie będziesz miał.

    Jeżeli chcesz podnieść poziom swojego spokoju na następny szczebel, to
    kupujesz dwa NASy dwudyskowe. Ustawiasz je w oddzielnych lokalizacjach,
    łączysz np. poprzez VPN, czy też inny szyfrowany sposób. Co zadany czas
    NAS_01 wykonuje swój backup na NAS_02. Może być przyrostowy, żeby
    niepotrzebnie nie przepychać tych samych danych wielokrotnie.

  • 14. Data: 2014-10-18 21:38:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-10-18 o 00:26, Chris pisze:
    > np.
    > QNAP TS-269L
    > http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/nas/qnap-ts-269l/in
    dex.php
    To ja bym chyba wolał HP Microserver + FreeNAS. Nie ma HDMI, ale jest
    VGA, więc TV idzie od biedy podłączyć, a tysiak w kieszeni zostaje :-)

    Maciek

  • 15. Data: 2014-10-18 21:48:13
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 18 października 2014 21:38:16 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]

    Drogo to fakt

  • 16. Data: 2014-10-18 21:54:54
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 18/10/2014 17:02, s...@g...com wrote:

    > Jak zrobić to domowym sposobem w
    > rozsądnym stosunku jakość/cena.
    > Gdy ma się ważne (dla mnie) dane.
    > Jak ugryź temat?

    Ja mam ważne dane w trzech miejescach (nie licząc tego co dodatkowo
    zrzucę na DVD-R), tj. komputer i dwa NASy (ten starszy po prostu żal
    było sprzedać za bezcen). Dane komp. i NAS1 synchronizują się "prawie"
    na bierząco, NAS2 synchronizuje dane raz w tygodniu.
    1. ReadyNAS Ultra2 - 2 dyski, mirror - na tym trzymam praktycznie
    wszystko tj. filmy, muzykę, zdjęcia, dokumenty, backup partycji
    systemowych do tego robi za serwer WWW, Plex, LMS, DLNA i co tam akurat
    potrzeba.
    2. ReadyNAS DUO - 1 dysk - uruchamia się raz w tygodniu by
    zsynchronizować katalogi z ważnymi danymi (w praktyce mam na nim kilka
    backupów, trochę zdjęć i dokumentów).
    Co do zabezpieczeń przed przepięciami to nie stosuję żadnych - IMO nie
    ma sensu. Zasilacze w NASach są zewnętrzne i jeszcze nie spotkałem się z
    przypadkiem, by któryś "umierając" "ubił" dyski (spotkałem się z
    przypadkiem ubicia NASa, ale dyski i dane przetrwały).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 17. Data: 2014-10-18 22:01:25
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 18/10/2014 20:38, Maciek wrote:

    > To ja bym chyba wolał HP Microserver + FreeNAS. Nie ma HDMI, ale jest
    > VGA, więc TV idzie od biedy podłączyć, a tysiak w kieszeni zostaje :-)

    Też bym wolał. A HDMI można dołożyć na dowolnej karcie graficznej o
    niskim profilu. Nie wiem tylko czy zdecydowałbym się na FreeNAS. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 18. Data: 2014-10-18 22:05:46
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 18/10/2014 20:48, s...@g...com wrote:

    > Drogo to fakt

    Nie od dziś wiadomo, że praktycznie za ten sam hardware z "cukierkowym"
    OSem od QNAP czy Synology płaci się podwójnie co u innych producentów.
    Ludzie wolą zapłacić za "cukirkowe" GUI bo praktycznie wszystko można z
    niego "wyklikać". Jak ktoś ma choć "blade" pojęcie o Linuksach zapewne
    wybierze inne rozwiązania.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 19. Data: 2014-10-18 22:06:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-10-18 o 22:01, Michal Lukasik pisze:
    > Też bym wolał. A HDMI można dołożyć na dowolnej karcie graficznej o
    > niskim profilu.
    No ale to "dramatycznie" zwiększa koszty, a tym samym różnicę w cenie ;-)

    Nie wiem tylko czy zdecydowałbym się na FreeNAS. ;D
    Co kto lubi - FreeNAS pierwszy przyszedł mi do głowy, ale właściwie
    można tam przecież wrzucić wszystko.

    Maciek

  • 20. Data: 2014-10-19 09:50:15
    Od: s...@g...com

    > Ja mam ważne dane w trzech miejscach.

    Właśnie powoli dochodzę do wniosku
    że najpierw kupie NAS-a jednodyskowego.
    Podszkolę się z obsługi tego ustrojstwa
    i jak będę widział w co warto inwestować(przyda się)
    a co nie wtedy kupię jakiś lepszy sprzęt.
    I wtedy zrobię jak Michał Lukasik czyli
    jeden sychronizuje się codziennie
    a zapasowy raz na tydzień
    Ale pytania
    Czy NAS-y różnych firm mogą ze sobą współpracować?
    Jest opcja żeby był w dwóch różnych lokalizacjach Dom/Biuro?